Mijn jongste van net 1 is van zijn 11de maand tot nu 350 Gr. Afgevallen. Waarschijnlijk door meer bewegen en ziek geweest te zijn. Nou is het geen grote eter en drinker maar dit is wat hij binnenkrijgt 07:00 pap fles, drinkt zo'n 70 cc op 08:30 2 bruine boterhammen 10:00 fruit 13:00 2 bruine boterhammen ( gaan niet altijd op) 15:00 fles van 100 cc melk 18:00 warm eten met toetje 19:30 pap fles van 250 cc gaat meestal 180 cc van op Oma en tussendoor sap of water Nou gaat zijn avond eten altijd moeilijk. Maar als ik zijn schema zie dan vraag ik me af waarom hij afvalt. Nou vervang ik zijn middag brood door warm eten en dan eet hij 's avond gewoon met ons mee maar dan maakt het mij niet uit hoeveel hij eet omdat hij al smiddags zijn groente goed heeft gegeten. In de middag eet hij gewoon veel beter. Kan ik dit zo doen? Brood krijgt hij in de ochtend dus dat mist hij dan ook niet toch? Hij slaapt door zijn warme middag maaltijd ook wat langer trouwens.
Hij eet zo te zien niet erg slecht, als hij nu weer beter is zou ik het nog een maandje aankijken of hij nu wel weer aan het aankomen is en als dat zo is hoef je niks aan te passen. Zo te horen had je een goede verklaring voor zijn afvallen, dus zo erg is het nog niet toch? En anders is het eigenlijk niet eens zo'n slecht idee om tijdelijk te doen om hem aan te laten komen. Simone is ook altijd redelijk moe tijdens het avondeten en dat gaat ook ten koste van haar avondmaaltijd. Ik heb er persoonlijk alleen helemaal geen zin in om te koken 's middags, ik zou eerder richting gebakken eitjes met de lunch ofzo gaan denken om meer calorieen erin te krijgen.
Nou smiddags krijgt hij dan een potje of wat er over is van vorige avond en in de vond met de pot mee eten Ja of dat ziek zijn meegespeeld heeft weet ik niet. Van 1 dag ziek zijn al val je toch niet gelijk zo af? En toen mijn oudste meer ging bewegen kwam hij minder snel aan maar viel niet af. Maak me wel een beetje zorgen. Klein ding weegt maar 8,6 kg met een jaar terwijl mijn oudste 10 kg was. Nou is 8,6 kg niet weinig maar het is zo'n scharminkel. Straks gaat hij lopen en nog meer groeien en dan gaat het nog langzamer en dan blijft er niks van hem over straks
Wij geven nu bewust vettere producten (griekse yoghurt, volle melk, beetje extra boter over het eten) om Simone wat (sneller) aan te laten komen maar het schiet nog niet erg op. Rond de 13 maanden was zij ook wat afgevallen maar die dip is ze inmiddels weer te boven. Ze volgt nu weer haar eigen lijntje, ook al ligt die niet ver boven de -1. Ze is vrolijk en ze ontwikkelt zich goed, poepen en plassen doet ze ook als de beste dus we kunnen er eigenlijk niet meer aan doen dan we al doen. Je kan het er niet inproppen he Het zal de bouw wel zijn denk ik dan maar. Ze weegt nu 8.3 kilo met bijna 17 maanden.
Extra groente in de middag is natuurlijk wel fijn en gezond, maar daar komt hij niet per se meer van aan, wel van 2 boterhammen. Zeker met wat roomboter En zoals MvS zegt, wij geven ook volle yoghurt etc. Wat extra olie over de groente kan ook bijv. Meisje is net een tijdje aan het lopen, maar ook voor het eerst her en der wat vet aan het kweken, dus misschien komt die groeispurt ook wel ineens. Hier ook een (lange) dunne met 8,3 kg rond de 11 mnd. Moet binnenkort weer (beetje laat), ben erg benieuwd! (Zeker omdat ze ook een aantal keer ziek is geweest.)
Hier 8,9kg met 11 maanden.... Zou inderdaad dan lekker dik roomboter op brood smeren en volle yoghurt etc geven. Daar komt hij meer van aan dan van extra groenten en zo... En je kan het er niet inproppen.. Als hetgeen je typt er allemaal in gaat op een dag dan lijkt me dat prima! Zou even wachten met het schema veranderen en over 1 maand of zo weer eens gaan wegen.