1,5 wk oud en nu al 4 uur tussen de voedingen

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door ichtus, 26 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Beste Ilse...

Anna is nu 1,5 wk oud en krijgt bv.. bij de andere kids is de bv niet gelukt, maar nu gaat het goed en daar ben ik heel blij mee..

Nu lees ik veel en zo heb ik het ook begrepen dat ze de eerste tijd/weken wel om de 3 uur gevoed moet worden..dat ze dat ook wel zelf zou aangeven..ik voed op vraag..maar nu sinds gisteravond komt ze steevast om de 4 uur.. vannacht zelfs 5,5 uur.. ik vind dat heerlijk, maar krijgt ze dan wel genoeg???

tis een teer popje.. 2940 bij de geboorte en op dag 8 zat ze op 2980 dus wel weer boven geboorte gewicht.. daarna heb ik niet meer kunnen wegen. dat kan pas maandag bij het cb..

Gisteravond dronk ze om 21.30 1 borst helemaal leeg en viel daarna diep in slaap.. de andere borst kwam niet eens meer aan bod.. ook niet na het verschonen.. (doe normaal 1 borst..dan verschonen..dan andere borst).. ik had haar dus rond 1u wel verwacht, maar dat werd 3u.. en toen weer 7u.. vanmorgen om 10.30 en vanmiddag om 3u... tussen die voedingen heeft ze eigenlijk constant geslapen..
    Op zich heerlijk hoor.. mij hoor je niet klagen, maar is dit wel goed..??

Moet ik haar wakker maken??is 1 borst als ze zelf aangeeft genoeg te hebben voldoende?? kan ik er vanuit gaan dat zij echt helemaal zelf kan aangeven wat genoeg is en wat niet??

zucht.. ik vind de bv heerlijk..maar tis zo nieuw voor me.. maakt me erg onzeker..

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo

Excuses voor de late reactie. Een griepje en de Sint toestanden hebben de boel hier aardig opgehouden.

Hoe gaat het nu bij jullie? Heb je intussen al meer zicht op de gewichten? Ik dnek dat het niet slecht gaat bij jullie. Je let erg goed op hoe het gaat. het totaal plaatje is belangrijk en soms kan het inderdaad zijn dat een kindje echt genoeg krijgt en niet elke 3 uur wakker wordt.

Als je zelf twijfelt kan je altijd nog extra letten op de voedingssignalen. Er zijn er globaal gezegd 5. De eerste begint al bij het wakker worden, het uitrekken, etc. het allerlaatste signaal is huilen. Als je dat in je achterhoofd houdt en je gaat daar heel goed op letten dan kan vaak een voeding al wat eerder gestart worden. Soms zit er wel een half uur of langer tussen het eerste en het laatste duidelijkste signaal. Ik zeg niet dat jij het zo doet maar je kunt je voorstellen dat wanneer je steeds bij het eerste signaal aanlegt of steeds pas bij het huilen dat je over de dag genomen misschien wel een hele voeding meer kan geven.

Veel van je vragen komen ook terug in de volgende link. Misschien had je het al een gelezen. Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Borstvoeding, de eerste dagen. Gaat het goed?

Succes en als je nog vragen hebt dan lees ik ze wel weer

Ilse

Deel Deze Pagina