In de MMM, 30+ en herhaalde miskramen: hoe hou je het vol?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Alexandra2008, 15 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.702
    4.199
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    ;)

    Mijn immunoloog en IVF arts hebben mij echt geadviseerd om te stoppen met mn multi ivm de vitamine C.
    Ik ben nimmer eerder zwanger geworden dan toen ik mn immuunsysteem ben gaan slopen ;)
    Wel at ik wel nog broccoli en tomaatjes, waar ook vitamine C in zit ;)
    Maar geen sapjes met toegevoegde vitamine C, geen limonade met vitamine C etc.
     
  2. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.702
    4.199
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
     
  3. nana33

    nana33 VIP lid

    17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Volgens mij is het B6 dat je zenuwsysteem kan aantasten en kon B12 niet zoveel kwaad, maar check dit nog maar even voor de zekerheid.

    Nee, ik slikte geen calcium, omdat ik via mn dieet al wel redelijk veel calcium binnen krijg volgens mij (ben een kaasjesfreak ;)) en omdat magnesium volgens mij belangrijker is en teveel calcium ook weer maakt dat je nog meer magnesium moet slikken. Wel slikte ik een magnesium pil met taurine erin, dit schijnt de opnamecapaciteit te verhogen (magnesium neem je ook niet zo makkelijk op vanuit pil vorm).
     
  4. nana33

    nana33 VIP lid

    17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @Maartje: Haha, het is hier wel even spitsuur he!

    @IS: Dank je meis! we zijn weer helemaal happy na het zien van de beelden :D. Ben nog steeds lekker misselijk, waar ik erg blij mee ben, maar ik zal dit topic er niet teveel mee 'vervuilen', ik kan me voorstellen dat dat voor jullie ook niet altijd leuk is om het 'zwangerschapsgedoe' aan te moeten horen.
     
  5. nana33

    nana33 VIP lid

    17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Laatste post, I promise ;)

    Ok, dit klinkt wel heel serieus - ik was er meer uit mezelf mee gestopt- m'n arts had er nooit iets over gezegd, vandaar dat ik er ook weer mee begonnen was. Misschien dat het bij mij ook niet zoveel kwaad kon door het monster effect van prednison dat veel sterker was dan die kleine hoveelheid vit c. Maar dan is het voor niet predni slikkers met herhaalde miskramen of immuunsysteem problemen inderdaad misschien geen goed idee!
     
  6. I S

    I S Fanatiek lid

    13 dec 2009
    2.224
    0
    0
    Nederland
    Nee IE is zeker niet hetzelfde als mcg. 4000 mcg vitamine D3 das nie goe!!
    De bonnetjes voor visolie en vitamine D3 inleveren bij de belastingdienst :( ..... vreemd lijkt mij. Maar zal ze zeker bewaren. Dat geldt dan neem ik aan voor alle vitamines en mineralen?

    Dan moet ik dus naast de tarwekiemolie (= E) ook nog visolie blijven slikken. Waar moet ik het allemaal laten :D

    ff het potje erbij gehaald. De dagdosering van alles is idd 100 mg en sommige 100 ųg, alleen B6 is 25 mg.
    Maar als je dan naar de ADH kijkt, dan heb ik toch echt het idee dat ik een overdosis binnen krijg :D.
    Bijv. B1 7142% ADH - B6 1250% ADH - B12 10000% ADH, etc.

    De waarde van mij moet je volgens mij gewoon met 100 vermenigvuldigen. Dus het zou dan 320 zijn.

    Wat ik al in een eerder berichtje zei, als mijn B12 binnen de referentie waarde ligt, dan kan ik wel vragen om B12 injecties, maar dan ga ik die denk ik niet krijgen van de HA.

    Dank je Maartje.
    En ik ga jou nog antwoorden op jouw PBtje hoor!!!



    Je mag de moed opgeven, maar nooit de hoop verliezen!
     
  7. I S

    I S Fanatiek lid

    13 dec 2009
    2.224
    0
    0
    Nederland
    Maartje en Nana bedankt voor jullie deskundigheid ;)

    Maartje dan heb ik het verkeerd met B12. Weet je wat het is, je leest en hoort ook verschillende verhalen. De één zegt - en dan bedoel ik arts of wetenschapper - dat je teveel uitplast, terwijl een ander dan weer zegt dat je daar niet van uit moet gaan.
    Wat is jouw B12 waarde nu je injecties krijgt?


    Nana van mij mag je het hebben over jouw ZS-kwaaltjes, maar ik praat nu alleen voor mijzelf.

    Alexandra is de TS en dit topic is in 1e instantie anders bedoeld dan het nu is. Maar heb het gevoel dat Alexandra dat niet erg vindt en zeker ook wat aan de tips heeft die hier geschreven worden.
    Het is wel een leuk clubje zo vind ik ..... wat niet betekent dat er niemand meer bij mag :p
    Maar zoals gezegd, dit is mijn gevoel/gedachte.


    Je mag de moed opgeven, maar nooit de hoop verliezen!
     
  8. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.702
    4.199
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Medische kosten ;) Je mag het van de belasting aftrekken. Wij hebben dit jaar de:
    - visolie en vitamine D
    - de AH
    - de reiskosten naar ziekenhuizen
    - de eigen bijdrages op medicijnen
    - de eigen bijdrage van mn botjeskraker voor mn rug
    etc etc etc afgetrokken :) We krijgen bijna 5000 euro terug!! (min 1500wat we al voor de hypotheek terug hebben gekregen ;))

    D3: is iig iets met 4000, devaron!

    320 is mooi, maar in geval van een overdosis foliumzuur mag je wel ff 10 weken lang 10 x b12 spuiten. Vraag je arts gewoon of hij akkoord gaat ivm kinderwens.



     
  9. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.702
    4.199
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    De waarde valt niet meer te controleren als je eenmaal aan het spuiten bent, de waarde lijkt dan hoger dan wat op celniveau aanwezig is, daar kan ik dus geen antwoord op geven ;)
     
  10. I S

    I S Fanatiek lid

    13 dec 2009
    2.224
    0
    0
    Nederland
    Wauw. Hadden wij tijdens de MMM ook maar eens de reiskosten moeten declareren. Hebben toch heel wat ritjes naar het ZH gemaakt.
    Wat bedoel je met AH?
    Eigen bijdrages op medicijnen ..... dat moet toch boven een bepaald bedrag uitkomen of maakt dat niet uit?
    In ieder geval een lekker bedrag zeg ..... kan je wel gebruiken met zo'n kleintje in je buik.
    Lekker baby-shoppen :)

    Heb het opgeschreven (op de hele waslijst vitamines ;)).
    Ik slik nu geen overdosis foliumzuur hoor. Toen ik in de MMM zat zei de FA bij een volgende (6e) ZS zou ik fraxiparine gaan spuiten en een hele hoge dosis foliumzuur voorgeschreven krijgen.

    Nu doe ik het met de gewone dosis.

    De waarde van 320 is bij een kinderwens toch iets aan de lage kant als je diverse berichten hier en elders op internet leest. Daar hebben ze het over niet lager dan 350.
    Nou ja, ik ga wel eerst ff slikken en B12 ook zuigen :p


    Meiden ik houd ermee op voor vanavond. Vriendlief vind het geloof ik niet zo leuk dat ik al zolang achter de computer zit. Maar ja hij zit voetbal te kijken en daar heb ik niet zo een zin in :D

    Fijne avond nog!!


    En Alexandra nogmaals succes morgen!!



    Je mag de moed opgeven, maar nooit de hoop verliezen!
     
  11. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.702
    4.199
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hoe lang ben je al uit de MMM?
    Je mag nog die dingen opgeven, vraag Sikki eens hoe zij dat heeft gedaan want zij heeft dit jaar voor 2009 nog dingen opgegeven. Het klopt dat je wel boven een bepaalde drempel uit moet komen, maar je mag de werkelijk gemaakte kosten declareren, dus wat je auto per kilometer kost, op ANWB kun je dit berekenen en ook een beetje spelen met hoe lang je van plan bent om in die auto te gaan rijden ;)
    Ik kwam erachter dat als we de intentie hebben om onze auto dit jaar te gaan verkopen, we 40 cent per kilometer mogen aftrekken terwijl als ik eerlijk uitspreek de intentie te hebben de auto pas over 3 jaar te verkopen, we slechts 25 cent per kilometer mogen aftrekken :p

    AH is assisted hatching, een speciale behandelmethode die niet door de verzekering word vergoed.
     
  12. Alexandra2008

    Alexandra2008 Fanatiek lid

    21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    Ik krijg er 1 teruggeplaatst. Ik mocht deze keer zelf kiezen om dat ik al 3x een tp heb gehad, maar omdat ik eerst de uitslagen wil hebben van het bloedonderzoek wil ik er gewoon weer 1.

    Sorry, ik heb blijkbaar over je vraag heen gelezen. Bedoel je follikelmeting? Die wordt gemeten omdat de cryo 5 dagen oud is, en het moment van tp moet gelijk lopen aan wanneer het een natuurlijke conceptie zou zijn, omdat de dikte van het baarmoederslijmvlies dan ook de juiste is etc.

    Ik ga zo naar het LUMC voor de tp. (11.10 uur)
    Uitslagen van bloedonderzoek krijg ik van het zkh waar ik in principe onder behandeling ben. (MCH) Geen idee wanneer... maar in ieder geval voor ik aan een volgende ronde toe ben. ;)
     
  13. Alexandra2008

    Alexandra2008 Fanatiek lid

    21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    Hey meis, ik vind het niet zo erg als je het daar over heb. Ik schrijf ook in het 30+ kippenhok waar de meesten al lang zwanger zijn of al bevallen.
    Ik kijk er ook altijd een beetje anders tegenaan als het meiden zijn die een hele moeizame weg hebben afgelegd. Ik vind het dan gewoon echt fijn dat het gelukt is. :)

    Fijn dat je misselijk bent! Hahaha! :D
     
  14. Alexandra2008

    Alexandra2008 Fanatiek lid

    21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    Ik vind het inderdaad niet erg en heb veel aan jullie steun en tips!
     
  15. Alexandra2008

    Alexandra2008 Fanatiek lid

    21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    @Maartje
    Jeetje wat heb jij veel kosten moeten maken! Gelukkig dat je dart hebt kunnen declareren.

    Zo, nu moet ik onderhand weg voor de tp...
     
  16. Alexandra2008

    Alexandra2008 Fanatiek lid

    21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    Even copy+paste van mijn blog. :)

    Vanmorgen om 11.10 uur werd voor de vierde keer een pre-embryo teruggeplaatst.
    De vorige keer was er een embryo niet goed ontdooit, waarna ze een nieuwe embryo hebben moeten ontdooien. Deze keer echter, hebben we een super embryo! De cellen waren met zo veel dat ze niet meer te tellen waren. In dit stadium wordt de embryo een morula genoemd. Bijna een blastula. Natuurlijk heb ik even gegoogled om meer te weten te komen over succeskansen en het schijnt dat cryo's die op dag vijf (na de eisprong) teruggeplaatst worden, 35 tot 50% meer kans hebben op implantatie, dan cryo's die op dag twee teruggeplaatst worden. Ik zit vandaag op dag vier (of vijf?), net als bij de vorige terugplaatsingen. In die zin is er deze keer geen verschil, maar dit is wel de eerste keer dat ik een ontelbaarcellig embryo teruggeplaatst heb gekregen. Elke ronde kan dé ronde zijn en misschien wordt dit 'm wel!

    Oh jee.... stop... niet hopen. Niet doen, Alexandra!
    - "Maar ik heb een morula in me! Ik en mijn lief hebben een morula voortgebracht! Dit embryootje wil graag!"
    Ja, maar dat wil niet zeggen dat het deze keer wel blijft plakken. Er kan van alles misgaan. En vergeet die schildklier niet, die zou ook nog wel eens roet in het eten kunnen gooien.
    - "Ik kan niet meer terug... Er is hoop in mijn hart geslopen en ik wil het koesteren."
     
  17. nana33

    nana33 VIP lid

    17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @IS & Alexandra: Fijn om te horen dat jullie zwangerschapspraat niet vervelend vinden. Ik vind het zelf ook altijd wel fijn om succes evrhalen uit de mmm te horen, maar kan me ook voorstellen dat anderen er leiver wat minder over horen. Maar jullie gelukkig dus niet ;)

    @Alexandra: Gefeliciteerd met zo'n mooie emmy! Ik snap dat je niet teveel wilt hopen uit zelf-berscherming, maar als na een tp van een mooie emmy niet een klein beetje mag hopen, wanneer mag je als mmm-meisje dan wel hopen. Ik ga heel hard voor je duimen dat je lieve morula zich snel en goed deelt en een lekker plekje weet je vinden in je bm! Op naar de bastula en dan lief klein een embryootje!! En je hebt helemaal gelijk, ook voor mmm-meisjes geldt elke ronde kan DE ronde zijn hoe lang het ook duurt.

    @Maartje: Wow, dat je reiskosten kan aftrekken daar heb ik ook nooit bij stilgestaan. Nou hebben de standaard zh tripjes me niet zo heel veel gekost, omdat het zh redelijk dichtbij was, maar ik ben uiteindelijk wel 5x op en neer gevlogen naar Londen. Alleen geldt daarvoor waarschijnlijk dat je het alleen mag aftrekken als het voor een behandeling is die ook vergoed is of niet? En weet iemand of dat ook geldt voor ziektekosten aftrekken in het algemeen? Ik heb eigenlijk nooit iets afgetrokken (klinkt beetje vreemd zo..., maar uhm jullie begrijpen me wel ;)), want ik ben niet zo handig met die geld en belastingzaken en Nanaman ook al niet. Maar we hebben over de jaren toch ook wel meer dan een paar euries uitgegeven aan eigen bijdrages, maar vooral aan alle medicijnen en onderzoeken die niet zijn vergoed. Misschien dat ik het dit jaar gewoon alsnog probeer en doe alsof het kosten voor dit jaar zijn. Als ze dan gaan zeuren mogen ze me gelijk uitleggen hoe ik dan de kosten voor andere jaren terug kan krijgen :)
     
  18. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.702
    4.199
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Je mag alle reiskosten die je hebt gemaakt aftrekken. Zowel als de ritjes alleen in NL als ook in het buitenland zij geweest. Zowel als dat je met de auto bent gegaan als met het vliegtuig, als met de trein.

    Ziektekosten en eigenbijdrages mag je alleen aftrekken als je het niet van je verzekering terug hebt gekregen.

    Het geld voor alle ziektekosten in het algemeen, ook voor tandarts, apotheek, podoloog, homeopaat etc.

     
  19. nana33

    nana33 VIP lid

    17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Super, dank je! Ik had nooit gedacht dat het ook zou gelden voor behandelingen die in NL niet vergoed worden. Dat wordt dan hopelijk een financiele meevaller dit jaar :).
     
  20. I S

    I S Fanatiek lid

    13 dec 2009
    2.224
    0
    0
    Nederland
    Alexandra heeft een hele mooie morula in haar buik. Ik ben begonnen met duimen dat deze ronde inderdaad DE ronde is meis. Het is je gegund. Wees lief en goed voor jezelf. * duim duim duim *

    Nana ik gun iedereen een zwangerschap die het graag wil, maar ik moet zeggen dat ik het vaak moeilijk vind om te zien / horen, maar dat is dan bij mensen die 'gewoon' zwanger worden. Niet dat ik het hun niet gun, maar je snapt me denk ik wel.
    Meiden zoals jij en Maartje en helaas zovelen hier op ZP, waar het niet is komen aanvliegen, daar heb je toch een ander gevoel bij.

    Maartje, aardige tip van je om e.e.a. bij de belastingdienst in te dienen. Maar de verplichte eigen bijdrage bij de zorgverzekering die mag je niet opvoeren toch? ..... misschien een beetje een simpele vraag :D


    Je mag de moed opgeven, maar nooit de hoop verliezen!
     

Deel Deze Pagina