Brandende pijn rechtsonder

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door zorra, 16 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Mijn menstruatie is niet echt regelmatig, mn cyclus is soms 24 dagen en dan weer 34, dus hoe lang ik precies zwanger ben weet ik niet (waarschijnlijk 4,5 week) Maar de zwangerschapstest afgelopen maandag was licht positief. Sinds vorige week donderdag brandende, zeurende pijn rechtsonder in de buik, zondag wat bruin bloedverlies, maandagmiddag helder rood bloed, maandagavond bloeding weer gestopt, dinsdagochtend weer begonnen en sávonds weer gestopt. Sinds woensdag af en toe nog beetje bruin bloed bij het afvegen. Had al 2 weken zw. schaps symptomen, hele dag misselijk, snel emotioneel, veel last van maagzuur, pijnlijke borsten, tepels werden zachter, groter en iets bruiner....Voelde me dus echt zwanger...Ik heb 1x een miskraam gehad en de pijn en het verloop was toen heel anders dan nu. Bloeding is dus al aantal dagen gestopt, maar die brandende pijn is er nog. Huisarts wilde buitenbaarmoederlijke zw. schap uitsluiten maar heeft alleen aan mn buik gevoeld of het niet pijnlijk en hard was (volgens haar symptoom eog), het enige wat ze kon doen is bloed prikken op hcg en volgende week weer. (geen inwendig onderzoek of inwendige echo gehad)Mocht pijn erger worden moest ik terug komen. Wat zou dit nou kunnen zijn? Is het veilig om dit af te wachten? Kan het alsnog op een miskraam uitlopen? Of was het bloeden dan niet gestopt? Van de week ook met verloskundige gesproken (eigenlijk moet ik ivm vorige zw. schap, hellp syndroom, bij gyn. op controle maar die wilde me pas zien als huisarts zw. schap had bevestigd) en verloskundige zei dat ik maar moest afwachten, maar ben dus erg ongerust.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Zorra,

ik kan je niet echt een antwoord geven op je vraag, ik weet ook niet hoe dit verder gaat. Je hebt een goede kans dat het goed blijft gaan, het bloeden is gestopt. Pijn kan bandenpijn zijn, maar ook een symptoom van een EUG. Om nu een echo te maken bij 4,5 week, dat is heel vroeg, dan kun je waarschijnlijk nog niets zien. Het enige wat je dus nu kunt doen is afwachten. Ik hoop dat de pijn minder wordt en dat je niet meer zult bloeden.
    Volgende week zou je wel een echo kunnen krijgen, daar zou ik ook om vragen, dan heb je duidelijkheid. Het kan geen kwaad om dit af te wachten nee, als je maar contact opneemt als de pijn erger wordt. Want dat heb je wel iets meer kans op een EUG.

Sterkte de komende tijd, en als je meer vragen hebt, laat het gerust weten!

Mirjam

3. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Bedankt voor je snelle reactie Mirjam. Dan zit er dus niks anders op dan afwachten. Wanneer de pijn volgende week weg is en hcg blijkt gestegen te zijn, is het dan verstandig om dan toch nog een echo aan te vragen? Of is dit alleen wanneer pijn aanhoudt? In ieder geval al bedankt voor je reactie.

Groeten,

Zorra

Deel Deze Pagina