Hoelang maximaal 3 uur tussen de voeding laten?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door WesDaan, 11 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Hoi meiden,

Ik weet niet meer precies hoe het zat en ging bij mijn zoontje.
    Maar ik wil ff weten of jullie dat toevallig weten.
    Ons meisje is zoals verwacht dysmatuur geboren net zoals ons zoontje.

Ze weeg nu ruim 2600 gram groeit gemiddeld 40 gram per dag dus ze doet het super.
    Drinkt flesjes varierend van 60cc tot 80 cc.
    Hoger als 80 gaan we nog niet omdat ze niet alles leegdrinkt.
    Ze krijgt om de 3 uur meld zich hier ook netjes voor, soms iets eerder en dan is dat ook prima.
    Alleen merk ik verschil wanneer ze bij ons slaapt ( dus op mijn borst) dan slaapt ze gerust 5 uur achtereen, ik heb haar toen snel wakker gemaakt voor een flesje maar ze dronk toen maar 40cc.
    Dus echt honger had ze niet.
    Als ze in haar eigen bedje slaapt ( wat we eerst iedere keer proberen en de laatste 3 nachten lukt) dan komt ze iedere 2 a 3 uur voor een voeding.
    Geen probleem want ze moet goed groeien en ik pas smiddags wel weer wat slaap.

Maar als ze dus zelf meer tijd tussen de voeding laat ( vanmiddag toevallig 4 uur) dan drinkt ze wel 80cc leeg.
    Als ze na 3 uur komt drinkt ze net 60cc leeg.
    zelf ben ik niet van het rekken, en krijgt ze gewoon als ze honger heeft ( uiteraard minimaal 2,5 uur ertussen)

Maar wanneer mag er gewoon meer tijd tussen zitten? Gewoon als ze het zelf aan gaat geven?
    Ze krijgt nu 8 voedingen per etmaal ( soms 7).
    Als ze op 8 voedingen zit komt ze op een totaal uit van 60x8= 480cc
    komt ze 7 voedingen dan drinkt ze gemiddeld 70x7= 490 minimaal ( vaak 3 flesjes 80cc) dus krijgt dan meer voeding.

Ze poept goed, is verder een rustige baby, onrustige uurtje is wel bekend rond etenstijd hier thuis ;) zoals bij de meeste baby's.
    Spuugt niet, heeft wel veel de hik maar dit blijkt normaal had ze in de buik ook gerust 4x per dag.

Dus wie ow wie snapt mijn verhaal nog? hahah en kan mij even weer op het goede spoor zetten?

2. daphnek

daphnek Actief lid

14 apr 2010
    132
    0
    0
    NULL
    doetinchem
    aangezien ze nog best licht is, zou ik haar om de drie uur blijven geven! straks word de hoeveelheid zelf meer ze is nu....2,6 kilo

2,6 x 150ml p/d = 390ml wat ze moet drinken ongeveer
    dus daar komt ze ruim aan mooi toch!

straks als ze dus wat zwaarder word heeft ze meer voeding nodig, en dan gaat ze er zelf om vragen....

om de 4 uur is eigenlijk pas vanaf de 5 voedingen (of 6 incl nacht)

dat ze bij jullie langer slaapt is waarschijnlijk doordat ze dan niet veel moeite hoeft te doen om haar lichaam op temperatuur te houden, dat moet ze wel als ze in bed ligt en daar is het ook iets kouder dus slaapt ze korter en heeft eerder honger door energieverbruik....ik zou haar lekker vaak bij je houden zodat ze lekker kan groeien denk dat ze dan iets harder groeit!

ik hoop dat je wat aan mijn antwoord hebt

succes!

3. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Ow ik vind het allemaal zo lastig tis weer ff wennen.
    hahah!
    Ja voorlopig blijft ze ook krijgen wanneer ze erom vraagt. Dus gewoon om de 3 uur. Vannacht was het ook eerst om 23.00 de laatste 80 cc leeg.
    om half 3 kwam ze maar dronk maar 40cc
    om 5 uur kwam ze en dronk ruim 70cc
    en vanmorgen heb ik haar om 9.00 maar wakker gemaakt en dronk toen ook ruim 60cc.

4. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi,

hier dronk mijn dochter tot ong 5 w om de 4 uur en woog toen rond de 4 kg erna is ze zelf naar om de 4 uur gegaan.

succes

5. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    Hoi, ken je me nog ;) 2 jaar terug was ik hier ook, mijn zoontje is 5 dagen ouder dan jou zoon.
    Wat leuk dat je nu een dochtertje hebt!
    Wij willen voor een 3e....hahaha....

Maar je zorgen beginnen gewoon weer opnieuw he! Je zal merken dat je wel wat makkelijker wordt, meer op gevoel gaat doen en niet op schema's of boekjes.

Mijn zus heeft ook een prematuurtje, 2000 gram en ze mocht mee naar huis. Elke 3 uur voeden, in de nacht mag er ook 4 of 5 uur tussen zitten. Ze boft dat t kindje dit ook aan kan. Overdag krijgt ze 5 of 10 cc meer in de fles, ze spuugt er niet op, en daardoor mag ze in de nacht een fles minder. Super luxe....maar je kindje geeft het aan. Ik zal niet met zo'n kleintje gaan proberen te rekken.
    Zowiezo moeten ze elke 5 of 6 drinken ivm glucosegehalte in bloed....Probeer overdag iets meer te voeden als ze dat opdrinkt, maar anders maar gewoon even doorbijten......

6. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Ja ik ken je nog;)

Het gaat al wat makkelijker hier.. ze doet t goed, afgelopen maandag woog ze 3240gram (240 gegroeid in een week).
    Ze komt om de 4 uur nu en drinkt flesjes van 120/4 5 per dag.

7.30
    11.30
    16.00
    20.30
    3.00-4.00

om 23.00 is ze niet wakker te krijgen en zijn we heel de nacht in de weer, en zo gaat het nu de laatste 3 dagen super ;)

Deel Deze Pagina