In de MMM voor 2e wonder!

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by winnie pooh, Jun 26, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. winnie pooh

winnie pooh Actief lid

May 30, 2008
    426
    0
    0
    C.S. medewerker
    Gezellig Brabant
    Hoi meiden,

@Zora...Jeetje wat gaat dat lang duren zeg.
    Die ongie moet nu onderhand maar komen. Dan kun je tenminste weer verder. Dit is ook niets zo. Welke dag zit je nu na de laatste pil?

@Caecilia...Veel plezier met klussen. We zullen de zaadjes even goed toejuichen welke kant ze opmoeten.

@Maaike...Auwie. Hopenlijk werkt de AB snel.
    Wel raar dat je nu ineens overtijd gaat?
    Heb je geen klachtjes ofzo? Wie weet ben jij een van die late posi-testers.
    Anders duim ik dat ongie snel komt. Ga je dan komende ronde met IVF beginnen?

Hier gaat het prima. Gisteren de 2e spuit gezet en het ging weer goed.
    Je raakt er inderdaad snel aan gewend. Zeker omdat ik het natuurlijk al eens gedaan had. Voel niet echt veel. Hopenlijk is er iets moois aan het groeien daar binnen.
    Heeft iemand van jullie bijwerkingen van het spuiten?

Groetjes Winnie.

2. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Ik spuit niet dus weet ook niets over bijwerkingen meis.

Ik heb vorige week woensdag de laatste Provera geslikt. En ongi zou 3-7 later meoten komen maar er zjn toch ook meiden waarbij het langer duurt. Ik wacht nog even een paar dagen en anders bel ik het ziekenhuis.

3. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

Jul 11, 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    hey meiden,

Hier ook nog steeds in afwachting van ongi. Heb wel wat krampen maar geen bloed. Ik mag als ik ongi wordt ook nog niet beginnen, pas het cyclus daarna aan de pil en daarna pas puregon. Het zal allemaal wel heel rot vallen, want we gaan 13 juni op vakantie dus het wordt krap.

Zora, inmiddels al wat bloed in zicht. Balen he, je wilt toch zo graag verder. Heb helaas geen verstand van Provera, even de gyn bellen morgen! Zou het gewoon doen.

Caecilia, mijn huisarts heeft er helemaal geen rekening mee gehouden, best stom want ze weet dat wij met IVF gaan beginnen. Misschien had ik zelf wat beter op de bijsluiter moeten kijken. Zwangerschap en die medicijnen is echt not done........wordt er een beetje bang van omdat ik overtijd ben.

xxxx
    Win, fijn dat het spuiten zo meevalt. Het lijkt ook veel erger dat het is.

4. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Maaikie: Ben je weleens vaker zo lang overtijd geweest? Balen zeg dat het nog zo lang duurt voor je mag beginnen en dat je dan in de knoei komt met de vakantie.

Ik heb me voorgenenomen het ziekenhuis te bellen als ik maandag nog niet ongi ben. het weekend wacht ik nog wel even af. Ik heb een hoop leuke dingen gepland dus weekend zal wel onvliegen. Ik heb overigens wel weer krampjes en ik werd vannacht een keer wakker dat heb ik vaak voordat ik ongi ga worden, heel raar.

5. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Nou meiden, ik ben gisteren eindelijk ongi, dus vol goede moed beginnen we weer. Morgen 1e clomid en 2-4 1e FM.

Hoe is het met jullie?

6. winnie pooh

winnie pooh Actief lid

May 30, 2008
    426
    0
    0
    C.S. medewerker
    Gezellig Brabant
    Hoi Zora...hèhè...eindelijk zeg.
    Succes deze ronde.

Maaike en Caecilia....alles goed?

Hier vanmiddag 1e FM.
    Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes Winnie.

7. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,578
    0
    0
    Houten
    @Zora, hehe eindelijk! Hier alles goed. We wachten weer af ;)

@Maaike, hoe is het bij jou? Al duivels of misschien toch iets anders...?

8. winnie pooh

winnie pooh Actief lid

May 30, 2008
    426
    0
    0
    C.S. medewerker
    Gezellig Brabant
    Gisteren ruzie gehad met de gyn. (nou ja...co-assistent)
    Volgens haar was ik nog niet geneog afgevallen en had ik nog niet mogen beginnen met spuiten. Deze ronde mag ik doorgaan, maar daarna moet ik weer wachten als het niet gelukt is.
    Ook woog ik bij hun ineens zwaarder als de vorige keer, terwijl ik thuis ben afgevallen :confused: . $^%#@@Gyn.

Nu ja...ik had in ieder geval links een eitje van 12,5mm en moet donderdag terug komen om te laten checken.
    Ook heeft ze een foto van de rechterkant genomen, omdat er "iets" zit wat ze niet kon thuisbrengen? Ben benieuwd wat de echte gyn er donderdag van zegt. Hopenlijk niks geks ofzo.

Groetjes Winnie.

9. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

Jul 11, 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    meiden,

Hier ook al de ongi, vorige week vrijdag al. Heb gisteren bloed geprik en vrijdag 3 april wederom naar de ferti-arts voor een gesprek.
    Zit even slecht in mijn vel, sorry dat ik er niet zoveel ben.

Hoop dat met jullie alles goed gaat.

dikke knuf Maaike

10. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,578
    0
    0
    Houten
    @Winnie, grrr lekker ontspannen sfeertje...

@Maaike, meis hoop dat je je snel weer wat beter voelt.

11. winnie pooh

winnie pooh Actief lid

May 30, 2008
    426
    0
    0
    C.S. medewerker
    Gezellig Brabant
    @Caecilia....zag net dat je vandaag jarig bent.
    GEFELICITEERD!
    Wie weet is het geen ongiekramp, maar innestelingskramp.
    Ik duim....

@Maaike...Kop op meid. Laat de moed niet zakken.
    Weet dat het nu wel erg dichtbij komt.
    Hopenlijk volgende week goed bericht bij de gyn.

@Zora... en al weer last van opvliegers van de clomid?
    Hopenlijk groeit er een mooi eitje (of twee) daarbinnen.

Nou...vanaf zondag zit ik op de wachtbank.
    Vandaag terug geweest en het eitje links is doorgegroeid naar 17,5mm.
    Vandaag nog Puregon spuiten en dan morgenavond de Pregnyl.
    Heb mijn man vanmiddag nog even langs het ziekenhuis gestuurd, want ze was vergeten om de spuit en naalden te geven voor de Pregnyl.
    Rechts was trouwens niks meer te zien. Onervarenheid van de co zei de gyn. Ook werd er met geen woord meer gerept over mijn gewicht.
    Ik heb ook niks gezegd natuurlijk. Ze zei zelfs dat als het deze ronde niet gelukt is, dat ik dan door mag gaan. We gaan dit 6 rondes proberen.
    Ben benieuwd. Spannend. Hoop dat het lukt om de Pregnyl zelf te zetten.

Knuffels voor iedereen.

Groetjes Winnie.

12. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Hey Winnie, super dat ze niets meer gezegd hebben over afvallen! Veel succes met de pregnyl en ik ga voor je duimen hoor!

Hier nog geen last van opvliegers, komt meestal pas een paar dagen na de laatste clomid. Nog een klein weekje wachten tot de 1e FM< ben benieuwd wat er gebeurd vanbinnen.

13. Marieke74

Marieke74 Actief lid

Jul 6, 2006
    242
    0
    0
    Duitsland
    Hoi,

Ik zie nu pas dat er ook een forum is voor een 2e wonder.
    Ik wil graag met jullie meekletsen.

Wij hebben al een dochter van bijna twee jaar. Na de bevalling ben ik niet meer met de pil begonnen, omdat we snel een tweede wilden. Maar het is nog steeds niet gelukt. Eind februari voor het eerst bij de gyn. geweest en inmiddels een cyclusnanalyse achter de rug. Ben gisteren weer ongesteld geworden. Luteale fase is waarschijnlijk te kort. Maar moet nog even afwachten op het oordeel van de gyn. 15 april hebben we evaluatiegesprek.
    Het is even afwachten dus voor ons...

Groetjes, Marieke

14. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Spannend Marieke, heel veel succes.

Wij zijn bezig voor de eerste met IUI. Ik schrijf hiermee omdat ik zo ook een beetje bij hou hoe het met Winnie en de anderen gaat maar eigenlijk hoor iki hier dus niet haha.

15. winnie pooh

winnie pooh Actief lid

May 30, 2008
    426
    0
    0
    C.S. medewerker
    Gezellig Brabant
    Hoi Marieke...welkom hier.
    Ben je bij je dochter wel normaal zwanger geworden?
    Of ook met hulp?

@ Zora...Broed nog lekker even verder voor een mooi ei volgende week.
    Het is tenslotte bijna pasen. hahaha.

Ben benieuwd of het lukt om zelf de pregnyl te zetten.
    Hubbie is niet thuis, dus ik moet het helemaal zelf doen.
    Was zo handig geweest als hij de ampulletjes vast had kunnen houden.
    Helaas. Hopenlijk gooi ik niets om.

Groetjes Winnie.

16. Marieke74

Marieke74 Actief lid

Jul 6, 2006
    242
    0
    0
    Duitsland
    Ja hoor, bij mijn dochter was het gelijk de eerste maand raak na het stoppen met de pil. Dus ik ging er eigenlijk van uit dat de tweede ook geen probleem zou zijn. Niet dus...
    Hebben net cyclusanalyse achter de rug. De gyn heeft al wel verteld dat alles goed is, alleen die luteale fase is dus te kort. 15 april horen we hoe we nu verder gaan.

Mijn zus heeft ook moeten spuiten, viel heel erg mee zei ze toen ze het eenmaal gedaan had (en ze is nu zwanger van een 2-ling!). Succes...

17. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

Jul 11, 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    hey girls,

Win is het nog gelukt met je pregnyl, wat een gehannes he!
    Hopelijk is dit een goede ronde voor je!

Marieke welkom hier (helaas). Wat rot dat het allemaal zo lang duurt!
    Hopelijk hebben we allemaal snel een positieve test een handen.

Zora wij treffen elkaar vaak op dezelfde topics haha. Ik hoor eigenlijk niet meer op het IUI topic thuis maar kan het niet laten af en toe mee te kletsen. Moet mezelf even verhuizen naar het IVF gedeelte.

xxx Maaike

18. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Winnie: Ik ben ook altijd zo bang dat ik zo'n ampul laat vallen, want dan heb je mooi pech zeg. Gelukkig nog neit gebeurd. Hoe is het gegaan met de pregnyl?

Maaikie: Inderdaad haha, blijf wel gezellig meekletsen hoor af en toe, vind het leuk om te weten hoe het met je gaat.

Ik heb donderdag de 1e Fm weer, dus schiet al op....

19. winnie pooh

winnie pooh Actief lid

May 30, 2008
    426
    0
    0
    C.S. medewerker
    Gezellig Brabant
    Nou..het is gelukt hoor vrijdagavond.
    Heel voorzichtig de ampulletjes op het aanrecht gezet (man was niet thuis) en de boel gemixt.
    Toch wel anders dan een puregonspuit zetten. Dit is toch echt wel een injectienaaldje...pfff die angst voor spuiten toch hè.
    Maar ja...het is gelukt. Vond het wel pijnlijk om de vloeistof in te spuiten.
    Heb ook heel de avond zo'n harde schijf in mijn buik gehad.
    Denk dat ik zaterdagavond rond ahlf 10 mijn eisrpong heb gevoeld. Vlak daarna hebben we geklust, dus hoop dat dat dan niet te laat was. Donderdag ervoor ook geklust en zondagochtend ook nog maar voor de zekerheid.
    Nou...over een week of twee weten we meer. Hoop dat ze de goede kant opgezwommen zijn.
    Nou een heel verhaal weer.

Hoe is het allemaal bij jullie?
    Voor Caecilia is het spannend...
    Maaike...gebruik jij nu iets deze ronde?
    Zora...druk aan de clomid. Broedse voor een mooi ei.
    Marieke...wachten tot 15 april. Hopenlijk dan goed nieuws.

Groetjes Winnie.

20. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Winnie, ik vond de eerste keer pregnyl ook een rotgevoel. De tweede keer kreeg ik de tip het zo langzaam mogelijk in te spuiten en het even van te voren uit de koelkast te halen en op temperatuur laten komen. Dat hielp want de tweede keer heb ik er niets tot weinig van gevoeld.

Share This Page