In de nacht wakker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door cs1986, 1 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cs1986

cs1986 Actief lid

7 mrt 2013
    117
    4
    18
    NULL
    NULL
    Mijn baby is nu zes weken oud. Overdag lukt het hem om gemiddeld drie en een half uur tussen de flessen te laten. Hij drinkt zijn flessen dan leeg. Naar de fles van 8.30 uur slaapt hij ongeveer vijf uur achter elkaar en komt hij in de nacht rond 1.30 uur voor de volgende fles. Daarna wordt hij gemiddeld na anderhalf uur alweer wakker. Hij heeft er nog niet voldoende honger want drinkt maar een klein beetje. Ook wanneer hij niet die lange ruk gemaakt van vijf uur, maar ik hem wakker maken om 10.30 uur voor een laatste fles, wordt hij na ongeveer twee uur alweer wakker zonder dat hij heel erg honger heeft. Heeft iemand tips zodat ik mijn zoontje in de nacht iets langer kan laten slapen?

2. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    De kans is groot dat je er niet zo heel veel aan kunt doen. Als hij comforatbel slaapt (niet te warm en koud en in fijne houding) en niet fliebert met zn armpjes is er best weinig dat je kunt doen. 's Nachts wakker zijn hoort er voor veel jonge baby's nou eenmaal een beetje bij. Gelukkig is de kans groot dat het vanzelf beter wordt en je er niet zoveel voor hoeft te doen.

Mocht hij erg onrustig slapen dan kun je inbakeren of een speen of een andere slaaphouding (zijligkusen bijvoorbeeld) proberen, maar ik neem aan dat je hier al een hebt gedacht.

3. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Ik denk dat je gewoon wat geduld moet hebben. Je kindje is nog zo klein. Weet hij veel over dag en nacht.
    Het is natuurlijk voor babys om kleine hoeveelheden te drinken ( dus elke 2 uur een beetje is juist heeel gezond).

4. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Heb je al een speentje geprobeerd ipv de fles!? Op die leeftijd lijken de hongersignalen ook op moeheidsignalen

Ik zou overdag max 3 uur tussen de voedingen paten totdat ze beter slaapt snachts. Hoeveel slaapt ze overdag?

5. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Hoe gaat het nu?

Deel Deze Pagina