Me dochtertje is de hele dag al aan het overgeven. Ze werdt wakker en ik zag dat haar hele bedje onder was gespuugd.. Toen geprobeerd een flesje te geven.. die ging er direct uit. Fruit gegeven ging er ook uit (tijdens haar slaapje) vanmiddag maar niks meer gegeven.. Net weer een flesje en die gaat er ook weer uit Het enige wat ze heet gedronken is 40 cc.. Ze is nog vrolijk (wel minder dan normaal af en toe) en ze speelt met vlagen ook heel lief.. Wat moet ik nou doen? Hoe snel kunnen baby;s uitdrogen? Begin me onderhand een beetje zorgen te maken
Bij minder als 50% van de normale vocht & voedings inname; dokter bellen! Ze kunnen verradelijk snel uitdrogen. Kan je haar fontanel nog voelen op die leeftijd?
Haar fontanel is volgens mij best ver dicht getrokken al.. Ze slaapt nu weer even (in de wagen omdat dat de enige plek is die nog droog is) maar zal zo maar even bellen met de hap dan.. Ik kijk zo ook even naar haar fontanel.. Maar waar moet ik dan precies op letten? Ze heeft wel amper plasluiers. Misschien totaal een halve vandaag.. Maar het rare is dat ze wel best vrolijk is?
Agos het is niks als je kleintje ziek is. Anders een beetje water met zout maken, is net als ORS gaat uitdroging tegen maar bel voor de zekerheid de HAP. Hun kunnen je ook het beste uitleggen wat je tegen uitdroging kunt doen want dit komt ergens vandaan. Heel veel sterkte!
Ja, zou ook even bellen!! Zoontje hier was ook na anderhalve dag uitgedroogd, en heeft toen week in zh gelegen (niet om je bang te maken). Plasluiers zijn erg belangrijk, en dit klinkt wel als heel weinig. Andere tekenen om op te letten: ingezonken oogjes, droge lippen/mond, en huilen zonder tranen (maar dan zijn ze echt wel heel erg uitgedroogd, mijn zoontje had zo hier en daar af en toe nog een klein traantje en was toch uitgedroogd). Totdat hij echt was uitgedroogd was hij overigens ook bij vlagen nog wel aan het spelen. Heb je toevallig ORS in huis (poedertje voor door water, kun je geven als uitdroging dreigt). Zou dat wel doen, steeds kleine slokjes, om te voorkomen dat het er weer uitkomt... Sterkte en beterschap voor je kleintje.
@Mcm; Je hebt me toch laten schrikken Hahaha. Maar ik kan maar beter actie gaan ondernemen denk ik.. Ze stikte net zowat tijdens het overgeven en heeft toen echt heel hard gehuild. Met veel tranen gelukkig! Ze heeft wel wat walletjes.. Heb geen ors in huis.. Mijn vriend zit in brussel en komt vanavond thuis.. Dus ik kan ook niet weg.. Moeilijk hoor.. Misschien dat ik als ze wakker is wel gewoon de auto in spring en even naar de apotheek rij in het ziekenhuis.. Ze is best vaak ziek eigenlijk.. Maar nu vindt ik het best eng worden.. Dit heeft ze namelijk nog niet gehad. Zal ik haar nog even laten slapen en dan bellen of moet ik nu echt direct bellen?
@Corina; hoe is de verhouding dan; zout met water? Want ze mogen niet teveel zout lijkt me voor de niertjes..
1 theelepel in een fles van 180ml ongeveer. Het hoeft niet super veel zout te zijn als het maar iets zoutig smaakt, dat houdt het beste vocht weer vast. Kan er niet een buurman/vrouw anders met je meegaan naar de hap? gezien je vriend niet thuis is nu?
Thnx! Heb net de hap gebeld en moet bellen als ze voor 22.00 uur nog geen goeie plasluier heeft gehad. Dat wordt moeilijk want ze heeft de hele dag door maar een halve gehad Ze zei dat ik Lisa elk kwartier drinken moet geven.. kleine beetjes. Ben benieuwd! Net wilde ze niet uit haar fles en maar 1 mini slokje uit een gewone beker.. Me vriend is nu onderweg naar huis. Dus komt wel goed..
Waar je nog op kan letten qua uitdroging; zijn de slijmvliezen nog vochtig (dus in haar mondje, is het daar nog vochtig of droog) en huilt ze nog met tranen. Als je merkt dat haar mondje droog is en/of dat ze zonder tranen huilt zou ik direct de HAP bellen, anders even afwachten tot 22.00 uur. Niet twijfelen om eerder actie te ondernemen als het je niet lekker zit! Sterkte!
Ach lieverd toch!!!! Arme Lisa! Ik hoop dat ze die beetjes binnen blijft houden en dat ze snel weer opknapt!!! Beterschap voor jullie mopske! Liefs
Nou net weer een hele grote golf eruit Ze was heel huilerig en had honger.. Dus dacht maar geen groentehap want dat is te zwaar.. een cracker was niet goed genoeg en gaf een hapje danoontje.. Dat wilde ze heel graag.. Ze werdt zelfs boos toen ik bij de helft wilde stoppen.. Dus maar helemaal gegeven. Daarna was ze super vrolijk.. lachen.. spelen. En na 1 uur helemaal alles ondergespuugd weer.. Heb net wel weer 50cc gegeven van haar flesje. Ze wilde meer maar heb niet gegeven.. Maak haar zo rond half 11 wakker en kijk of ze nog meer wilt en of ze heeft gespuugd.. Snap het echt niet. Als ze ziek is wil je toch niet eten? Ze wilt echt eten en heeft honger maar ze gooit het er weer uit??! Sorry voor het gezeur meiden!
Dat is geen gezeur meisie!!!! Je maakt je zorgen om je kindje!!! Dat is heel normaal hoor als mama! Ik zou als ik jou was vanavond nog wel een keer bellen voordat je de nacht in gaat, als ze weer heeft gespuugd! Gewoon even voor je eigen gemoedsrust! Sterkte!!! Liefs Loesie
Dit is geen gezeur hoor en daarom ben ik blij met dit forum, hier kan je altijd advies vragen. Heel veel sterkte met je kleine meid en ik hoop dat ze een plasluier heeft gehad en weer beetjes binnen houdt. *dikke knuffel* enne nogmaals, je zeurt niet hoor!
ach tis zonde, heel veel beterschap voor je meissie, hoop dat ze snel opknapt! en idd, je zeurt absoluut niet hoor!
wat je ook kan geven zijn waterijsjes en een washandje nat maken en in de vriezer leggen, kan ze lekker op sabbelen, krijgt ze ook vocht binnen. waar je echt op moet letten is als ze er koorts bij heeft of diarree, dan gaat het snel met uitdrogen, suf reageren, dus niet opkijken als je haar naam roept en de plasluiers in de gaten houden (wist je al). als je dochter straks groter is of als je er zelf nog een keer last van krijgt; cola drinken met wat suiker en zout toegevoegd, dan heb je hetzelfde effect als ORS en cola kalmeert de maag. beterschap voor je dochter!
oh ja, je kan beter steeds kleine beetjes drinken geven dat ineens een plomp wat daar reageert de maag weer op. als ze honger heeft kun je haar een soepstengel of crackertje geven, in ieder geval iets wat licht verteerbaar is. ik zou dit wel alleen geven als ze zelf aangeeft dat ze honger heeft anders is het goed om de maag rust te gunnen. meestal duurt overgeven een dag of 2, dus ik hoop dat ze snel opknapt!
Ik maak haar zo even wakker idd en geef dan de tweede helft van haar flesje. Hopelijk is het eerste deel ook binnen gebleven.. (heb niks gehoord, maar ik hoor het vanochtend ook niet..) Goed idee Loesie! Ik zal zo nog even bellen voor de zekerheid. Ze had alleen wat verhoging, toen hebben ze bij de hap ook gezegt dat ik er een zetpil in moest doen om koorts te voorkomen... (was idd lager haar temp: 37) @Corina; Dit is idd een heel fijn forum ja! @Tuttie; Ik kan haar morgen idd ook ijsjes geven! Goed idee! Alleen nu doe ik het niet meer ze ligt nog lekker te slapen Nou meiden! Ik ga duimen dat haar bedje schoon is en dat ze alles binnen houdt! Ben benieuwd naar de nacht. Bedankt! XXXXx
Oh sorry, bedoelde echt niet je te laten schrikken!! Wilde alleen helpen, zodat je kan voorkomen wat wij toen hadden. Echt super sorry! Wat ik er hier van geleerd heb: heel vaak kleine beetjes te drinken geven, zoals hier boven ook al werd gezegd. Hier was er ook zo een die dan de hele tijd niks wilde, en dan in een keer wel een hele fles. Dan dachten wij: ah, gelukkig hij drinkt, maar dat kon zijn maagje dan helemaal niet aan, en dan kwam het er dus allemaal weer uit. En inderdaad ORS geven (of anders idd beetje zout water, of suiker water), of wat heel dun sap of thee als ze dat lust. Zoals hierboven gezegd: waterlollies (of anders ijsblokjes in een washandje) zijn ook een goed idee denk ik, dan krijgt ze het rustig binnen. Heel veel sterkte!!! Het is echt zo naar om je kindje zo te zien, maar het wordt weer beter hoor!