zwanger van 2e: lftsverschil 17 mnd: tips?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bunchy, 23 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.677
    515
    113
    Voorzichtig kan ik zeggen dat ik zwanger ben van de tweede en als het goed blijft gaan (erg spannend want helaas ook een paar moeten ervaren dat het heel anders kan lopen) schelen onze twee dan 17 maanden krap.

Ik vraag me af: moet ik dan een hele babykamer opnieuw kopen dus ook weer een commode, ledikantje?
    is een dubbele wagen dan echt een must of kan een babydrager en de gewone bugaboo dan ook samen gaan (onze zoon is langzaam, ik liep zelf pas met 23 maanden dus hij mogelijk ook!).
    En waar moet ik verder aan denken??

2. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Allereerst PROFICIAT!

Hier nu 2 kleintjes met maar 13 maanden leeftijdsverschil ;) Over de kamertjes. Heb idd 2 babykamers (en de derde, oudste een gewone eigen kamer) Een ledikantje zul je voor beiden nodig hebben, maar je kan er ook voor kiezen commode en kast te delen. WIj hebben idd een duowagen gekocht omdat dochter pas 13 mnd was. Zij liep al wel met 11 maanden, maar meelopen met de wagen gaat nog steeds niet echt. Heb er nooit spijt van gehad. Een buikdrager zou natuurlijk ook kunnen, maar bij langere afstanden/dagen, lijkt mij voor een kleintje toch fijner dat hij/zij ook gewoon even lekker kan liggen en spelen. Verder denken............uhm.... ?? Misschien moet je ff denken vast aan autostoeltjes. Wij konden onze bij de oudste 2 doorschuiven, maar de jongste 2 zitten straks in hetzelfde stoeltje, dus moeten we er 1 bij kopen, maar das pas bij ongeveer 9 mnd.....

Geniet ervan!

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Gefeliciteerd!! Een klein leeftijdsverschil, ja dan zal je zowizo het ledikant dubbel "moeten" hebben denk ik. Verder inderdaad straks ook 2 autostoelen groep 1 wellicht. De commode zou je kunnen delen, kan je ook dubbel kopen, net wat je handig lijkt.

Wat betreft duowagen of babydrager; het is dan net wat je bij drager in gedachten hebt. Een babybjorn bungel; nee beter niet, dat hou je namelijk echt geen maanden vol! Dat draagt voor baby en voor jou niet ergonomisch. Mensen spreken mij vaak aan "Goh draag jij ze nog zoveel, is dat niet zwaar? Ik droeg bij 6 maanden niet meer toen werd het veel te zwaar" Maar wij hebben een ergonomische drager ( een bondolino, geschikt vanaf geboorte tot zo'n 15 kilo, voor de baby op je buik te dragen -buik tegen buik!- of op de rug. ) en een geweven draagdoek. Geschikt vanaf geboorte tot.... je het zelf niet meer red? Daarmee kan je buik-tegen-buik, heup en rug dragen. Ideaal! Dus ja, een babydrager is zeker een uitkomst, als je een goede hebt! Mijn dochterlief is nu bijna 9 maanden en ruim 9 kilo, ik draag ze nog dagelijks uren zonder moeite! Ik vind het zelf meer moeite om met een logge wagen een winkel door te ploeteren. De wagen gebruiken we namelijk wel, maar vooral voor de boodschappen ;)

4. Bri

Bri Niet meer actief

Wij hebben een iets groter leeftijdsverschil (23 mnd). De oudste kon al naar een groot bed, dus we hebben geen tweede ledikant gekocht. Als er maar 17 mnd tussen zit, zou ik dat denk ik wel doen.

Tweede commode hebben we ook niet. Toen de tweede kwam hebben we de commode nl op de overloop gezet, en dáár de verschoon- en aankleedplek van gemaakt. Of dit bij jou ook handig is, hangt helemaal af van de indeling van je huis.

Wij hadden geen duowagen. Achteraf heb ik daar een beetje spijt van - en mijn zoon kon al lopen vanaf 12 mnd, dus daar lag het niet aan. Ik denk dat ik er makkelijker op uit was gegaan als ik die duowagen wel had gehad.

Lang kindje dragen was voor mij geen optie, ivm bekkenklachten die nooit helemaal verdwenen zijn.

Waar je verder aan moet denken? Laat het allemaal niet voorbij vliegen. Een tweede zwangerschap gaat deels aan je voorbij, als je niet oppast, omdat je zo druk bent met je gezin en alles daaromheen. Voor de rest wijst het zich wel.

Van harte gefeliciteerd, in elk geval. Ik hoop dat je een mooie en voorspoedige zwangerschap zult hebben, en straks een prachtig kindje erbij!

5. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Ten eerste; gefeliciteerd met je zwangerschap!

Hier zullen de kindjes ook 17 maanden in leeftijd schelen.

Onze dochter krijgt een nieuwe kamer met peuterbed en commode. We hebben op haar kamer een grote kast over 1 muur dus daar komen haar kleertjes bij.

Onze zoon komt op haar oude kamertje met ledikant, commode en kast.

We hebben nog wel een ledikant achter de hand, mocht het zijn dat ze dan nog niet in het peuterbed wil slapen.

Wij hebben besloten om een duowagen aan te schaffen. Wandelen heel veel en vaak valt ze in slaap dus vond een meerijdplankje geen optie. Maar een draagdoek kan ook prima toch?

6. mamavanlucas10

mamavanlucas10 Actief lid

14 jul 2011
    399
    0
    0
    Hier zullen ze tussen de 14 en de 15 maanden schelen.
    We schuiven lucas door naar de andere kamer, lenen een bedje met spijlen van schoonzus die kindje heeft die 2 is geweest.Dus bedje over.En de kast delen ze idd maar.Groot zat.Voor de rest niks.

Babykamer waar Lucas nu in slaapt word dan voor de nieuwe beeb en veranderen we alleen wat accesoires meer niet.

We hebben een kinderwagen voor de nieuwe beeb en een plooibuggy voor Lucas.Hij loopt al bijna dus ga voor dat even geen duobuggy halen enz.Dan draagdoek idd.

Lucas gaat emt 1 jaar oud over naar het volgende autostoeltje en dan is de MC vrij voor de 2de beeb.

Verder laten we de box staan maar wel weer op hoogte (doen we 2 weken voor de uitgerekende datum) en halen we er een traphekje bij voor bij de trap want als lucas straks alle kanten uit wandelt is dat wel handig gezien de box dus bezet is.

7. Rosado

Rosado Niet meer actief

Mijn kinderen schelen 14 maanden. Dochter is inmiddels 16 maanden, maar slaapt nog gewoon in een ledikant. Wij hebben voor mijn zoontje gewoon een nieuwe babykamer gekocht. En een duowagen hebben we ook (Easywalker, van Marktplaats) en ik zou echt niet zonder kunnen. Ik kan op deze manier heel makkelijk met beide kids op stap en ga (mits het weer het toelaat) elke dag lekker met ze wandelen. Alleen een drager voor de baby zou ik niet doen, als je lekker een stuk gaat wandelen is het in mijn ogen ook heel goed voor de baby (vooral als hij/zij wat ouder is) om in de reiswieg te liggen en lekker wat te bewegen en spelen. In zo'n drager hebben ze natuurlijk veel minder bewegingsvrijheid.

Deel Deze Pagina