In de MMM voor 2e wonder!

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by winnie pooh, Jun 26, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. winnie pooh

winnie pooh Actief lid

May 30, 2008
    426
    0
    0
    C.S. medewerker
    Gezellig Brabant
    Hallo Eigenwijsje, Dat is balen zeg. Vreemd dat de clomid zijn werk niet doet. Hopenlijk snel uitsluitsel zodat je verder kunt.
    Veel succes.
    Hier alles rustig. Beeld me van alles in. Kan helemaal nog niet, maar we zitten dus op het wachtbankje. Tralalala.
    Wat duurt wachten toch lang...Pfff.

2. winnie pooh

winnie pooh Actief lid

May 30, 2008
    426
    0
    0
    C.S. medewerker
    Gezellig Brabant
    Hoi Eigenwijsje.....veel succes morgen met de FM. Ben benieuwd of er nu iets te zien is.
    Laat je me wat weten?

Hier duimen draaien op het wachtbankje.
    Duim je mee Caecilia?

3. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

Jul 11, 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    Hallo allemaal,

Ik ben voor het eerst op deze site. Deze topic sprak me meteen aan. Ook ik ben alweer 1,5 jaar bezig om weer zwanger te worden. Mijn zoontje is 3 jaar. Ik slik nu 30 mg Nolvadex (dat lijkt op clomid) en iedere maand pregnyl. Waarschijnlijk ga ik over een paar maanden IUI proberen. Ik ben helemaal onderzocht maar er is bij mij niets gevonden waardoor ik niet zwanger zou kunnen raken. Ook mijn man heeft goed zaad. Ik hoor ook vaak dat ik maar blij moet zijn dat ik al een kind heb maar de wens van een 2e is erg groot. Ik wens jullie allemaal heel veel succes met het zwanger worden.

4. winnie pooh

winnie pooh Actief lid

May 30, 2008
    426
    0
    0
    C.S. medewerker
    Gezellig Brabant
    Hoi Maaikiexxx...welkom op dit topic.
    Dat klinkt inderdaad heel herkenbaar. Mijn ouders en beste vrienden zijn de enige die op de hoogte zijn dat we aan het proberen zijn voor een tweede kindje en die zeggen het allemaal ook.
    Wat ik eigenlijk nog veel vervelender vind is dat mensen maar blijven vragen wanneer de tweede komt. Terwijl wij bij de eerste tegen vrijwel iedereen hebben verteld dat het niet vanzelf ging. Wij zijn inmiddels ook alweer ruim een jaar bezig (waarvan 2 mnd in de MMM) wat het des te pijnlijker maakt als ze het vragen.
    Deze keer hebben we het bewust niet aan de grote klok gehangen, omdat het al vervelend genoeg is.
    Hopenlijk heb je snel goed bericht. Heb je een cyclusbanner? dan kunnen we bijhouden van elkaar waar we zitten

@Eigenwijsje.....hoe is je FM gegaan van de week?

@Caecilia...hoe is het bij jou?

5. winnie pooh

winnie pooh Actief lid

May 30, 2008
    426
    0
    0
    C.S. medewerker
    Gezellig Brabant
    Oeps...sorry Maaikiexxx...ik had je banner in eerste instantie niet gezien.

6. winnie pooh

winnie pooh Actief lid

May 30, 2008
    426
    0
    0
    C.S. medewerker
    Gezellig Brabant
    Hoi hoi...zijn jullie er nog? Het is wel een beetje ongezellig zo alleen op het wachtbankje. :(
    Ik ben echt heel erg benieuwd hoe het bij jullie allemaal gaat.
    Laat wat van je horen.... ;)

Heb hier de neiging om een test te doen, maar durf niet. Is ook eigenlijk nog veel te vroeg, maar om de een of andere reden denk ik dat het gelukt is. Waarschijnlijk wil ik te graag.

7. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    spannend meid
    hoop voor je dat je gevoel gelijk krijgt ;)
    nog even volhouden meid, het is idd nog wat te vroeg ;)

8. winnie pooh

winnie pooh Actief lid

May 30, 2008
    426
    0
    0
    C.S. medewerker
    Gezellig Brabant
    Ik weet niet of er nog iemand met me meedoet, maar hier zijn de :evil: :evil: :evil: inmiddels gearriveerd. Helaas......morgen begint dus mijn volgende ronde clomid.
    Hoe staat het bij jullie dames?

9. winnie pooh

winnie pooh Actief lid

May 30, 2008
    426
    0
    0
    C.S. medewerker
    Gezellig Brabant
    Hallooooooo, waarom doen jullie niet meer mee?
    Laat even weten hoe het met jullie gaat?
    Beetje ongezellig zo in mijn eentje.

Hier moet vandaag de derde pil clomid er weer in. Tot nu toe geen bijwerkingen, maar dat zal nog wel komen.

10. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

Jul 11, 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    he Winnie,

Ik ben een tijdje niet online geweest dus vandaar dat ik je bericht niet heb gelezen. Maar ik ben weer terug.....je verhaal is ook erg herkenbaar voor mij. Heel veel mensen in mijn omgeving weten wel dat wij weer bezig zijn. Waar ik erg mee zit is dat veel familie/vrienden er niet over durven te beginnen en daarom ook niet eens een keertje vragen hoe het met je is. Ik heb het eigenlijk best zwaar. Ik heb heel veel last van de Nolvadex (Clomid), en voel me erg vaak verdrietig enzo en uitgeput door alle stress. De gyn is erg optimistisch en zegt dat het allemaal wel gaat lukken. Ik heb afgelopen vrijdag mijn eisprong gehad dus zit weer in mijn wachtweken. Hoe is het met jou?

11. winnie pooh

winnie pooh Actief lid

May 30, 2008
    426
    0
    0
    C.S. medewerker
    Gezellig Brabant
    Hoi Maaikiexxx,

Leuk weer wat van je te horen. Hier ook erg veel last van de bijwerkingen van clomid. Heel veel opvliegers en gisteren heb ik de hele dag lopen janken om niks. Ik snap je ook zo goed. Ik ben heel blij dat ik me op dit forum heb aangemeld. Het geeft mij een hele hoop troost om hier met iedereen over van alles en nog wat te praten. Hopenlijk doet het jou ook goed.
    Helaas lopen we niet echt gelijk. Ik heb komende vrijdag op dag 13 een FM. De vorige keer heb ik een cyclus van 33 dagen gehad en dus pas op dag 19/20 een eisprong gehad. Ben ook voornemens om deze keer om pregnyl te vragen, zodat we toch niet weer in de onzekerheid zitten. De gyn had namelijk op dag 15 al gezegd dat hij ging springen. Nou...mooi niet dus.
    Hoe is jouw vorige cyclus verlopen?

Groetjes Wendy.

12. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

Mar 7, 2006
    1,383
    0
    0
    Limburg
    Hallo,

Wil hier ook wel meeschrijven.
    Wij zijn nu ook alweer in ronde 16 beland voor nr. 2
    Bij de eerste was het na 3 maanden raak en nu blijft een 2e zwangerschap helaas uit.

Twee weken geleden zijn we voor het eerst bij de gynaecoloog geweest. Sindsdien is mijn cyclus gevolgd. Er is blijkbaar geen eicel geweest die groot genoeg was om te springen. Op dag 20 de laatste echo gehad, terwijl mijn temperatuur wel iets gestegen is en volgens FF een eisprong moet hebben gehad op dag 18.
    Er zit nu helaas niets anders op dan weer wachten op mijn menstruatie.
    Ik moet op dag 3 van de volgende menstruatie weer naar de gyn. of als ik na 35 dagen nog niet ongi ben. Mijn NOD zal ongeveer 9 augustus zijn.

Wij hebben het niemand verteld. Zitten wel te twijfelen of we onze ouders inlichten. Het is inderdaad vervelend als mensen steeds opmerkingen maken of je nog geen 2e wilt. Meestal zeg ik dat we het nog druk genoeg hebben met de 1ste.
    Het is ook vervelend als je weg moet van je werk voor de echo. Gelukkig werk ik naast het ziekenhuis en probeer ik zo vroeg mogelijk de afspraak te plannen. Waarschijnlijk moet ik me de volgende cyclus weer in alle bochten wringen, want mijn clyclus willen ze dan weer volgen.

Gr. Nynke

13. winnie pooh

winnie pooh Actief lid

May 30, 2008
    426
    0
    0
    C.S. medewerker
    Gezellig Brabant
    Welkom Nynke 31.......Gezellig dat je je hierbij voegt.
    Ik ga nu naar huis...

14. winnie pooh

winnie pooh Actief lid

May 30, 2008
    426
    0
    0
    C.S. medewerker
    Gezellig Brabant
    Hoi Dames,

Hoe staat het hier?
    Mijn opvliegers en huilbuien zijn momenteel op het toppunt. Vreemd dat dat allemaal pas zo lang na inname van de clomid op zijn ergst is.
    Morgen naar de gun voor een FM. Ben benieuwd.

15. conny75

conny75 Fanatiek lid

Jan 18, 2007
    1,881
    0
    0
    tilburg
    hoi meiden,

Ik wil hier even inbreken. Ik ben nu zwanger van de 2e en die is doormiddel van ivf verwekt. De eerste ben ik spontaan zwanger geraakt maar nu gaat dat helaas niet meer (heel lang verhaal).

Ik weet precies wat jullie bedoelen met de opmerkingen van mensen. wij kregen ook vaak te horen, "je hebt er toch 1" :confused: alsof we dan geen tweede mogen. Heel erg irritant en frustrerend. Nu we zwanger zijn zeggen ze weer tegen ons, "zie je wel dat het kan" alsof ik het bij een pakje boter gekregen heb. Maar goed ik probeer het langs me neer te leggen maar soms is dat moeilijk.

Ik wil jullie allemaal heel veel succes wensen en hoop dat het snel raak mag zijn bij jullie,

knuffel
    conny

16. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

Mar 7, 2006
    1,383
    0
    0
    Limburg
    @winnie: hoe was het bij de gyn?
    Wat is FM? Ik weet nog niet zo heel veel van de MM. Lees wel al veel hier op het forum erover. Zodat ik een beetje meer te weten kom wat we kunnen verwachten.
    Maar ik hoop nog steeds dat we voor die tijd spontaan zwanger zijn.

@conny: fijn dat het bij jullie zo snel raak was met IVF. Ach ja, mensen zeggen vaak domme dingen, zonder er bij na te denken. Daarom houden we het nog ff voor ons. Heb er geen zin in dat mensen er zich mee gaan bemoeien. Het is onze beslissing.

@maaikie: jij ook weer op de wachtbank. Hopelijk is het snel raak. Wat ik zo lees hier, zijn mensen toch wel redelijk snel zwanger met clomid.
    Als ik volgende maand weer geen eisprong heb, hoop ik dat ik ook snel met clomid mag beginnen. Maar ik weet ook niet hoe snel ze zijn met zo'n besissingen.

17. winnie pooh

winnie pooh Actief lid

May 30, 2008
    426
    0
    0
    C.S. medewerker
    Gezellig Brabant
    @Nynke....een FM is een follikelmeting. Hierbij kijken ze of er een follikel groeit waaruit een eitje moet springen. Afgelopen vrijdag had ik er twee van 11 en 14 mm. VAndaag moet ik terug om te kijken of ze goed gegroeid zijn en dan van de week bloed prikken om te kijken of ze gesprongen zijn. Flink aan de klus dus deze week.

@Maaikiexxx...hoe is het op het wachtbankje. Saai zo in je eentje. Nog een paar daagjes en dan kom ik naast je zitten. Wat heb je liever.....iets zoets of iets hartigs?

@conny...mensen weten vaak niet wat ze zeggen. Veel geluk met je verdere zwangerschap. Gaat alles goed?

@Caecilia....wat ben je stil? Hoe is het bij jou?

Ben ik nog iemand vergeten? Geen idee....Anders mijn excuses.

Ik laat jullie morgen weten hoe het is geweest.

Groetjes Wendy.

18. winnie pooh

winnie pooh Actief lid

May 30, 2008
    426
    0
    0
    C.S. medewerker
    Gezellig Brabant
    Hee Eigenwijsje....ik zie dat ik jou vergeten was....Je banner zegt 11 dagen over tijd?
    Hoe is het ermee?

19. eigenwijsje

Jan 24, 2008
    58
    0
    0
    hallo,

hier is alles weer onder controle !

ben helaas niet zwanger , heb weinig op het forum gezeten.

vorige ronde werkte clomid niet dus nu 150mg gehad en woensdag fm, hoop dat dit wel aanslaat anders word het spuiten :(

zie wel dat er ondertussen weer bad bijgekomen zijn,
    ALLEMAAL VEEL SUC6

20. winnie pooh

winnie pooh Actief lid

May 30, 2008
    426
    0
    0
    C.S. medewerker
    Gezellig Brabant
    Hoi Dames,

Hè eigenwijsje...wat vervelend. Hopenlijk deze ronde meer geluk.

Gisteren naar de gyn geweest voor FM. Ik had rechts en links een follikel van 20 en 22 mm! Gisteravond dus met tegenzin van mijn man helaas...geklust. Alleen geen positieve ovu-test gehad. Toch vreemd. Rest van de week voor de zekerheid ook maar extra klussen en testen. Ik heb weleens gehoord dat de eitjes met clomid pas springen als ze veel groter zijn. We zullen zien.
    Hubbie is wel een beetje bang voor een tweeling deze ronde, vandaar dat hij waarschijnlijk minder zin heeft. Ach ja......ik denk maar zo.....2 KANSEN.

Hoe is het bij de rest?

Share This Page