In de MMM voor 2e wonder!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door winnie pooh, 26 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    @winnie: Moet je deze week dan niet terug voor een FM? En een man die niet wil klussen :)
    Ik zou het ook niet zo heel erg vinden een tweeling. Liever niet, maar ja, het zij dan zo.

Mijn eitjes waren vorige ronde maar 10 mm en niet gesprongen. Inmiddels is mijn ongi alweer begonnen en moet ik vrijdag weer naar de gyn. Hoop dat ik deze ronde wel een eisprong ga krijgen.

Hoe snel geven ze je clomid om bijv. de eitjes te laten groeien?

2. winnie pooh

winnie pooh Actief lid

30 mei 2008
    426
    0
    0
    C.S. medewerker
    Gezellig Brabant
    Hoi Nynke,
    Nee ik hoef niet meer terug voor een FM. Ik ben natuurlijk al eens eerder zwanger geraakt mbv Clomid. Voor de zekerheid wordt er wel komende maandag bloed geprikt om te kijken of ik mijn eisprong heb gehad. Als het deze ronde niet lukt, mogen we de volgende ronde zelf proberen mbv clomid en ovutesten. Gelukkig heb ik mijn man nog kunnen verleiden de afgelopen dagen. De rest van de week voor de zekerheid ook maar doorgaan met klussen, want mijn ovutesten blijven negatief en ik vermoedde dat ik vorige cyclus pas op dag 20 mijn ei had.

Bij de eerste werd al vrij snel duidelijk dat ik vrijwel nooit een eisprong had van mezelf. Wij kregen toen binnen een maand na de eerste keer gyn een recept mee voor clomid. De eerste cyclys werd in de gaten gehouden en toen het leek te werken zijn we naar huis gestuurd met een recept voor 5 cycli. De laatste hiervan is de voltreffer geweest.
    Hoop dat bij jou alles er vrijdag goed uitziet en dat ze indien nodig snel actie zullen ondernemen.

Greetzzzzz Winnie

3. winnie pooh

winnie pooh Actief lid

30 mei 2008
    426
    0
    0
    C.S. medewerker
    Gezellig Brabant
    Yeah....ik had gelijk. Heb net op mijn werk even een ovutestje gedaan en die loopt tegen het positieve aan. De teststreep is net iets lichter als de controlestreep, maar dit is positiever dan ik hem ooit heb gehad. Vanavond voor de zekerheid nog maar een testje en dan nogmaals mijn hubbie verleiden. (vanmorgen ook al een keer hihihi.)
    Maandag bloedprikken en dan zullen we zien of ik gelijk had.
    Ik hou jullie op de hoogte.

Hoe is het bij jullie allemaal?

4. winnie pooh

winnie pooh Actief lid

30 mei 2008
    426
    0
    0
    C.S. medewerker
    Gezellig Brabant
    Hoi Hoi......nou het lijkt wel een blog ipv een forum.
    Voel me een beetje remie hier :(.

Afgelopen maandag bloed laten prikken. Volgende week maandag krijg ik de uitslag. Ik heb het vermoeden dat ik weer pas afgelopen donderdag / vrijdag mijn ei heb gehad. Hopenlijk heeft dat geen invloed op de bloedtest?
    Herkennen jullie het volgende? Ik heb sinds afgelopen vrijdag een zeurende / drukkende pijn in mijn onderbuik. Minder heftig als tijdens de eisprong, maar toch best wel vervelend. Vooral als ik beweeg doet het echt zeer. Moet ook veel plassen, maar er komt maar heel weinig. Herkent iemand dit?

5. eigenwijsje

24 jan 2008
    58
    0
    0
    hoi hoi

vrijdag fm gehad was 17mm dus ze verwachtte dat hij zondag of maandag ging springen. we hebben goed geklust. maandag bloedprikken om te kijken of die echt gesprongen is. en nu maar hopen....

he winnie pooh, lijkt wel ofdat je een blaasonsteking hebt , zou even de urine laten controleren bij de huisarts. ( kan van het klussen komen :D )

6. winnie pooh

winnie pooh Actief lid

30 mei 2008
    426
    0
    0
    C.S. medewerker
    Gezellig Brabant
    Blaasontsteking? Moet het plassen op zich dan niet pijn doen? DAt doet het namelijk niet. Is alleen met lopen enzo?

Fijn de je een mooi ei had. Nu maar hopen dat het raak is.

7. winnie pooh

winnie pooh Actief lid

30 mei 2008
    426
    0
    0
    C.S. medewerker
    Gezellig Brabant
    Hoi Hoi...Net toch voor de zekerheid even een plasje naar de huisarts gebracht. Niks noppes nada...geen blaasontsteking dus.
    Pijn blijft aanhouden en is af en toe erger. Misschien een cyste? Iemand enig idee? Of anders misschien toch.......?

8. winnie pooh

winnie pooh Actief lid

30 mei 2008
    426
    0
    0
    C.S. medewerker
    Gezellig Brabant
    HELP !Ik word gek hier in mijn eentje op het wachtbankje.....
    Beeld me allerlei symptomen in die zowel bij een naderende ongie als een zw.schap kunnen horen. Buikpijn is gelukkig wel over. Alleen af en toe nog een klein steekje, maar dat heb ik ook als ik ongie word.
    Pfff....wat is een vrouwenlichaam toch vervelend...

Hoe is het met de rest van jullie?

9. winnie pooh

winnie pooh Actief lid

30 mei 2008
    426
    0
    0
    C.S. medewerker
    Gezellig Brabant
    Nou....volgens mij doet er niemand meer met me mee, maar ik probeer het gewoon nog eens.
    Hier weer op het wachtbankje plaats genomen. Dit waren mijn laatste Clomid pillen, dus als ik ongie wordt, moet ik met spoed volgende week bij de gyn komen voor eventueel nieuwe clomid. We zullen zien.
    We hebben het deze ronde zonder ovutesten gedaan, maar gewoon lekker op gevoel. Bracht in ieder geval een hoop rust in de tent. Nu maar hopen dat het gelukt is.
    Ik voel me weer moe en misselijk, maar dat had ik vorige keer ook.
    Aaahhhh wat duurt wachten toch lang.

Wil iemand nog laten weten hoe het met jullie gaat?

Groetjes Winnie.

10. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

11 jul 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    He Winnie,

Ik ben een tijdje niet meer op de site geweest.....
    Hier gaat alles goed. Ik ben 22 sept begonnen met Puregon te spuiten. Vanavond om 22.00 uur mijn pregnyl en dan vrijdagochtend de IUI. Ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat.....het is mijn eerste IUI!
    Volgens de gyn is de kans op zwangerschap bij de 1e poging erg klein!
    Hoe is het met jou? Zit je weer op het bankje....balen meid. Ik vind het altijd de 2 ergste weken. Heb je nu 5 rondes clomid achter de rug?
    Ik was van de clomid ook altijd erg moe en niet te genieten....ik hoop dat je er weer een beetje doorheen kunt komen.
    Geef de hoop niet op hoor!
    We houden contact.

Liefs Maaike

11. winnie pooh

winnie pooh Actief lid

30 mei 2008
    426
    0
    0
    C.S. medewerker
    Gezellig Brabant
    Hoi Maaikiexxx...Blij om te zien dat er toch nog iemand meedoet.
    Ik heb voor de derde ronde clomid gebruikt. Meer had ik niet gekregen van de gyn. deze keer. Als het dus niet gelukt is, moet ik volende week met spoed een afspraak maken om geen ronde te hoeven overslaan. Ben benieuwd of ze daaraan meewerken....Nog niets wat erop wijst dat het is gelukt, maar ja dat had ik bij mijn zoontje ook niet.

Phoe...dat is spannend. De eerste IUI. Jij had toch ook eerst clomid gebruikt? Hoe ben jij ook alweer van de eerste zwanger geraakt?
    Nou...heel veel succes. En wie weet...niet iedereen is hetzelfde. Misschien lukt het bij jou wel in één keer. Ik zal voor je duimen.

Groetjes Winnie

12. winnie pooh

winnie pooh Actief lid

30 mei 2008
    426
    0
    0
    C.S. medewerker
    Gezellig Brabant
    Nou...mijn derde kuur clomid heeft geen succes gehad.
    De ongie is net weer doorgebroken..Pff baal echt heel erg.
    Nu kan ik ook de gyn niet meer bellen, want die zijn maar tot 13.00 uur bereikbaar. Hopenlijk willen ze me morgenochtend snel helpen en krijg ik gewoon weer 3 rondes clomid mee naar huis om verder te proberen. De vorige keer duurde ook 5 rondes. Dus ik hoop het.

Mijn man en ik hebben ook afgesproken dat als de clomid niet lukt, we niet verder de MMM ingaan. Hoe dichterbij dat punt komt, hoe minder ik achter die beslissing sta. De wens voor een tweede is zo groot.
    Nu ja....eerst maar even afwachten wat de gyn zegt.

Groetjes een neerslachtige Winnie. :cry:

13. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

11 jul 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    he meis,

Wat erg zeg dat je weer ongi bent geworden. Je hoopt het toch zo iedere maand :cry: Ik snap wel dat je voor jezelf een ultimatum wilt stellen. Ik heb dat destijds ook gedaan maar ik merkte dat ik de lijn steeds verder schoof. Nu zeg ik wel dat ik IVF niet zou willen maar nu ik eenmaal in de IUI zit denk ik makkelijker over IVF. Wacht het gewoon af. De wens van een 2e beebje is ook groot he.......
    Nou ik heb met net laten pendelen en ik zou over 2 weken een postieve test hebben. Ben erg benieuwd.
    Kop op meid, volhouden hoor. Er bestaan wonderen.

Liefs Maaike

14. winnie pooh

winnie pooh Actief lid

30 mei 2008
    426
    0
    0
    C.S. medewerker
    Gezellig Brabant
    Hoi Maaike,

Door wie heb je je laten pendelen?
    Ik wil dat ook graag een keer laten doen.
    Zou wel helemaal geweldig zijn de eerste IUI raak. Mijn duimen draaien nu voor jou.

De wens voor een tweede wordt naarmate het langer duurt alleen maar groter bij mij. Ik heb het idee dat dat bij mijn man juist andersom werkt. Ik krijg steeds meer het gevoel dat we toch verder moeten gaan indien nodig in de MMM, maar ik weet bijna zeker dat hij daar niet in mee wil. En mijn huwelijk wil ik er ook niet voor op het spel zetten. Maar ja....Laten we eerst maar afwachten wat de gyn zegt.

Positive thinking Okay!

Groetjes Winnie.

15. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

11 jul 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    He Winnie,

Zij heeft Weetjewel. Je kunt haar vinden als je naar gebruikerslijst gaat, en even op alfabet zoeken. Ze staat ook onder Zwanger worden, topic "wie gelooft er in de naald aan een draadje en dan naar pagina 28 gaan. Ik had al snel antwoord, nu nog hopen dat het uitkomt hihihi. Je moet dan even een pb sturen naar haar. Succes, als het niet lukt dan laat het maar even weten. Mijn duimen draaien ook voor jou.

Wat betreft onze mannen: De mijne is precies hetzelfde. Hij zegt ook vaak dat we anders maar gelukkig moeten zijn met z'n drietjes. Dat klopt ook wel maar ik wil gewoon alles geprobeert hebben. Maarja ja huwlijk op het spel zetten is het natuurlijk niet waard. Nou meis, succes met pendelen en ik ben benieuwd wat er bij jou uitkomt.

gr Maaike

16. winnie pooh

winnie pooh Actief lid

30 mei 2008
    426
    0
    0
    C.S. medewerker
    Gezellig Brabant
    Hi Maaike...bedankt hoor.
    Ik heb mijn vragen gesteld aan Weetjewel.
    Nu maar wachten op antwoord.

Gisteren gelukkig een goed gesprek gehad met mijn man. Ik was zo overstuur gisteren. Hij heeft gezegd dat het van hem inderdaad niet persé hoeft om verder te gaan, maar als ik het niet zomaar los kan laten hij in ieder geval nog een keer meewil naar de gyn om te praten wat de verdere mogelijkheden zouden zijn. Hele opluchting.
    Voor nu is dat nog niet nodig, want ik heb vanmorgen de gyn gebeld en vanmiddag ligt het volgende recept voor de clomid klaar. Morgen dus weer met frisse moed beginnen. Ben benieuwd voor hoe veel keer ik krijg.

Hoe is het met jou......al enig gevoel of je pendel gelijk krijgt? Of heb je van de Pregnyl altijd een "zwanger" gevoel? Hoor ik tenminste weleens.
    Veel succes met wachten.

Groetjes Winnie.

17. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

11 jul 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    he Winnie,

Ik zie dat het gelukt is met het pendelen. Nov wordt jouw maand. Leuk dat ze allemaal dezelfde maand hebben gependeld. Ik wacht mijn pendel maar gewoon af. Zoals iedere maand voel ik me (door de pregnyl idd) hartstikke zwanger. Over een week kan ik pas testen. Wat duren die wachtweken toch lang zeg.
    Fijn dat je weer aan de clomid zit. Op naar de volgende ronde....!
    Fijn dat je met je hubbie hebt kunnen praten, het valt allemaal niet mee.
    Af en toe moet je jezelf weer helemaal oppeppen om er tegenaan te kunnen.

tot snel weer. Ik laat je wel weten of de pendel is uitgekomen.

Liefs Maaike

18. winnie pooh

winnie pooh Actief lid

30 mei 2008
    426
    0
    0
    C.S. medewerker
    Gezellig Brabant
    Hoi Maaike,
    Nou...ik zie dat het spannend is bij jou?
    Al enig teken van ongie o niet?

Hier zijn de klusdagen weer aangebroken.
    Heb er nog niet echt zin in. Heb van de week op bed gelegen met spierverslappers wegens een enorme stijve nek en het is nog steeds niet echt over. Maar ja....toch maar even zin maken.
    Want we willen toch elke kans benutten.
    Hier verder weer erg veel last van de opvliegers en de moodswings. Ik zal blij zijn als we weer 3 weken verder zijn.

Nou...laat snel wat van je horen, want ik ben nieuwsgierig.

Groetjes Winnie.

19. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

11 jul 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    He Winnie,

Hier gaat alles prima. Ik ben wel afgelopen zaterdag ongi geworden. Het was dan ook geen grote schok. Ik verwachte gewoon niet veel van de eerste IUI. Ik heb mijn eerste FM volgende week di en waarschijnlijk de pregnyl op woensdag.
    Ik zie dat jij je portie clomid ook weer hebt gehad. Heb je er veel last van? Ik kon er niet zo heel goed tegen.
    Ik heb net weer mijn eerste puregon gezet en voel het al meteen in mijn buik......dat er maar een paar eitjes mogen groeien!
    Ik hoop dat wel snel allebei geluk mogen hebben, dat verdienen we onderhand toch wel hahaha. Heb jij al een FM gehad?

Liefs Maaike

20. winnie pooh

winnie pooh Actief lid

30 mei 2008
    426
    0
    0
    C.S. medewerker
    Gezellig Brabant
    Hoi Maaike, Toch jammer dat de eerste keer IUI niet gelukt is. Maar vol goede moed naar de volgende ronde.

Gelukkig heb ik alleen last van wat opvliegers en een beetje moodswings. Wij hebben inmiddels geen FM meer. Ik heb nog voor drie (nu nog 2 dus) rondes Clomid mee gekregen en we mogen het gewoon zelf proberen. Ik gebruik ook geen ovutesten meer, zodat het iets spontaner gaat. Bij mijn zoontje ben ik pas in ronde 5 zwanger geraakt, dus we zullen zien.

Hopenliijk hebben we alletwee deze ronde meer geluk.
    Wel leuk trouwens...we zitten waarschijnlijk tegelijk op het wachtbankje. Ik heb ongeveer volgende week dinsdag mijn eisprong. Dan kunnen we gezellig samen aftellen.

Veel liefs Winnie.

Deel Deze Pagina