In de MMM voor 2e wonder!

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by winnie pooh, Jun 26, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. winnie pooh

winnie pooh Actief lid

May 30, 2008
    426
    0
    0
    C.S. medewerker
    Gezellig Brabant
    He bah dames....die vervelende ongie ook.

Gaat het weer een beetje Maaike? Gaan jullie nu nog verder met IUI?Hoeveel rondes krijg je eigenlijk vergoed van IUI?
    Kop op.....onze tijd komt nog wel.

Zora...heel veel succes. Wanneer heb je je eerste FM?

Hier nog in afwachting van mijn ei.
    Krijg al wel een beetje spanning voor het gesprek van komende week bij de gyn. Ben erg benieuwd wat ze te vertellen heeft.
    Maar ga vanavond wat leuks doen om mijn gedachten te verzetten. VAnaf vanavond zit ik 4 weken op naailes om mijn eigen carnavalsjurk te gaan maken. Heb er enorm veel zin.

Groetjes Winnie.

2. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

Jul 11, 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    he meis,

Hier gaat het wel redelijk.......beetje moedeloos van alles! Ik heb mijn 2e spuitdag vandaag. Ik heb volgende week di de eerste FM. Vandaag weer een beetje gesport sinds 2 weken. Voel me nog steeds een beetje grieperig. Volgens mij krijg je zoveel IUI's vergoed als de gyn het zinvol vind om door te gaan. Daar zit niet echt een limiet op.

Spannend zeg dat je volgende week een afspraak hebt, inderdaad meteen een FM doen als je er toch bent. Gaan ze dan bespreken wat er hierna gaat gebeuren?
    xxx Maaike

3. winnie pooh

winnie pooh Actief lid

May 30, 2008
    426
    0
    0
    C.S. medewerker
    Gezellig Brabant
    Dat klopt inderdaad. Ben benieuwd of zij nog andere mogelijkheden ziet buiten clomid, maar zonder IUI. Mijn man wil dat traject namelijk liever niet in. Gelukkig gaat hij ook mee. Kunnen we het in ieder geval goed met zijn allen bespreken. Vind mijn cyclus namelijk ook wel erg lang nog steeds. Ruim 36 dagen. Moet korter kunnen lijkt mij.
    We wachten af en we houden elkaar op de hoogte.
    Beterschap....het is een heftig griepvirus geloof ik wat heerst.

Groetjes Winnie.

4. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Hoi hoi Winnie, Ik heb mijn 1e Fm op woensdag de 28e. Dan heb jij je gesprek. Spannende dag dus voor ons beide!

Liefs Zora

5. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

Jul 11, 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    he win,

Hoe is het meid?
    Morgen een gesprek bij de gyn, en misschien nog een FM erbij.
    Zora jij ook succes morgen bij je FM.

Liefs Maaike

6. winnie pooh

winnie pooh Actief lid

May 30, 2008
    426
    0
    0
    C.S. medewerker
    Gezellig Brabant
    Hoi Dames,

Zora...veel succes vandaag met de FM.

En Maaike....hoe staat het bij jou?

Hier waarschijnlijk een verloren ronde.
    Vermoed dat ik afgelopen maandag op dinsdagnacht mijn eisprong heb gehad. Heb echt dubbel gelegen van de pijn. Tot tranen aan toe zo erg.
    Nu hebben we zondagavond nog wel gemeenschap gehad en we hadden afgesproken om het dinsdagavond nog maar een keer te doen. Maar helaas...na onze zoon lagen ook wij met hoge koorts op bed. Zit nu wel op mijn werk ivm mijn afspraak van vanmiddag, maar voel me net zo'n zombie. Bleh.

Groetjes Winnie.

7. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    He bah Winnie, beterschap! En succes vanmiddag met je gesprek.

Liefs Zora

8. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

Jul 11, 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    he meis,

Wat balen zeg.....niet fijn als je ziek bent tijdens je ei.
    Ik heb vorige maand ook zoveel pijn gehad tijdens mijn ei......werd er s'nachts echt wakker van. Omdat ik de inseminatie pas in de middag had was het voor mij ook een verloren ronde. De pregnyl had zijn werk niet goed gedaan......dat komt wel eens voor.
    Ik heb morgen weer een FM en waarschijnlijk za de inseminatie....spannend het is mijn laatste!

Heb je je afspraak al gehad, hoe was het gegaan?

Liefs Maaike

9. winnie pooh

winnie pooh Actief lid

May 30, 2008
    426
    0
    0
    C.S. medewerker
    Gezellig Brabant
    Hoi dames,

Het was geen succes bij de gyn.
    Ze houden een richtlijn aan dat je BMI onder de 35 moet liggen en mijn BMI is 35.1!. 2 kg te zwaar dus. Nu moet ik dus eerst 2 (liefst 5)kg afvallen voordat ze verder willen met behandelen.
    Wel heb ik voor 10 maart een prikinstructie staan en daar wordt ik ook gewogen. Bleh. Met carnaval en allerlei feestjes voor de boeg geen succes. Maar oke...de volgende stap is dus spuiten icm pregnyl.
    We zullen zien.

Groetjes Winnie

10. mercedes

mercedes Fanatiek lid

Nov 8, 2005
    1,608
    0
    0
    ergens in Limburg
    @Winnie je mag iig wel verder anders kreeg je die prikcursus niet.Ik mocht niet verder,omdat de gyn zei dat het bmi onder 30 moet zijn,is nu 33.Ik dacht dat dat overal hetzelfde was,maar helaas.

11. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,578
    0
    0
    Houten
    @Winnie, we lopen aardig gelijk op. Na 7 rondes Clomid ben ik nu in de eerste ronde met puregon en pregnyl. Hoop dat je heel snel ook mag starten met spuiten.

Merk aan mezelf dat ik het nut van deze andere manier van OI niet helemaal inzie. Maar ja sommige dingen moet je gewoon doen omdat de arts het zegt... dit ga ik 3 rondes max doen en dan door naar IUI (ivm geen opperbest zaad)

12. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

Jul 11, 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    He Winnie,

Wat fijn dat je mag gaan spuiten.......als je prikinstructie krijgt zul je ook wel mogen beginnen. Wel een rottijd he zo rond de carnaval om af te vallen.......het gaat je vast en zeker lukken meid.

Enuh maak je om het spuiten maar helemaal niet druk........dat is echt een eitje en veel fijner dat clomid.
    Ik heb gisteren mijn laatste IUI gehad, hierna gaan we over op IVF. Nu dus even 2 weken duimen en hopen dat het deze poging gaat lukken.

Hoe gaat het verder met je Win?

xx Maaike

13. winnie pooh

winnie pooh Actief lid

May 30, 2008
    426
    0
    0
    C.S. medewerker
    Gezellig Brabant
    Hoi hoi....ben een tijdje stil geweest, maar mijn hele huishouden heeft stilgelegen ivm de griep.
    Nu weer redelijk opgeknapt. Dat is ook de reden dat ik niet veel hoop heb op deze ronde. Vanaf vandaag is voor mij het dieƫten begonnen.
    Kost me moeite, maar is voor een goed doel. Er is wel 2 kg afgegaan tijdens de griep van afgelopen week, maar nu nog eraf houden tot 10 maart.

@Caecilia....Nog maar een paar daagjes. Spannend.
    Waarom zie je niet zoveel in deze vorm van OI?

@Maaike....Mijn duimen draaien dat dit nu eindelijk jouw ronde wordt.
    Veel succes in de rest van je wachtweken.

@Mercedes...veel succes met verder afvallen. Hopenlijk kun je snel verder.

@Zora...Hoe is het bij jou? Gaat het nog met wachten?

Groetjes Winnie.

14. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Winnie, heel veel succes met dieeten. Je kunt het! Ik duim voor je.

Ik heb eeb leuk weekend gehad en weinig gedacht aan zwanger worden. Hoop dat deze 2 weken om gaan vliegen. Pffff.....

15. winnie pooh

winnie pooh Actief lid

May 30, 2008
    426
    0
    0
    C.S. medewerker
    Gezellig Brabant
    Hoi Dames....hoe is het allemaal met jullie?

Hier is de rust wedergekeerd. We zijn allemaal weer beter en gewoon aan het werk gelukkig. Ook de nachten zijn gelukkig weer om te slapen.
    Verder weinig nieuws. Moet elk half uur plassen van het vele water dat ik nu drink, maar dat is alles.

We kruipen lekker tegen elkaar aan op het wachtbankje.....

Groetjes Winnie.

16. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,578
    0
    0
    Houten
    @Winnie, het is weer gezellig druk op de wachtbank!
    Ik zie gewoon niet zoveel meer in OI. Ik reageerde prima op de Clomid maar werd niet zwanger in 7 rondes. Zaad is matig dus verwacht ik niet dat ik met puregon en pregnyl opeens wel spontaan zwanger wordt. Ik begin het gevoekl te krijgen dat we meer nodig gaan hebben...

17. winnie pooh

winnie pooh Actief lid

May 30, 2008
    426
    0
    0
    C.S. medewerker
    Gezellig Brabant
    @Caecilia....hoe is het nou vandaag?
    Wanneer ga je eventueel een testje doen als de ongie uitblijft?

@ Zora en Maaike....is het nog vol te houden op het wachtbankje?
    Zijn er eventueel al kleine kwaaltjes die je voor de gek houden?

Hier enorm veel plassen (waarschijnlijk van het vele water om te lijnen) en af en toe enorm misselijk en oprispingen. Ook af en toe steekjes in mijn boobs.
    Maar kan ook allemaal duiden op naderende ongie.
    En aangezien wij ziek zijn geweest tijdens de eisprong zal het dat ook wel zijn.

Groetjes Winnie.

18. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Hier denk ik ook gewoon dat ongi komt. Wel wat steekjes ook in boobs en lies maar verder niet veel bijzonders. Dus ik reken gewoon op een ongi.

Winnie, Caecilia en Maaikie, blijf voor jullie duimen hoor! Meiden het moet toch een keer lukken?

19. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

Jul 11, 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    he meiden,

Hier ook nog stees op het wachtbankje. Mag volgende week za testen.......ik ga er eigenlijk vanuit dat ik niet zwanger ben en mag gaan beginnen met IVF. M'n boobs doen zeer, wat ik eigenlijk altijd heb! Verder probeer ik het op het moment een beetje van me af te zetten. Ik heb de laatste 6 mnd als best zwaar ervaren, en ik zit er een beetje doorheen. Misschien binnenkort een pauze inlassen.

Win, spannend meid....over een paar daagjes testen. Ik ga voor je duimen.

Zora wij zijn gelijk dus ben erg benieuwd of we een keertje geluk hebben.

Liefs Maaike

20. winnie pooh

winnie pooh Actief lid

May 30, 2008
    426
    0
    0
    C.S. medewerker
    Gezellig Brabant
    Hoi Allemaal....

@Caecilia...he wat balen zeg. Zag op het andere topic dat je toch ongie bent geworden. Hopenlijk brengt de volgende ronde meer geluk.

@Zora...Kun jij al zo vroeg van te voren voorspellen of je ongie wordt of niet? Ik hoop dat je ongelijk hebt en duim nog even door.

@ Maaike... He wat vervelend dat je je zo naar voelt. Het is ook niet niks he die vervelende MMM. Wij zijn hier om je te steunen.
    Mijn duimen draaien ook voor jou.

Hier ben ik bang dat ongie eraan komt.
    Heb wat vage krampjes ed die me nogal bekend voorkomen van de afgelopen maanden. Maar geen bloed geeft nog steeds moed, maar hij zit wel in mijn schoenen hoor.
    Hierna dus een ronde zonder "hulp". Dat wordt dus helemaal niks.
    Maar ja.....nu maar richten op het afvallen en natuurlijk carnaval!

Groetjes Winnie.

Share This Page