In de MMM, 30+ en herhaalde miskramen: hoe hou je het vol?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Alexandra2008, 15 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. I S

    I S Fanatiek lid

    13 dec 2009
    2.224
    0
    0
    Nederland
    Ja irritant hè ..... krijg altijd een beetje het gevoel bij die reclame, dat als je een Clearblue Ovulatie-test gebruikt het allemaal zo gebeurd!! :x


    Dit is zóóó herkenbaar. Natuurlijk wil ik graag moeder worden en vind ik het erg dat het niet lukt, maar ik vind het voor mijn vriend zóóó ontzettend erg dat hij geen vader wordt ...... ik gun het hem zo enorm!!
    Toen een tijdje geleden Jan Smit op de TV was met zijn liedje voor zijn dochterje, toen keek ik naar mijn vriend en ik zag de pijn in zijn ogen, hartverscheurend vind ik dat.


    Is het voor jou (jullie) geen optie om eens naar het buitenland te gaan? Daar doen ze meer en zijn ze verder dan in Nederland. Düsseldorf of Gent bijvoorbeeld.


    Je mag de moed opgeven, maar nooit de hoop verliezen!
     
  2. Alexandra2008

    Alexandra2008 Fanatiek lid

    21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    Inderdaad hartverscheurend om die pijn bij de liefde van je leven te moeten waarnemen. En dat terwijl de grootste lullo's pats boem vader worden... grrr!

    Naar het buitenland ga ik liever nog niet. Ik ben in NL nog niet klaar ermee. Tot nu toe heb ik nog geen tegenwerking ondervonden in het zkh waar ik loop. Als ik een stuk verder zou zijn en mijn kansen raken op, dan is het zeker iets om te overwegen.
     
  3. juulzon

    juulzon Fanatiek lid

    29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Over die clearblue ovutest.... Hier ook een GRRRRRRRRRRRRRReactie op die reclame...

    Nou, heb hem dus afgelopen week gedaan (was voor het eerst na de BBZ positief), zondag en maandag de ohzofijne smile...

    Nou, we hébben het zondag en maandag gezellig gemaakt, dus volgens de reclame kan ik binnenkort de CLearblue digital mét zwangerschapsindicator doen...

    *ZUCHT*

    Sterkte kanjers... Wij mogen in mei verder met IVF, eerst nog twee keer ongie worden (deze ronde en een volgende ronde).

    xxxx
     
  4. Alexandra2008

    Alexandra2008 Fanatiek lid

    21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    Nou, als Clearblue het zegt, is het vást waar! *zucht met je mee*

    Nog twee keer ongie, dat klinkt echt zo lang, maar het kan dus ook iets meer dan een maand zijn, wat dan wel weer meevalt. Al dat gewacht als je in de MMM zit... Sterkte ermee!
    Hopelijk krijgen we nog een beetje lekker weer de komende tijd, lekker buiten zijn, zinnen verzetten, voor zover mogelijk.

    Ik krijgt trouwens a.s. woensdag waarschijnlijk weer een cryo tp. Maandag wordt ik nog gebeld door het LUMC.
     
  5. nana33

    nana33 VIP lid

    17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @Alexandra: elke week dat je langer moet wachten is er een teveel, begrijp ik wel hoor. Maar van onze arts mochten wij al wel vast verder porberen (wsl omdat er toch vrijwel geen kans was dat het ons zelf lukte ;)) terwijl ik wachtte op het effect van de thyroxine. Wat je beschrijft klinken inderdaad wel als symptomen van hypothyroidism, dus het zou heel goed kunnen dat je er baat bij hebt. Mij zusje was trouwens ook depressief en moest ook aan de thyroxine (niet om zwanger te worden) en zij mag nu ook gaan afbouwen met haar anti-depressiva, omdat het zoveel beter gaat. het is geen wondermedicijn, maar je kunt er echt baat bij hebben.

    Dank voor je felicitaties. Wij hebben ruim 2,5 echt geprobeerd (temperaturen enzo) bijna 3 jaar vrijblijvend en 3 vmks. Helaas zijn heel veel meiden vee langer bezig,, maar wij vonden dit al heel erg moeilijk.

    @Claire van clearblue: :x :x :x Heel herkenbar die irritaties! Grrrrrrr het ging bij mij zo ver dat ik telkens wanneer ik (wanneer ik alleen tv zat te kijken) die rot reclame zag ik wegzapte. En nu nog steekt die reclame enorm. Ik vind dat ze met dit soort bagger reclames wel es wat meer rekening mogen houden met het feit dat 1 op de 6 stellen niets te "plannen" heeft! Stelletje lompen boeren die dit soort reclames ontwerpen zouden eens een maandje in de schoenen van de meiden hier moeten lopen!

    @ Alexandra: Spannend hopelijk weer een TP deze week. Heel veel succes!! Het wordt steeds vermoeiender om het te denken - i know - maar elke ronde kan DE ronde zijn! Blijf voor je hopen!!

    @Juulzon: Och meissie, wat heb jij ook een hoop ellende moeten meemaken :(. Hoe mooi zou het zijn als het deze of volgende ronde toch spontaan zou lukken! Maar gelukkig weet je dat je in mei sowieso weer verder kunt met IVF. Ook voor jou geldt dat je het inmiddels ruiuimuimmschoots hebt verdiend dat het eens raak is! (zoveel meer dan stomme stellen die het "eventjes gaan plannen", grrrrrr)
     
  6. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.711
    4.217
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    IS, had je ook een PB gestuurd maar misschien heb je die niet gelezen??

    Was wel benieuwd of je ook in het buitenland al hulp hebt gehad en welke onderzoeken je hebt gehad. Ben benieuwd.
     
  7. I S

    I S Fanatiek lid

    13 dec 2009
    2.224
    0
    0
    Nederland


    Sorry helemaal overheen gekeken ...... sorry :).
    Heb je net een PB-tje terug gestuurd.
    X


    Je mag de moed opgeven, maar nooit de hoop verliezen!
     
  8. I S

    I S Fanatiek lid

    13 dec 2009
    2.224
    0
    0
    Nederland
    Alexandra ik heb ff een vraagje.

    Ik begrijp niet helemaal wat er nu bij jou gaat gebeuren in de MMM. Je hebt een weekje geleden gezegd dat er een FM was, maar deze week het je een TP van een cryo. Waarom wordt er een FM gedaan dan, als er deze cyclus een TP is? :(

    Gewoon ff nieuwsgierig.


    Je mag de moed opgeven, maar nooit de hoop verliezen!
     
  9. I S

    I S Fanatiek lid

    13 dec 2009
    2.224
    0
    0
    Nederland
    Mag ik wat aan jullie vragen ..... zit met een dilemma??

    Gebruik deze cyclus (op eigen houtje) progesteron-bollen (heb ik nog over van de MMM-tijd). Normaal word ik vrijwel altijd op zondag ongi. Maar gisteren en ook vandaag nog geen ongi te zien ..... wel te voelen overigens. Vanaf vrijdag al ongi-buikpijn, met pieken en dalen.
    Mijn LF is nu wel langer dan de vorige maanden, dus dat heb ik bereikt met de bollen. Heb 24 maart denk ik eisprong gehad (23/03 meest positieve ovu-test). Tot wanneer zal ik de bollen nu blijven gebruiken? Aan de ene kant wil ik stoppen, want weet eigenlijk wel zeker dat ik ongi ga worden, maar aan de andere kant toch twijfel of ik nu wel moet stoppen.

    Wat zal ik doen??


    Je mag de moed opgeven, maar nooit de hoop verliezen!
     
  10. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.711
    4.217
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Geeft niet joh ;)
    Je hebt inmiddels een PB terug ;)

    Over het stoppen van de bollen: die bollen kunnen je ongi tegenhouden (doen ze heel vaak...) maar ik zou niet eerder stoppen dan wanneer je op je nod negatief getest hebt... Al hoop ik voor je dat je positief gaat testen!!
     
  11. nana33

    nana33 VIP lid

    17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @IS: Ik zou ook wachten tot 15 dpo, ook al voel je al ongi buikpijn (is nooit een 100% garantie van ongi natuurlijk). Als je test dan negatief is denk ik dat je er veilig mee kunt stoppen. Ik snap wel dat je je ongi niet nodeloos wilt ophouden, maar je wilt ook niet achteraf kunnen denken "had ik maar...". Hopelijk gaan die bollen je een volgende ronde wel helpen (ik zou dus ook lekker doorgaan met ze "illegaal" gebruiken in de volgende ronde - heb ik ook vaak genoeg gedaan ;)).
     
  12. juulzon

    juulzon Fanatiek lid

    29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    En I S..... ik zeg "testje...?"
    Hoop enorm voor een wonder voor je!!!

    Knuf!
     
  13. Alexandra2008

    Alexandra2008 Fanatiek lid

    21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere

    Mee eens :D
     
  14. juulzon

    juulzon Fanatiek lid

    29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    I S... Is er nieuws...? De duimen draaien nog volop....


    Hoe het hier gaat... Zal zo ook even mijn blogje updaten, maar, vreemdgenoeg hier alweer een beetje bruin bij het afvegen?! Begrijpen jullie het...? Had vorige week zondag en maandag een smiley op de Clearblue en heb dinsdag duidelijk eipijn gehad. Zou in dat geval dus al na 8/9 dagen ongie worden! Wel een erg korte LF....
    Geen krampjes ofzo, wat ik eigenlijk wel zou verwachten als het de 1e echte ongie na de BBZ gaat worden.

    Nou ja, voordeel is dat als het doorzet - zal dan morgen wel zijn, dat weer dag 1 is van de laatste cyclus die ik moet afwachten voor we verder mogen... Dus over een maandje kunnen we denk ik voor de 3e IVF.

    Tot zover deze ego...
    xxxxxxxx
     
  15. Alexandra2008

    Alexandra2008 Fanatiek lid

    21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    @Juul
    Dart is inderdaad wel een érg korte LF. Kan het wat oud innestellingsbloed zijn misschien? Afwachten maar weer. Ook wel weer fijn als je alweer aan de volgende ronde toe bent. Hou je ons op de hoogte?

    Dikke knuf!
     
  16. nana33

    nana33 VIP lid

    17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @Juulzon: Misschien is het nog wat oud bloed van je bbz wat zich nog ergens had verstopt dat er nu alvast uitkomt. Ik had zonder de befaamde Uruzganbollen ook heel vaak 8 of 9 dpo al wat bruin, maar werd vrijwel nooit voor 14 of 15 dpo ongi - dus het hoeft je ongi nog niet te zijn. Veeeel leuker zou het natuurlijk zijn als dit een inderdaad van een innesteling is :D, maar ik snap dat je daar nu niet teveel op durft te hopen. Het zou wel geweldig zijn natuurlijk, om die zware periode dan zo mooi af te sluiten. Maar anders inderdaad snel nog ff een maandje zelf aan de slag en dan weer veel grotere kansen met de ivf!
    Sterkte!
     
  17. juulzon

    juulzon Fanatiek lid

    29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Hi forumvriendinnen!

    Denk dat het idd een hele korte LF is. Vandaag lijkt er wel rood bloed bij te zitten, maar... alleen 'bij het plassen...' inlegkruisje heeft slechts 1 veegje. Echter, het is niet helder rood, erg donker. Misschien wat ouds, wat er nu eerst uit moet. Verwacht wel dat het doorzet, want voel me 0,0 zwanger ;).

    Nou ja, als ik dan zo'n korte cyclus heb ontwikkeld, dan betekent het ook dat we over een maandje weer verder met IVF kunnen :) :).

    Doe ik mee met de vogels, eieren leggen enzo...

    Oké, zal eerst nog even kijken of er een paasei uitkomt op advies van onze 'Claire's blije woorden'.....*zucht*

    Werkse of genietse vandaag!

    xxx
     
  18. Alexandra2008

    Alexandra2008 Fanatiek lid

    21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    Meedoen met de vogels volgende maand vind ik een heel goed plan!

    Ik mag morgen weer voor een cryo tp... Ik had alleen al gebeld moeten zijn over hoe laat. :S
     
  19. juulzon

    juulzon Fanatiek lid

    29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Spannend Alex!!!
    Weet je al hoe laat?
     
  20. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.711
    4.217
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Juulzon, ik heb altijd zo'n korte LF en altijd tussendoor al bloedverlies voordat ik echt ongi wordt...
    Al hoop ik echt heel hard dat dit bij jou een geweldige innesteling is geweest...
     

Deel Deze Pagina