In de proeftijd en zwanger!

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Jessica Riem, 13 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessica Riem

7 okt 2007
    5
    0
    0
    Adviseur
    Maastricht
    Hallo allemaal!

Ik ben 2 weken geleden begonnen aan een nieuwe baan, en nu blijkt dat ik zwanger ben!
    Ik durf er niets over te zeggen tegen mijn werkgever, wat als ze me er uit gooien? Ik kan het echter niet meer lang geheim houden, ik krijg al een aardig buikje en mijn kleding past nu al niet meer!
    Tevens ben ik zo moe, dat ik me niet voor 100% kan geven!
    Wat moet ik nu doen?
    Ik maak me er echt zorgen over, dat we straks 1 inkomen moeten gaan missen, terwijl we ons dat nu niet kunnen veroorloven..
    HELP!

Groetjes een zwangere en bezorgde Jessica

2. bette

bette Actief lid

8 jan 2007
    102
    0
    0
    Ik zou tijdens de proeftijd nog niets zeggen en proberen te geven wat je hebt. Ze kunnen je niet ontslaan vanwege je zwangerschap, maar tijdens je proeftijd kunnen ze dan wel een andere smoes bedenken.
    Misschien kun je nog een aantal weken de kat uit de boom kijken, je wat zelfverzekerder voelen en het dan na je proeftijd vertellen als je dat wilt. Volgens mij kun je nog best lang wachten met vertellen, maar ik weet niet hoelang precies.

En als je werk doet wat je kindje kan schaden, dan zou ik het waarschijnlijk wel vertellen.

Die opgeblazen buik was bij mij met een week of 8 weer verdwenen dus wie weet ...

Succes!

3. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Als je een CAO hebt, kun je even kijken hoe lang je mag wachten met vertellen. Volgens mij 6 maanden, maar ja... da's niet te verbergen.

Is het je tweede kindje dat je zo hard groeit?

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.191
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik zou even wachten tot je proeftijd voorbij is duurt toch nog maar 2 weken?

Veel succes met vertellen en laat je even weten hoe het is afgelopen.

gr vruchtje

5. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Vervelend..

Ik zou nog 2 weken wachten en gewoon even doorzetten. Je kunt het risico niet nemen..

succes in ieder geval

6. annrieke

annrieke Actief lid

12 mei 2007
    141
    0
    0
    Didam
    Hoi Jessica

Ik zit in hetzelfde schuitje als jou, alleen ben ik al wat verder in de zwangerschap.
    Ook zit mijn proeftijd er al op. Toch wil ik nog wachten met het grote nieuws te vertellen totdat ik mijn eerste echo heb gehad, en zeker weet dat alles goed is.
    Oja en wat betreft die buik die kun je goed verbergen met lange vesten die nu weer zo in zijn.(lekker handig) hihihihi

Succes!

Groetjes Annrieke

7. Jessica Riem

7 okt 2007
    5
    0
    0
    Adviseur
    Maastricht
    Hallo!

Dank je voor je reactie!
    Ik heb samen met mijn vriend besloten dat ik t morgen ga vertellen!
    Dus ik ben benieuwd!
    Ik ben trouwens in verwachting van ons 1e kindje..
    Dus ik weet ook niet waarom ik nu al zo ben gegroeid..
    Mijn vriend en zijn familie denken dat ik een tweeling ga krijgen, aangezien dat veel voorkomt in zijn familie..
    Dus ik moet de echo maar even afwachten haha!

Veel liefs van Jessica ;)

8. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Succes... dat wordt een spannende echo.

9. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.191
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi Jessica,

Ben benieuwd hoe ze hebben gereageerd op je werk?

gr vruchtje

10. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Wat spannend! Gefeliciteerd met je zwangerschap! ben benieuwd hoe er is gereageerd op je werk. En hou in gedachten, ontdanks de reactie, dat wondertje in je buik is geweldig!

Liefs, Anne

11. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Ik had dit zelfde, ik wist net dat ik zwanger was en begon aan een nieuwe baan.
    Ik heb me mond gehouden omdat ik de enige was die een salaris verdiende en we het geld goed konden gebruiken.
    Niet helemaal eerlijk ten op zichte van de baas maar goed op dat moment moest ik echt aan mezelf en me kind denken.
    Toen ik het 2 dagen na me proeftijd vertelde waren ze woest en ze wilden me dus weg hebben.
    Me (ex) baas heeft me tot me verlof ontzettend lopen treiteren maar ik heb me er niks van aangetrokken, ik moest tenslotten van de Vk met 8 weken al met verlof was trouwens ook meteen einde baan ;) (alsof ik daar nog naar terug wilde)

Succes ik hoop dat je baas positief reageert!

12. Jessica Riem

7 okt 2007
    5
    0
    0
    Adviseur
    Maastricht
    Hallo allemaal!

Ik heb gisteren de moed bij elkaar geraapt om het mijn baas te gaan vertellen..Ik vroeg hem of ik hem even onder 4 ogen kon spreken, en hij keek me vreemd aan..
    Bijna durfde ik alweer niet meer, maar ik besloot het toch te doen..
    Toen ik het verteldde, begon hij te lachen, gaf me een hand, en feliciteerde me!
    Ik was natuurlijk helemaal overdonderd, dit had ik niet verwacht!
    Blijkbaar zag hij dit aan mij, want hij zei lachend: "Je dacht toch niet dat ik je hiervoor ging ontslaan? Ik ben blij dat je zo eerlijk tegen me bent, en dat je het niet verzwegen hebt, terwijl je dat wel officieel mag!"
    Nou, ongelooflijk, of niet soms?
    Eerlijkeid duurt blijkbaar toch het langst haha!
    Er is nu een hele last van mijn schouders gevallen, en nu kan ik pas ECHT van mijn zwangerschap gaan genieten zonder dat ik bang hoef te zijn dat ik straks zonder werk en inkomen kom te zitten!
    Heerlijk! :D

Groetjes, Jessica

13. Jessica Riem

7 okt 2007
    5
    0
    0
    Adviseur
    Maastricht
    Hallo allemaal!

Ik heb gisteren de moed bij elkaar geraapt om het mijn baas te gaan vertellen..Ik vroeg hem of ik hem even onder 4 ogen kon spreken, en hij keek me vreemd aan..
    Bijna durfde ik alweer niet meer, maar ik besloot het toch te doen..
    Toen ik het verteldde, begon hij te lachen, gaf me een hand, en feliciteerde me!
    Ik was natuurlijk helemaal overdonderd, dit had ik niet verwacht!
    Blijkbaar zag hij dit aan mij, want hij zei lachend: "Je dacht toch niet dat ik je hiervoor ging ontslaan? Ik ben blij dat je zo eerlijk tegen me bent, en dat je het niet verzwegen hebt, terwijl je dat wel officieel mag!"
    Nou, ongelooflijk, of niet soms?
    Eerlijkeid duurt blijkbaar toch het langst haha!
    Er is nu een hele last van mijn schouders gevallen, en nu kan ik pas ECHT van mijn zwangerschap gaan genieten zonder dat ik bang hoef te zijn dat ik straks zonder werk en inkomen kom te zitten!
    Heerlijk! :D

Groetjes, Jessica

14. elke1976

elke1976 Fanatiek lid

15 okt 2007
    3.250
    0
    0
    logopediste
    Friesland
    Fijn voor je Jessica, dat moet een hele opluchting voor jullie zijn! Nu maar genieten!

15. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    bahbah de tranen rollen komen alwwer omhoog!

getsie heb nog steds die hormonen!

nou meid gefeliciteerd met je kleintje en je baan!

xxx

16. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.191
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Heerlijk jessica dat het je heeft opgelucht. Denk ook wel dat eerlijkheid het langs duurt. Geniet van je zwangerschap!

gr vruchtje

Deel Deze Pagina