Hoi meiden, Op dit moment werk ik 5 dagen per week. O.a. vanwege de mmm zit ik eraan te denken iets minder te gaan werken. Alleen vind ik het financieel nog lastig of ik naar 32 uur zal gaan. Misschien is 36 uur een optie zodat ik om de week een dag vrij kan zijn. Het liefst zou ik dan zelfs 4 x 9 willen werken hoewel me dat ook wel weer lange dagen lijken. Op het werk wordt daar alleen altijd heel vaag over gedaan, van dat het niet mogelijk zou zijn. Ik ga het toch eens bij P&O vragen. Ik was benieuwd hoeveel jullie werken en of jullie misschien ook vanwege de mmm minder zijn gaan werken?
Ik werk 24 uur per week, voorlopig ook zeker niet meer. Financieel gezien met je uren moet je kijken, want soms scheelt het niet eens zo heel veel. Omdat het belasting technisch weer anders is, dus je levert minder in. Dat zou ik ook eens laten uitrekenen.
Hoi, Ik werk fulltime (meer dan 40 uur), voor zolang het nog kan. Ik heb gelukkig een hele begripvolle teamleider (hij (nou ja.. zijn vrouw dan)heeft ook vruchtbaarheidsbehandelingen moeten ondergaan) dus ik kan op elk moment van de dag weg of vrij krijgen. Zodra we een kindje hebben wil ik 1,5 of 2 dagen minder gaan werken (werk in het voortgezet speciaal onderwijs). Maar tot die tijd lekker fulltime!
Ik werk heel erg verschillend. Ene week 40 uur de andere 34 of 38 uur. Momenteel denk ik er nog niet aan om minder te werken, al heb ik soms wel de neiging Maar zodra ik een kind heb wil ik 3 dagen in de week werken.
Toen ik daar ging werken was er een baan voor 24 uur vrij. Deze heb ik geaccepteerd. Ik werk dus 3 dgn per week...en dat bevalt en beviel prima! Nog moet je veel onder werktijd doen aan zh bezoeken...maar dat is niet anders. Ik heb elke week 2 dagen om tot rust te komen (excl. weekend). Elmo
ik werk 31 uur per week, verdeeld over 3,5 dag. ik vind het heerlijk en zou niet meer willen. als ik straks een kindje heb wil ik er denk een een half dagje af gaan gooien zodat ik 3 dagen werk dan. zo kun je ook lekker je dingetjes in huis doen en heb ook nog 2 hondjes die ik niet de hele week alleen wil laten. en veel ziekenhuis afspraken vallen nu op mijn vrije dagen.
Het gaat mij idd niet om de zkh-bezoeken maar om de tijd voor mijzelf. Financieel denk ik idd het eerst maar eens uit te laten rekenen.
ik werk eigenlijk 28 uur per week, maar die stond er niet tussen . Ik werk heel wisselend; de ene week 24 uur, de andere week 32 (en soms nog meer). Ik werk op een behandelgroep voor (tijdelijk) uit huis geplaatste jongeren (pubers) waardoor ik ook slaapdiensten en weekenddiensten werk. Super leuk werk, maar soms wel heftig. Misschien wil ik wel op een andere (lichtere) groep gaan werken als ik zwanger ben en tegen het eindje loop. Maar dat bekijken we tegen die tijd allemaal wel. Hiernaast werk ik ook in een sportschool en geef ik de Kickfun lessen. Ook erg leuk om te doen, en juist de variatie houdt me geinteresseerd en enthousiast. Liefs Lena
ik werk 38u.. 4x 9 en vaak nog langer maar kan gewoon vrij krijgen voor bezoekjes aan het zh.. heb het tijdens mn sollicitatie open en bloot verteld en er was meteen alle begrip voor (zij had ook moeite met zwanger worden en kan zich dus helemaal inleven! gewoon super)
Ik werk 36 uur. 4 dagen van 8 en 1 dag van 4 uur. Maar is verder heel flexibel, we werken met in- en uitklokken, dus zit niet aan tijden vast. Vind het momenteel wel prima zo. Wil als er een kleine komt wel minder gaan werken, een dag of 2 evt. 2,5. Vind 36 uur wel druk met de rest van mijn activiteiten, maar ook wel lekker. Als ik druk ben gaat de tijd sneller en denk ik minder na.
Ik heb een eigen tandartspraktijk en werk 3 dagen per week (zonder assistente). Dat zijn werkuren van 08.00 uur tot 16.00 uur maar daarna en tussendoor is het opruimen, administratie etc. etc. Ook kunnen er pijnklachten komen dus dat is wel lastig met plannen enzo. Zit nu middenin een ICSI-behandeling en vooralsnog heb ik nog maar 1 middag vrij moeten nemen en dat was voor ons intake-gesprek! Rest viel/valt op mn vrije dagen. Denk alleen dat dit niet zo zal blijven....... maar ja dan moeten er maar wat mensen worden afgebeld! 't Is niet anders... Ook na een (evt) bevalling blijf ik 3 dgn werken want dat bevalt prima! Hoeveel werkuren is bij mij dus erg verschillend maar ik schat het op 9.5 uur pd dus 28.5uur pw.
Ik werk 24 uur per week, 5 morgens in totaal. Soms is dit wel lastig, omdat mijn fert. arts alleen maar s'morgens werkt. Heb dus ook steeds mijn afspraken onder werktijd. Zelfs het bloedprikken in elke cyclus valt onder werktijd! Gelukkig valt dit tot nog toe allemaal goed te regelen, mijn baas is op de hoogte van wat er speelt. Heb er dus nog geen problemen mee gehad, heel hard afkloppen natuurlijk!
ik ben een kleine zelfstandige en werk ongeveer tussen de 44 en 50 uur per week soms nog wat langer ik ben tegen de klanten die ik moest afbellen altijd eerlijk geweest enheb daardoor heel veel begrip gehad het was zeker niet altijd makkelijk en het koste veel plan werk....en doorgehaal in de agenda mocht de zwangerschap allemaal goed verlopen wil straks 3 dagen gaan werken maar hoe en wat daar moet ik nog even goed over nadenken!
Momenteel werk ik nog 40 uur per week. Toevallig heb ik vorige week eens uit laten rekenen door personeelszaken, wat ik in moet leveren als ik 32 uur ga werken. Ik heb momenteel een bruto salaris van ongeveer 2200,00/maand voor 40 uur. Mocht ik naar 32 uur gaan, dan lever ik netto maar liefst 200,00/maand in. Vind ik momenteel nog erg veel geld, zeker ook omdat mijn partner momenteel werkeloos is. Mocht hij weer werk vinden, dan wil ik het evt. nog wel overwegen.
Ik werk 32 uur, verdeelt over 4 dagen. Ziekenhuisbezoekjes mag ik onder werktijd doen, ben nl rontgenlaborant in het ziekenhuis en wordt altijd 5 minuten voor ik aan de beurt ben bij de gyn gebeld. Ben dus altijd maar even weg. Ik vind het verschil tussen 36 uur en 32 uur qua geld erg meevallen, val nu in een gunstiger belastingtarief en kreeg op het moment dat ik minder wilde gaan werken ook mn periodiek. Scheelde dus maar 150 euro netto. Dat heb ik er wel voor over.
Ik werk volledig (ong. 40 uur) Ik werk in het basisonderwijs en vind het vervelend steeds vrij te moeten vragen. Zo belast ik mijn collega's en de kinderen. ik wil niet dat de ouders het weten, maar het valt wel op!
Ik werk 32 uur verdeeld over 4 dagen (ma-do) en heb dus elke week een heerlijk lang weekend! Voorheen werkte ik ook gewoon 40 uur, maar wilde graag minder werken, mijn baas en directe collega vonden het ok, ik had van tevoren al uitgerekend hoeveel het me zou schelen. Je levert aardig wat in, maar ik krijg er zoveel rust voor terug. Als je wilt uitrekenen wat het je gaat schelen, kijk dan eens op: http://www.raet.nl/proforma/ProfLite.asp?lw=1 Ziekenhuisbezoeken mag ik gewoon tijdens mijn werk doen. Mijn baas is bijna zelf in de mmm terecht gekomen en heeft dus alle begrip voor onze situatie en geeft mij alle vrijheid....waar ik heel blij mee ben!
Ik werk 36 uur (4 x 9 uur) en heb altijd de vrijdag vrij! Dat is echt heerlijk, mijn dag! Lekker op mijn gemak boodschappen doen en het huishouden en nog een uurtje voor mezelf als ik klaar ben met alles! Lekker begin van het weekend vind ik altijd, huisje schoon en boodschappen in huis. Alle ziekenhuisbezoeken moet ik in eigen tijd doen, dus verlof inleveren maar meestal haal ik dan op vrijdag de uren in.
ik werkte eerst 32 uur per week in een verpleeghuis ik vond het te zwaar worden allemaal. en werk nu sinds vorig jaar april voor 28 uur per week bij een verzorgingshuis in de aanleunwonigen.
wauw wat veel reacties! wel blij te lezen dat de meesten de zkh-bezoeken goed kunnen regelen met hun werk. ik ga maar eens een e-mail schrijven naar P&O!