In de nacht luier verwisselen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Rono, 21 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ja, ik doe het wel. Tussen "de twee borsten in" zodat hij weer een beetje wakker wordt (lukt vaak niet trouwens). Bovendien heeft hij wel een beetje tere billetjes, en hij heeft toch wel heel vaak een beetje (zure) poep in zijn luier, en om dat dan uren te laten zitten.... Dat vind ik toch sneu.

Maar als hij er klaarwakker van zou worden, zou ik het misschien ook wel laten hoor.

2. Sonjaa

Sonjaa Bekend lid

13 nov 2010
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, wij doen het niet, behalve als ze gepoept heeft. Ze slaapt weer heerlijk verder na het drinken.

3. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Eerst eten dan verschonen en nog een toetje... Vooraf verschonen is hier geen optie. Dan huilt hij alles bij elkaar. Ons ventje heeft heel goed door dat je na een nachtvoeding weer gaat slapen dus dat is heel fijn!

4. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Zal wel moeten anders lekt hij echt door. Doe het voor zn voeding dan is hij lekker wakker en als hij in slaapt valt tijdens de fles kan ik hem slapend terug leggen. Hij krijgt wel de fles.

5. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Ik verschoonde hem wel altijd nog even na de nachtvoeding.
    Had dan een klein nachtlampje aan dat ik net genoeg licht had maar dat hij niet te wakker werd.

6. Meijke

Meijke Niet meer actief

Hier ook ongeveer van 22.00-05.00 slapen, en dan verschoon ik wel om 05.00. Luier is dan ook best zwaar al.

7. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Mijn zoon sliep al heel snel van 19.00 tot 07.00 en nu dan van 18.00 tot 6.00 uur.
    Dan ga ik toch ook geen luier verschonen tussendoor? Dus nee, ik heb het met de nachtvoedingen ook niet gedaan. Was trouwens ook gezegd door de kraamzorg dat je het beter niet kan doen als je kleine daarna moeilijk weer inslaapt. Hier dus enkel bij een poepbroek gedaan.

8. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik heb het gedaan tot een week of 5/6, tussen de borsten in (ook overdag) omdat ze dan beter dronk (even wakker maken).
    Toen ze ivm spugen voor de voeding verschoond moest worden ben ik ermee gestopt snachts. Nu krijgt ze rond 10/11 uur een nieuwe pamper en dan weer afhankelijk hoe laat de voeding is tot 6 uur verschoon ik enkel als er een poepluier is maar geregeld komt het pas neer op 8 a 9 uur weer en dat heeft hier tot dusver nooit voor problemen gezorgd :).

9. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Nee hebben wij nooit gedaan, hoefde ook niet meer van de kraamhulp. Ze zei dat het met 'die luiers' (Pampers, maar ook vast andere!) prima kan!
    Als ze gepoept zou hebben dan wel natuurlijk, maar ons meisje poept nooit 's nachts.

10. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Dat deed ie bij ons idd ook.. dus dat was best vervelend.. maar hij plaste nogal veel s nachts dus t was wel hard nodig.
    Nu plast ie nog steeds veel trouwens, ik verschoon steevast tussen 5 en 6 zn luier, zelfs nu ie al 19 maanden is.

11. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Wij deden het ook altijd, gewoon voor elke voeding verschonen, zeker toen hij nog zo inimini klein was... Inmiddels doet hij van s avonds 20u tot s morgens 7u met 1 luier..

12. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Vraagje aan degenen die dan voor de voeding verschonen: geven jullie bv of flesvoeding? Want ik hoefde echt niet eerst d'r luier te gaan verschonen als ze 's nachts wakker werd met honger, dan brulde ze alles bij elkaar en stroomde ondertussen bij mij de melk eruit. Ik gaf dus bv, dat was in het donker erheen, aanleggen en haar weer zo goed als slapend terugleggen. Alleen als ze na de voeding nog aan het miepen was kreeg ze wel een schonen luier, want dan zat er meestal daar iets niet goed.
    Als ze 's nachts lekker doorslapen liggen ze toch ook de hele nacht in dezelfde luier.

13. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Nee wij deden Timo niet verschonen in de nacht ook niet veel tegen hem aanpraten geen licht aan eten en hup weer naar bed wel ff snuffelen of hij niet gepoept heeft ;) En als we verschonen deden we het altijd voor de voeding

14. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    wij deden het de eerste week wel omdat ze toen ook nog getempt moest worden. maar ik merkte dat ze daardoor zo wakker was dat ik daarna nog een uur met een super wakker meisje zat die niet wou slapen. nu pak ik der in het donker geef der flesje en leg der weer in de wieg terug. en ik kan zelf ook gelijk me bedje weer in. heerlijk!

dus nu doen we het niet meer

15. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier deden we 't de eerst paar maanden wel altijd. Ze dronken dan eerst aan de ene kant (bv) en dan vielen ze weer half in slaap, dus om ze goed aan de andere kant te laten drinken verschoonde ik ze dan tussendoor, daar werden ze weer lekker wakker van. Nu doe ik dat al een hele tijd niet meer, ondanks dat ze nog steeds 's nachts komt.

16. misa

misa Niet meer actief

Wij deden het altijd wel.

17. keina

keina Bekend lid

30 mrt 2009
    675
    0
    0
    ik deed het al vrij snel niet meer! mijn zoontje werd daar veel te wakker van!

18. Kelleyy85

Kelleyy85 Actief lid

13 jun 2010
    300
    0
    0
    NULL
    Rhoon
    Wij deden altijd verschonen! Minder kans dat ze ervan wakker worden dan als ze volle plasbroek hebben! Al heeft Mason daar, tot op heden, nog nooit last van gehad dat hij er wakker van werd..

19. Rosado

Rosado Niet meer actief

Nee hoor ik verschoon niet 's nachts. Van de week had hij 's nachts gepoept en dan verschoon ik natuurlijk wel, maar gevolg was wel dat meneer niet meer wilde gaan slapen. Precies de reden dus dat ik met alleen een plasluier echt niet ga verschonen bij de nachtvoeding.

20. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    ik verschoon altijd gewoon standaard als ze wakker word voor de voeding lekker fris

Deel Deze Pagina