In de MMM, 30+ en herhaalde miskramen: hoe hou je het vol?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Alexandra2008, 15 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. I S

I S Fanatiek lid

13 dec 2009
    2.224
    1
    0
    Nederland
    Alexandra succes met testen meis ..... ik hoop dat er twee mooie strepen verschijnen. Of heb je die van Claire ...... vast niet!! :D

Meiden ik ben er ff een weekje niet.

Ciao!

Je mag de moed opgeven, maar nooit de hoop verliezen!

2. Alexandra2008

Alexandra2008 Fanatiek lid

21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    @IS
    Thanks meid :)
    Ja Claire kan de pot op. ;)
    Tot volgende week!

3. Alexandra2008

21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    Weliswaar een dag te vroeg, maar negatief getest. Ik had geen zin in valse hoop te koesteren.
    Top emmy of niet, het maakt geen ruk uit. Het gaat gewoon nooit lukken. Ik trek dit niet meer. Ben moe van het vechten, moe van het verdriet, het heeft zich al op mijn gezicht afgetekend. Ik weet niet hoe anderen dit langer dan 3 jaar vol kunnen houden, maar ik in ieder geval niet. Dit is de grens van mijn kracht en positiviteit. Ik wil er verdomme eens klaar mee zijn. Het liefst met het hele leven. Fuck it.
    Ja, dit is een emo post en morgen denk ik er misschien weer anders over. Maar nu even niet.
    (Sorry voor het taalgebruik.)

4. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Och lieve Alexandra, wat gelofelijke K#T!!! :( :x :( Ik kan nu wel zeggen dat het nog vroeg is, maar ik snap hoe je je voelt en dit soort opmerkingen hielpen bij mij eigenlijk nooit. Ik wil je alleen even een hele dikke dikke virtuele knuffel geven! Ik zou zo graag willen dat ik je weer moed in kon spreken en kon laten inzien dat het ECHT nog wel kan, al zinkt de moed je nu zooo diep in de schoenen en zit je op het moment in zo'n oneindig diep zwart gat. Maar op dagen zoals vandaag helpen dat soort woorden vaak gewoon niet en moet je weer even door die vreselijk kl$te bui heen :(. Probeer alleen alsjeblieft in je achterhoofd te houden dat waarschijnlijk alle mmm-meiden bij wie het uiteindelijk is gelukt op een bepaald moment hebben gedacht dat het nooit meer zou lukken. En het idee om er maar helemaal mee te stoppen is ook zo herkenbaar, helaas... Maar ECHT er is nog hoop voor jou, dus geef alsjeblieft niet op!!! Op dit moment zijn dit wsl hele loze woorden, maar meer kan ik helaas niet zeggen.

Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat dit rotgevoel langzaam aan weer wat minder mag worden!!! Dikke knuffel!!

5. I S

I S Fanatiek lid

13 dec 2009
    2.224
    1
    0
    Nederland
    #125 I S, 23 apr 2011
    Laatst bewerkt: 23 apr 2011
    Lieve Alexandra,

Ik ben een weekje weggeweest en had natuurlijk gehoopt op een mooi bericht van jou, maar helaas ..... wat ontzettend kl*te. En jouw reactie is zó te begrijpen. Ik hoop wel dat je het berichtje van Nana ook goed hebt gelezen, want wat ze zegt is waar. Maar daardoor is het allemaal niet makkelijker voor jou, dat realiseer ik me maar al tegoed.
    Inmiddels is er 'alweer' een week verstreken en ik hoop dat je er inmiddels weer een beetje anders tegen aankijkt.
    Heel veel sterkte lieverd.

Kusss

6. I S

I S Fanatiek lid

13 dec 2009
    2.224
    1
    0
    Nederland
    Je bent hier al even niet meer geweest ..... ik maak me best wel zorgen om je Alexandra. Maar ik begrijp ook wel dat je waarschijnlijk op dit moment ff geen zin hebt in ZP.
    Ik hoop wel dat je je beter voelt dan vorige week.

X

7. Alexandra2008

21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    Lieve IS, je hoeft je geen zorgen te maken over mij, maar ik vind het lief van je. :)
    Ik probeer momenteel niet met zwanger worden bezig te zijn en mezelf wat rust te gunnen. Ik ben met antidepressiva gestart dus ik hoop dat dat wat gaat doen.
    Ik probeer mezelf ook heel hard te overtuigen dat ik ook gelukkig kan zijn zonder kind. Ik wil het niet meer willen.
    Even pas op de plaats...

*dikke knuffel*

8. I S

I S Fanatiek lid

13 dec 2009
    2.224
    1
    0
    Nederland
    Ik had op jouw weblog over de anti-depressiva gelezen! Hoop dat dat gaat aanslaan en het allemaal wat rustiger voor je wordt.
    Stop je tijdelijk met de MMM i.v.m. anti-depressiva?

Heel veel geluk meis en dikke kus.

9. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @Alexandra: Goed om te lezen dat je in ieder geval een deel van je lot weer in eigen handen hebt genomen. Ik hoop echt dat je baad hebt bij de anti-depressiva! Voor wat het waard is in mn hele naaste omgeving heb ik twee meiden die er echt erg veel aan hebben gehad. Hopelijk lukt het je ook echt om weer een beetje tot jezelf te komen en de mooie zaken in het leven te zien. Ik kan me goed voorstellen dat dit echt een verstandige beslissing is op dit moment, want als je zo diep in de mmm zit lijkt het net alsof er geen leven buiten de mmm meer bestaat :(. Ik wens je heel veel succes en geluk!

Dikke knuffel!!

10. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @IS: En hoe is het nu met jou meis? Ben je inmiddels flink aan de vitaminen geslagen? En ondertussen ook alweer bezig met een cyclus? Waar je ook mee bezig bent, ook voor jou heel veel succes!

11. I S

I S Fanatiek lid

13 dec 2009
    2.224
    1
    0
    Nederland
    #131 I S, 26 apr 2011
    Laatst bewerkt: 26 apr 2011
    Ja, ja een hele berg pillen per dag ;)

En ook deze ronde weer de Utro-bollen. Alleen is het daardoor een beetje warrig wanneer
    mijn EI was en NOD is.
    Ik ben deze ronde 4 dagen later dan 'normaal' ongi geworden ..... dit komt natuurlijk door de bollen.
    Ik had een knal-ovu-test op CD15, dat is dan gerekend vanaf de 1e dag ongi (= 06/04).
    Maar aangezien de bollen de ongi hebben tegengehouden (was duidelijk te voelen), zit ik ook te rekenen vanaf 03/04 .... deze datum was ik ongetwijfeld ongi geworden zonder de bollen. Dus dan zou ik op CD19 de
    knal-ovu-test hebben gehad.
    'Normaal' is mijn cyclus 28 dagen, maar de vorige ronde met bollen 31 dagen.
    Snap je het nog een beetje :( ...... het vliegt zo nu en dan dus door mijn hoofd, wat er nou wanneer gaat gebeuren ..... en wat nou eigenlijk mijn NOD is.
    Het enige is afwachten.

Donderdag a.s. heb ik een vervelend onderzoek ...... een scopie-onderzoek voor slokdarm, maag, dunne darm. Is niet mijn favoriete onderzoek. Heb dit van de 5 keer, 3 keer met een roesje gehad en dat was wel redelijk te doen. Maar nu weet ik dus niet of ik evt. zwanger ben. Zal ongetwijfeld niet, maar de kans - hoe klein ook - is toch aanwezig. En nu kan ik dat onderzoek dan mijns inziens niet met een roesje doen, dat is toch een hele lichte narcose.
    Dus ik maak me nu al druk om donderdag ..... die slang in mijn strot en maar kokken :$ ...... maar ja je moet wat over hebben hè voor de kinderwens ;)

Zie in jouw onderschrift goeie berichten ..... heb je net een PB gestuurd.

12. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Och, wat naar dat je donderdag dat onderzoek moet zonder roesje. een kennisje van me heeft het onderzoek ook wel een gehad en ik weet van haar ook dat het bepaald geen lolletje is. Ik hoop echt dat het meevalt en natuurlijk helemaal dat achteraf blijkt dat het maar goed is dat je dat roesje hebt laten zitten :D!

Wat betreft je NOD en die bollen, volgens mij moet je toch echt pas gaan tellen vanaf de dag dat je echt bloed hebt en dus niet wat je NOD zou zijn zonder de bollen. Die bollen houden namelijk niet alleen je ongi tegen, maar ook de ontwikkeling van je eitjes. Ik had zelf een hele regelmatige cyclus en heb de bollen vaak genoeg uit (misplaatste) hoop een paar dagen extra doorgesilt en mn ongi uitgesteld en dan kwam mn ei meestal rond het moment dat ik het zou verwachten als ik uitgging van mn ongi als dag 1. Maar in ieder geval fijn dat je zo'n duidelijke ovu-test had, dan weet je in ieder geval wel wanneer je eitje was! (en dat is natuurlijk belangrijk, want je wilt vooral niet te vroeg met die bollen beginnen en je eitje laten verdwijnen). Dus dan is je volgende NOD alweer bijna als ik het goed heb, toch wel weer spannend (ook al begrijp ik het wel dat je zelf niet meer teveel wilt hopen, ik hoop gewoon lekker wel voor je :p).

13. I S

I S Fanatiek lid

13 dec 2009
    2.224
    1
    0
    Nederland
    Ja Nana ik zie er als een berg tegenop morgen .... maar ja wat moet, moet. De laatste keer dat ik dit onderzoek had, had ik het ook zonder roesje (had me overlaten halen in het ZH om het niet met een roesje te doen). Toen het onderzoek was afgelopen, zei ik NOOIT MEER ZONDER ROESJE ..... maar ja, dus toch zonder roesje nu!!!
    Al het goede voor een evt. zwangerschap.

Je hebt wel gelijk als je zegt dat ik echt vanaf de dag dat ik helder bloed had moet tellen.
    Maar al ik dan toch kijk naar de datum dat ik zonder bollen ongi had geworden en dan tel naar de positieve ovu-test, dan zit ik weer precies om hetzelfde aantal dagen als de vorige rondes zonder bollen. Dus pas een positieve-test op CD18 / 19.

Ach ik moet maar gewoon afwachten wat er gaat gebeuren. Ik zou zo graag ff naar binnen willen gluren om te zien wat er allemaal gebeurd daar in die baarmoeder ...... maar helaas het wordt toch 'gewoon' afwachten!

Nana bedankt voor jou meedenken!

14. I S

I S Fanatiek lid

13 dec 2009
    2.224
    1
    0
    Nederland
    Alexandra, je slikt nu een week of 2 medicijnen. Ik weet dat het wel even duurt met dat soort medicijnen, voordat je iets merkt.
    Maar ik ben toch benieuwd of je nu als iets merkt.

Hoop dat het goed met je gaat!

15. Alexandra2008

21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    Hoi meiden, even een kleine update van mij.

Ik merk nog niet veel van de medicijnen, behalve dat ik er heel moe van ben. Verder heb ik nu een time-out, dus even een ronde (of 2) niet zwanger proberen te worden en goed na te denken of ik het uberhaupt nog wel aan kan.
    Ik neem momenteel ook wat afstand van ZP omdat de confrontaties met alle zwangeren mij heel veel pijn doen. Ik hoop dat dat een keer over gaat...

Hoe gaat het met jullie, meiden?

16. I S

I S Fanatiek lid

13 dec 2009
    2.224
    1
    0
    Nederland
    Lieve Alexandra,

Ja, het is ook nog wel wat te vroeg om al iets te merken van de medicijnen. Wel jammer dat je er zo moe van wordt, maar dat zal ff de gewenning zijn denk ik/hoop ik.

Ik snap dat je nadenkt of je het nog wel aankan. Ik moet zeggen dat ik deze ronde ook wel erg nadenk of ik het allemaal nog wel kan opbrengen. Maar ik moet gewoon nog ff doorzetten .... ik moet wel qua tijd, maar qua gevoel verlang ik zo naar rust.

Logisch dat je nu ff afstand neemt. Maar als je het eens lekker vindt om e.e.a. van je af te schrijven, dan zijn we er voor je (toch andere meiden?)!

Alexandra ik hoop dat je snel weer wat zonnestraaltjes tegenkomt in jouw koppie. Ze schijnen genoeg buiten, nu ook nog in jou!!

Dikke kusss!

17. I S

I S Fanatiek lid

13 dec 2009
    2.224
    1
    0
    Nederland
    Goedemorgen meiden,

Even een vraag! Sorry even ego!!

Ik had zo gehoopt vandaag een positieve test in handen te hebben ..... had ik zo mooi gevonden op moederdag.
    Maar helaas gisteren ongesteld geworden en HOE Ik heb zojuist onderstaand topic hierover gemaakt.
    Weten jullie wellicht wat dit kan zijn???

http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden/274508-help-ben-ongesteld-verlies-erg-grote-bloedstolsels.html

18. Alexandra2008

21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    Lieve IS, ik had je heel erg een posi test gegund. Klote weer!

Wat betreft die stolsels, ik wou dat ik kon zeggen wat dat is maar ik weet het echt niet. Misschien heeft het iets met de Utro te maken en hoe je lichaam daarop kan reageren. Ben jer ongerust over?

Hele dikke knuffel!!!!

Oh trouwens, we hebben National Infertility Survival Day gemist las ik net op Mother's Day – Coping on Mother's Day with National Infertility Survival Day
    Vind dat we het maar voor vandaag moeten uitroepen! Mother's Day sucks!

19. I S

I S Fanatiek lid

13 dec 2009
    2.224
    1
    0
    Nederland
    Ben wel ongerust.

Ik heb de HAP gebeld. Ze vroeg me een stolsel op te vangen en als dat gelukt was terug te bellen. Nou ik heb er 2 opgevangen en weer gebeld. Ik heb om 12.50 uur een afspraak bij de HAP.

Wordt vervolgd!

20. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Lieve IS wat een kl#te nieuws, helemaal voor vandaag :x :x :x. Zoals je weet had ik het je zo gegund :(...

Ik sluit me bij Alexandra aan wat betreft de nieuwe naam voor vandaag ;). ik wist trouwens niet dat er een officiele dag voor verminderde vruchtbaarheid was - schreef net iets in een ander topic als reactie op iemand die zoiets voorstelde. Zouden we ook een Nlse variant van moeten hebben!

Wat betreft de stolsels, ik kan je helaas ook niet zo zeggen wat het is :(. Misschien dat je door de utro wat meer/dikker baarmoederslijm hebt en dat er nu uitkomt? Goed dat je contact met de HAP hebt gezocht, maar ik zou me niet al teveel zorgen maken (voor zover dat kan). Als je geen heftige pijnen hebt zal het vast gewoon bij je menstruatie horen alhoewel het wel heftig klinkt. Sterkte!! Hopelijk wordt je snel gerustgesteld!

@Alexandra: Jammer, dat je nog niet direct positieve effecten van de meds merkt :(. Mijn beste vriendinnetje heeft ook anti-depressiva geslikt, maar ik weet helaas niet meer hoe lang het duurde voor zij er echt baadt bij had. Maar dat was in ieder geval ook niet van de een de andere dag. Het kan ook nog zijn dat je even merken moet hoppen, omdat niet iedereen evenveel baadt heeft bij dezelfde pillen geloof ik. Maar dat weet je psyc ongetwijfeld veel beter! Hopelijk helpen ze snel beter, want alleen maar moe worden daar heb je nu ook geen snars aan.
    Ik kan me voorstellen dat je nu even behoefte hebt aan rust, zowel wat betreft proberen als wat betreft ZP. Gewoon aan toegeven, je hebt groot gelijk. Het zou zo fijn zijn als de rust in combinatie met je meds je weer wat meer de oude kunnen maken, zodat je je weer even kunt herinneren hoe jullie leven voor jullie kinderwens ook alweer was.

Heel veel sterkte allebei!!

Deel Deze Pagina