In de mmm voor een 2e kindje.

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Ronja, 21 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ronja

Ronja Actief lid

8 feb 2011
    459
    0
    0
    (kinder)fotograaf
    Den Bosch
    Ik merk dat ik in een bestaand topic 'inbreken' toch lastig vind. Sowieso maar helemaal om dit onderwerp; een tweede kindje.
    Toch bang voor nare (doch begrijpelijke) reacties/gedachten van mensen die nog voor een eerste kindje bezig zijn.
    Vandaar een nieuw topic.

Zijn er meer mensen die 'in de molen' bezig zijn voor een tweede kindje?

Hier een zoon van net een jaar, ook met hulp gekomen. :) Nu begonnen voor een broertje of zusje. Heb kuur Provera gehad, vandaag menstruatie doorgebroken, vrijdag uitgangsecho en dan Puregon (187,5) en Pregnyl.

Vind het erg spannend en zeker icm een kindje in huis!

Ben benieuwd of er 'lotgenoten' zijn.

2. Majorana

Majorana Bekend lid

29 apr 2011
    815
    0
    0
    Utrecht
    Hoi Ronja,

kan me je gevoel heel goed voorstellen. Wij zijn zelf ook bezig voor een tweede kindje, sinds vorig jaar alweer, en heb me in maart aangesloten bij een forum en dat is zo'n lieve groep meiden waarvan de meesten nog voor een eerste kindje bezig zijn. En van de ene kant voel ik me soms wel bezwaard, maar zij vinden het helemaal niet erg.

Spannend weer, he? Ikzelf vind t helemaal geen probleem, het spuiten en de zh bezoekjes, met een kleine. Die van ons is nu 20 maanden en het is zo'n lief en makkelijk jochie, hij is gewoon meegeweest naar de punctie en de tp. Wij hebben de tweede ICSI er inmiddels al weer op zitten, ga morgen al testen dus hier is het nog even spannend!

3. babycomp

babycomp Actief lid

10 aug 2010
    311
    0
    16
    NULL
    NULL
    he he gelukkig iemand echt gevonden die gelijk (bijna) aan ons sta.
    inderdaad herken ik je verhaal dat inbreken in nieuw topic moeilijk is en heb ook al zelf een topic gemaakt maar niet veel verschillende reacties gehad. misschien verkeerde naam.

wij zijn ook bezig voor tweede kindje. Onze zoon is ook net een jaar.
    we hebben dan alleen inmiddels de eerste icsi poging met 1 cryo nog in de vriezer gehad. en ben net twee dagen geleden ongi geworden:x

ronja jij moet dus nog beginnen weer? spannend hoop dat het snel lukt voor je. hoe is het met je eerste kindje gegaan? ook icsi en hoeveel pogingen en tp?

marjorana nou zeker spannend ik ken echt heel je gevoel alleen zoals ik al zei twee dagen geleden ongi geworden heel verdrietig en vooral frustrerend. ook al weet ik dat ik niet te zeuren heb omdat ik al een kindje heb toch kan ik soms zo boos worden herkennen jullie dit ook??

ik bedoel een ander doet het in bij wijze van spreken in twee minuten en ik WIJ moeten al zoveel doen waarom dan ook nog eens 1,2,3 pogingen en de nodige tp. of ben ik dan raar??

4. Majorana

Majorana Bekend lid

29 apr 2011
    815
    0
    0
    Utrecht
    Nee hoor, babycomp, is helemaal niet raar. Is toch logisch..
    Bij mij hebben de eerste tekenen van ongie zich inmiddels aangediend dus is helaas ook weer voorbij. pfff blijft moeilijk hoor.

Balen dat het voor jou ook mislukt is zeg... Je hebt wel nog een cryo? dat is wel fijn. een cryo tp geeft in zoverre minder stress dat er een hoop minder spuitwerk bij komt kijken ;). Wij moeten nu helaas door naar poging 3, geen cryo's. Het verhoogt de spanning wel, merk ik. De eerste behandeling denk ik dan altijd maar dat er nog 2 kunnen in het geval de eerste niet lukt. Onze zoon is trouwens ook dmv van ICSI geboren, in 2011. Hij wordt in december 2. We hebben vorig jaar nog 2 cryo's laten terugplaatsen uit de 2e ICSI waar ik toen ook zwanger van ben geworden.

5. babycomp

babycomp Actief lid

10 aug 2010
    311
    0
    16
    NULL
    NULL
    marjorna o wat vervelend dat ook voor jou niet gelukt is. en inderdaad had ik de vorige keer ook hoe dichter na de derde poging hoe meer spanning. wat dat betreft kun je nu wel altijd denken van ik heb er tenminste 1. 1 is beter dan geen zeggen wij altijd.

en ja is voor ons ook de eerste keer hoor zon cryo en heb daar absoluut geen vertrouwen in dus. maar als dat mag lukken zou ik inderdaad heel blij zijn alleen al omdat je geen spuit werk en zh bezoeken want die hakken er daarom hier wel in hoor. zeker nu elke keer die kleine mee moet.

maar als ik het goed begrijp heb je dus ook een miskraam gehad?? omdat je schreef datje vorig jaar zwanger van een cryo?
    nou bij onze zoon mocht ik per grote uitzondering omdat zaad en embryo (wel pas de tweede poging) twee embryo 's terug omdat de ene de andere zou helpen zegt men.
    en nu is natuurlijk de eerste keer en mag dat niet dus nu geloof iknog meer dat echt helpt. had jij er toen ook twee terug?

Deel Deze Pagina