Hoe lang Tasectan?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Typicalme, Jun 18, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

Dec 11, 2014
    1,158
    442
    83
    Female
    Onze dochter van 1,5 jaar heeft sinds dinsdag dunne poep. Ik verwacht een virusje gezien mijn moeder het eerst had. Nou heeft ze nooit mooie drolletjes, altijd breiig tot dun, maar nu was het wel echt héél dun en heel vaak. Ik heb door de positieve verhalen Tasectan gegeven, 3 keer, toen nam de frequentie van het poepen af en het hele dunne ook.
    Echter had ze vandaag weer 6 dunne luiers, het begon breiig maar eindigde weer heel dun. Ze is wel ook bezig met tandjes, maar blijft die poep dan zo lang zo dun? Of zou het nog het virusje zijn? Ze is wel altijd enorm vrolijk, dus ze lijkt er weinig last van te hebben. Ze eet verder ook heel erg goed.

Maar mijn vraag, moet ik nu weer beginnen met Tasectan? Zo ja, hoe lang moet ik daarmee doorgaan?

2. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Ik zou sowieso geen Tasectan geven. Een diarree-remmer is nooit zo goed, aangezien je eventuele bacteriën dan juist in het lichaam opsluit. Het moet er zo snel mogelijk uit, zodat je lichaam kan herstellen. Met een remmer hou je het virus juist binnen. Vaak leiden diarree-remmers tot verstopping. Hier zelf een keer gehad dat ik vervolgens een week niet naar de wc kon en krom lag van de buikpijn.

Als je kindje tandjes krijgt, dan kan hij/zij inderdaad last hebben van dunne en erg stinkende ontlasting. Dit is heel normaal. Hiervoor moet je zeker geen diarree-remmer geven. Ik zou dus gewoon afwachten, het gaat vanzelf over. Je kindje heeft er geen last van, ze is niet ziek, ze eet goed. Niet onnodig medicatie geven, zeker geen Tasectan.

3. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

Dec 11, 2014
    1,158
    442
    83
    Female
    Bedankt voor je reactie.

Ik begreep juist van wat ik gelezen heb dat Tasectan niet opstoppend werkt maar ondersteunend voor de darmen en op deze manier bijdraagt aan het 'verhelpen' van de diarree. Dit vertelde ze mij bij de natuur drogist ook..

Vanmorgen weer een flinke zure luier, billetjes rood. Ik vermoed toch dat de tandjes nu ook een grote rol spelen..

4. ER14

ER14 Fanatiek lid

Apr 17, 2013
    3,127
    2
    0
    Dit heb ik ook zo begrepen. Hier werkte het erg goed, ook bij tandjes en voorkwam veel leed qua open billetjes. 1 zakje was genoeg voor anderhalve dag ongeveer, dan keek hoe de eerstvolgend luier was en anders nog een zakje.

5. JongetjeM

JongetjeM Bekend lid

Jan 28, 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Ik zou het ook niet geven. Helemaal niet bij kleintjes, behalve eventueel rode billen hebben ze er toch geen last van?!

6. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

Dec 11, 2014
    1,158
    442
    83
    Female
    De diarree heeft inmiddels plaats gemaakt voor hele duidelijke 'tandenpoep', niet meer dun, wel enorm zuur. Virusje is dus over en ik heb dus ook geen Tasectan meer gebruikt (enkel sudo en maisena ;)). Bedankt voor de reacties!

Share This Page