In de MMM, 30+ en herhaalde miskramen: hoe hou je het vol?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Alexandra2008, 15 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alexandra2008

    Alexandra2008 Fanatiek lid

    21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    @Juul
    Ik heb net zelf maar even gebeld, maar ze zijn er nog mee bezig, dus ik hoor het nog.

    @Maartje
    Een korte LF is eigenlijk niet zo'n goed teken toch?
     
  2. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Klopt. Bij mij komt het doordat ik vervroegd in de overgang zit en geen tot zeer zwakke eisprongen heb.
    Het is bij mij uitgesloten dat ik op de natuurlijke manier zwanger kan raken.
    In plusminus 70 rondes (!) ben ik ook nooit bezwangerd... :(
     
  3. Alexandra2008

    Alexandra2008 Fanatiek lid

    21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    @Maartje
    Gelukkig ben je er wel vroeg achter gekomen. Je bent begonnen op je 20e? (Neem aan dat 84 je geboortejaar is?)


    Morgen om 11.10 uur heb ik de tp. Cryo was goed ontdooid gelukkig.
     
  4. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Op mn 22e begonnen, ik heb een cyclus van 19 a 21 dagen.
     
  5. I S

    I S Fanatiek lid

    13 dec 2009
    2.224
    0
    0
    Nederland
    Juulzon
    Inmiddels al meer duidelijk of je nu wel of niet ongi wordt??
    Maar dit is de eerste ongi na de BBZ en de operatie toch? Dan moet je cyclus denk ik weer ff opgang komen?! Net zoals na een MA/MK. Het kan zijn dat een volgende cyclus weer helemaal normaal is, alhoewel in jouw situatie je dan weer met IVF gaat beginnen.
    Bestaat er bij jou wel de mogelijk op een natuurlijke zwangerschap? En als die er is - een heel kleine dan denk ik, want je zit niet voor niets in de MMM.


    Je mag de moed opgeven, maar nooit de hoop verliezen!
     
  6. I S

    I S Fanatiek lid

    13 dec 2009
    2.224
    0
    0
    Nederland
    Alexandra
    Spannend morgen. Wordt er 1 of worden er meerdere cryo's teruggeplaatst?

    Ik had jou nog een vraag gesteld, maar denk dat je er overheen hebt gelezen. Waarvoor heb jij nu ook FM, terwijl er morgen een TP is?

    Krijg je morgen ook de uitslagen van het bloedonderzoek (behalve natuurlijk de chromosomen ..... 'ff' geduld nog daarvoor ;))

    Succes morgen meis. XX



    Je mag de moed opgeven, maar nooit de hoop verliezen!
     
  7. juulzon

    juulzon Fanatiek lid

    29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Hoi hoi,

    Alex, succes morgen.. Om 11u10 gaan de duimen in de duimmodus!

    IS, volgens mij is het wel echt ongie hoor. Na het plassen drupt er wat rood na in le toilet...
    Vandaag rood bij het afvegen en wat stolseltjes op le papier toilet.... Heb alleen helemaal geen zeurende buik, anders wel. Dat vind ik raar. Eh, niet dat ik een zeurende buik wil hoor ;)/
    En hoe is het met jou....???? Een natuurlijke kans, tja... De zaadjes van mijn vriend zijn in orde en ik... had in eerste instantie alleen ovulatie inductie, later bleek ik tegen de rand van een vervroegde overgang aan te zitten, dus slechte kwaliteit eitjes, en nu ook een BBZ erover heen... Ben vorig jaar ook een keer zwanger geweest van een IUI, was met Puregon, maar werd dus een mk na 7 weken. Als er een kans is, is het een wonder. ben nog nooit op natuurlijke wijze - zonder hormonen en hulp - zwanger geweest.

    Maartje, denk je dat de korte LF idd door de vervroegde overgang komt? En welke vitamines slikte jij toen je met de behandeling van je beebje bezig was?

    Wie weet nog tot vanavond!

    xxx
     
  8. I S

    I S Fanatiek lid

    13 dec 2009
    2.224
    0
    0
    Nederland
    Meiden bedankt voor jullie tips omtrent het doorgaan of stoppen met de bollen.

    De stand was overigens 2 tegen 2 :D
    Nana en Maartje gingen voor doorgebruiken tot 15 DPO.
    Juulzon en Alexandra gingen voor testen.

    Beiden heb ik niet gedaan :)
    Doorgebruiken en testen zijn beiden niet nodig :( Gisteren aantal x heel vaag roze verkleuring gespot bij afvegen. Dus geen bollen gebruikt gisterenavond. Vandaag de hele dag roze bij afvegen, maar niets op inlegkruisje. Ook hele dag erg zeurderig ongi-gevoel in buik. Maar het zet maar niet door. Word daar wel flauw van.
    Gevoelige borsten gisterenochtend vrijwel niet meer en verminderde nog meer in de loop van de dag. Maar vandaag weer meer gevoelige borsten :(

    Als het dan toch komt, wil ik dat het NU komt. Dan kan ik starten met de volgende ronde (geen tijd voor dat gesloom).

    Ik wil de volgende ronde het volgende slikken/doen:
    temperaturen (toch maar weer eens ..... ff kijken t.o.v. ovu-testen)
    vitamine B-100 complex (al eens eerder geslikt, maar op dit moment niet)
    foliumzuur (slik tot nu toe een Zwanger worden/zijn Multivitamine waar dit inzit)
    vitamine D3 (tip van Nana en vaker gehoord over vit. D)
    tarwekiemolie (pure olie) (op dit moment visolie-capsules)
    selenium (slik ik nu ook al)
    magnesium
    calcium twijfel ik nog over .... is wel goed i.c.m. D3 en ook met magnesium

    Hebben jullie nog tips of opmerkingen hierover voor mij??

    Alvast weer bedankt lieve meiden!

    XX


    Je mag de moed opgeven, maar nooit de hoop verliezen!
     
  9. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Bij mij komt wss de korte LF door de vervroegde overgang, maar het gekke is dat niet iedereen met vervroegde overgang een korte LF heeft, om het ff ingewikkeld te maken ;)


    @t vitamines:
    2 x per week een B12 injectie, later afgebouwd naar 1 x per week

    Per dag:
    2 x een vitamine D tablet (Devaron van de apotheek, toen ik zwanger bleek nog slechts 1 tablet per dag)
    1 x een vitamine B complex (die met 100% van alles er in, dus niet die 300% versie!!)
    1 x vitamine E
    2 a 3 x visolie capsule
    1 x foliumzuur (zat ook al in het vitamine B complex alleen vanwege de Prednison kon ik het beste dubbele foliumzuur nemen, met foliumzuur schijn je een licht verhoogde kans op een hazelip te kunnen
    hebben)

    GEEN vitamine C aangezien C het immuunsysteem verbeterd word door vitamine C en je dat juist niet moet hebben aangezien het het beste is dat je immuunsysteem wat lager is zodat een embryo eerder geaccepteerd word door de BM
     
  10. juulzon

    juulzon Fanatiek lid

    29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Thnx Maartje!
    Heb ik hier idd ook staan, B12 - D3 (vd Tuinen, maar ga die van jou eens checken) en vitamine E. Visolie gebruik ik ook, maar daar word ik altijd een beetje naar van (oprispingen enzo). Dus 2-3 tabletten... Kan het gaan proberen... :)

    Thnx again!!!

    xxx
     
  11. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Gebruikte je visoliecapsules? Of van die druppels?
    Ik heb eerst die druppels gebruikt, te ranzig voor woorden! Maar van die capsules heb ik geen problemen gehad, wellicht kun je dat eens proberen, als je dat nog niet geprobeerd had ;)

    Heb je je B12 wel eens laten prikken? Als het lager is dan 350 is spuiten wel een goed idee voor alles.
     
  12. I S

    I S Fanatiek lid

    13 dec 2009
    2.224
    0
    0
    Nederland
    Maartje slik jij vitamine D of vitamine D3? En 1 tablet, hoeveel mcg is dat bij jou?
    En jij slikt naast de vitamine E ook visolie. Ik dacht dat dit beiden hetzelfde doet.
    Ben ook altijd bang dat ik teveel binnen krijg van iets.
    Van foliumzuur zou ik bij een volgende ZS het 10-voudigen gaan slikken. Nu wil ik het dan gaan houden bij hetgeen in het B-complex + extra pilletje.
    Ik wil dus stoppen met de multi vitamine, omdat ik anders teveel van het e.e.a. binnen krijg.
    Vit. B-100-complex zit enorm hoge ADH in.

    Overigens mijn B12 waarde is 0,32. Volgens HA prima (ref.waarde 0,12 - 0,48). Maar ik heb regelmatig gelezen dat bij een kinderwens de waarde minimaal 0,35 moet zijn.
    Klopt dit? En gaat mijn B12 waarde genoeg omhoog met slikken van het B-complex (zit B12 ca. 1.200 x de ADH in)??

    Sorry voor al mijn vragen, maar een aantal van jullie (o.a. Maartje en Nana) zijn erg bekend en ingelezen met dit soort dingen.


    Je mag de moed opgeven, maar nooit de hoop verliezen!
     
  13. juulzon

    juulzon Fanatiek lid

    29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Kun je dat soort dingen gewoon aan de huisarts vragen? Of zou ik dat via de gyn moeten doen?

    En heb die capsules gebruikt, zelfs na een aantal uur kan ik ze nog oprispend proeven (YAK!). Alsof mijn maag ze niet wil accepteren... Gebruik trouwens die van Etos.

    xxx
     
  14. nana33

    nana33 VIP lid

    17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @IS: Getver meis, jammer dat het niet meer nodig was. En dat wachten op je ongi, nadat je met die bollen met gestopt dat ken ik zo goed :(. Bah, dat is misschien nog wel een van stomste soorten wachten die er is. Hopelijk komt de boel snel op gang.

    Wat betreft je vitaminen: klinkt goed zo! Ik slik preceis hetzelfde + inderdaad zoals Juul al zegt vitamine E.

    @Vitamine C: Ik ben er nog niet helemaal over uit ;). Zoals Maartje zegt was ik er ook ruim 1,5 jaar meegestopt omdat ik niet wilde dat mn immuunsysteem nog heftiger werd. Echter in deze periode werd ik geen 1 x meer zwanger (daarvoor 2x). Was daarom juist net aan het eind van de ronde voor ik zwanger werd weer begonnen met lage dosis vitamine c (max 120mg p.d.), dit omdat vitamine c ook een beginnend blastocystje kan helpen met ontwikkelen. Ik vind het dus moeilijk om te zeggen wel of niet. Als ik niet zwanger was geworden dan had ik wsl een aantal rondes afgewisseld dan 2 mnd geen, dan 2 mnd wel of e.d., maar nu ben ik bijgelovig geworden dat het misschien toch geholpen heeft (weet dat dit nergens op slaat ;)).

    @Alexandra: Heel veel succes met de tp morgen! Dat het dik keer eindelijk maar eens een echte plakkerd mag zijn!!!
     
  15. nana33

    nana33 VIP lid

    17 nov 2008
    5.536
    3
    0

    Helaas wordt B12 in tablet vorm heel moeilijk door je lichaam opgenomen helemaal als je het in 1x doorslikt, vandaar ook die spuiten. Wat je ook kunt doen is naast de B mutlipil ook nog een losse b12-zuigpil nemen (verkrijgbaar bij apotheek en vitaminstore). Dit schijnt de kans dat je het ook echt in je systeem krijgt iets groter te maken - het komt dan via je gehemelte of via onder je tong meer direct in je bloed. Ik deed dit ook onder het mom baadt het niet, dan schaadt het ook niet, omdat teveel B12 volgens mij geen probleem is zolang je ook B11 (foliumzuur) en B6 slikt.
     
  16. I S

    I S Fanatiek lid

    13 dec 2009
    2.224
    0
    0
    Nederland
    Ik heb volgens mij tijdens de IUI ook vitamine C geslikt. Maar nu al een hele poos niet meer. Ik slikte altijd time-released, volgens mij wel hoge dosering. Ben op een gegeven moment gestopt met C, omdat het niet goed is bij zwangerschap heb ik ergens gelezen.
    Misschien toch maar weer wel gaan slikken :(
    I.p.v. vit. E slik ik tarwekiemolie ..... schijnt de zuiverste vorm van vitamine E te zijn.



    Je mag de moed opgeven, maar nooit de hoop verliezen!
     
  17. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    D3, Devaron 4000 mcg?? 4000 IE?? Geen idee hoe het precies zit, maar het is dus in ieder geval 4000 ;) Als je bij de apotheek om Devaron vraagt weten zij wel wat je bedoeld. Je kunt het zonder recept meekrijgen, 90 tabletjes voor 9,95 (bewaar je bonnentjes, je kunt het bij de belasting indienen, net als de visolie, aldus mijn belastingadviseur).

    Vitamine E en visolie is wat anders, je kunt hier niet snel te veel van binnen krijgen. Visolie van de Hema (althans sommige verpakkingen van hen) bevat al vitamine E. Ik slikte eerst gratis visolie van dokter Pfeiffer (de immunoloog uit Dusseldorf) maar toen die verpakking op was ben ik weer Bional gaan gebruiken. De ene dag 2, de andere dag 3. Toen ik zwanger bleek ben ik nog slechts 2 per dag gaan gebruiken.

    Het tienvoudige van foliumzuur? Ach, een echte overdosis kun je er niet snel van krijgen. Mensen die eerder een hazelipkindje hebben gehad moeten het vaak ook slikken.

    B100, bedoel je dan dat er 100 procent van alles in zit? Want anders slik je B300 (als je die rode doosjes bedoeld). Ik heb bewust de 100 genomen en niet de 300.


    B12, mijn ZH prikt het op een andere manier, mijn waarde was een keer 78, een keer 180, een keer 199 etc. Dus niet nul komma nogwat getallen, dus ik kan over jouw waarde niets zeggen, omdat ik alleen kennis heb over het op een andere manier prikken.
    Let wel: als je onverhoopt een B12 tekort hebt, kan een overdosis aan foliumzuur wel heel slecht zijn voor je lijf. Voor de zekerheid extra B12 nemen (slikken of spuiten) kan geen kwaad als je hele hoge doseringen foliumzuur gaat gebruiken.

    Niet bij iedereen gaat een B12 waarde door het slikken omhoog, in jouw multi zal ook wel B12 zitten, dus blijkbaar is jouw B12 nog niet super omhoog gegaan door het slikken. Wellicht mag je een aantal keren B12 spuiten, je kunt nooit te veel B12 binnen krijgen, dus wellicht een idee?

    Niet sorry zeggen voor je vragen, tis goed om dingen te vragen en kritisch te zijn. Het gaat om jouw lijf en jouw wens!!
    (PS je hebt gisteren een PB ontvangen!! ;))



     
  18. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens

    Vraag het gewoon aan diegene die wil meewerken ;) Maakt niet uit wie het bloedprikformuliertje geeft, als hij maar gegeven word ;)
     
  19. I S

    I S Fanatiek lid

    13 dec 2009
    2.224
    0
    0
    Nederland

    Weer een goeie tip ..... alleen maak ik me wel zorgen of je niet teveel binnenkrijgt. Zeker met B12, dat kan je zenuwstelsel aantasten heb ik gelezen. Lastig zeg ;)
    En met dit soort zaken kan je toch nooit bij de HA terecht. Want alles wat binnen de referentie waardes ligt, is dus volgens de huisartsen goed. En teveel slikken van vitamines is ook nooit goed, zal de HA zeggen. ;)

    Nana slik jij ook calcium i.c.m. de D3 en magnesium? (zit vaak ook in een magnesium-pil).

    Trouwens onwijs goed zeg dat de 10 weken echo goed is. Hoe voel jij je nu verder? Veel ZS-kwaaltjes??



    Je mag de moed opgeven, maar nooit de hoop verliezen!
     
  20. nana33

    nana33 VIP lid

    17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @ Tarwekiemolie: Ok, dit wist ik niet, maar dan heb je in ieder geval vitamine E. Heb ik weer wat geleerd :D

    Tja, C is een lastige. Echt veel slikken kan volgens mij om twee redenen kwaad, het versterken van je immuunsysteem en het kan de zuurtegraad van je BM zodanig beinvloeden dat het geen fijne plek voor een beebje meer is, maar dan heb je het volgens mij toch over >1000mg per dag. Maar ik las dus ook regelmatig dat een klein beetje extra C juist hielp met het verkrijgen van een zwangerschap in verschillende onderzoeken.
     

Deel Deze Pagina