Wie o Wie kan mij verder helpen. We zitten nl met een dilemma. Na de bevalling wil ik graag 20 uur gaan werken verdeel over 3-4 dagen. Dit moet niet zo'n probleem zijn voor de opvang. Maar nu komt het. Mijn schoonouders kunnen in de periode Oktober t/m februari oppassen. Dus in die periode hebben we geen Gastouder gezin of kinderdagverblijf nodig. Nu alles wat ik bel, worden we afgewezen. Gezien de kosten de we in die periode kunnen besparen is wel heel erg fijn natuurlijk. Weet iemand of dit zo flexibel te regelen is? Zoja bij welke instantie. We wonen in Brabant. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Thanks.
Ja uhm,,,, dat ze weigeren vind ik heel raar. Ze zouden ook kunnen meedenken met jullie vind ik. Als je inmei bevalt, dan heb je in principe 2 maanden opvang nodig van kdv of gastouder en dan 5 maanden niet. Je zou met een gastouderbureau, meen dat dat in brabant ook humanitas is, kunnen overleggen wat de mogelijkheden zijn. Ik ben zelf gastouder geweest en bekeek ook met de vraagouders wanneer de zorg nodig was. Als zij 8 weken naar turkije gingen had ik 8 weken geen gastkindje zo simpel is dat. Dus t lijkt me wel te regelen. Mss is t wel zo dat je dan 2 maanden de ene gastouder hebt enna die 5 maanden een andere omdat ze t plekje geen 5 maanden vrij kunnen houden.
We hebben gisteren met de aanstaande oma en opa gesproken en we hebben besloten dat het kindje zowieso over het hele jaar 1 dag naar een gastouder gezin zal gaan. Dan zijn we hopelijk verzekerd van 1 gezin gedurende het hele jaar. We zitten er aan te denken om zelf iemand te zoeken en deze zich in te laten schrijven als gastoudergezin. Via Humanitas vind ik het allemaal wel erg duur worden. Ik weet niet hoe anderen hier over denken?
meestal als je meerdere dagen opgeeft dan is het goedkoper. Wil dan nog niet zeggen dat je kindje al die dagen moet gaan. Fenne staat 4 dagen ingeschreven op kdv maar gaat daarvan maar 2 of 3 hele of halve dagen. Das maar net hoe ik moet werken. Dit is goedkoper dan 2 vaste dagen in de week
bedoel je daarmee flexibele opvang? als ik 4 dagen reserveer dan maakt het niet uit hoe vaak de kleine dan komt, ik moet hoe dan ook 4 dagen betalen?! flexibele opvang is hier juist weer duurder. snap jouw constructie niet zo heel erg goed.
Flexibel is idd duurder. Vandaar ook dat ik geen flexibele opvang heb maar 3 dagen in de week. Die drie dagen staat ze ingeschreven en is er een plek vrij voor Fenne. Als zij niet komt dan hebben ze gewoon een kindje minder die dag terwijl ik die dag wel gewoon betaal. Als je flexibele opvang hebt, dan heb je in principe alle dagen gereserveerd. Je komt er bijv maar 3 en betaald er drie maar die andere 2 dagen is er een plek vrij en heeft t kdv dus geen inkomsten. Hoe meer vaste dagen je afneemt hoe meer belastingvoordeel. Ik betaal voor 3 vaste dagen 100 euro in de maand (met teruggave dan) terwijl als ik flexibele opvang zou pakken ik bijna 250euro kwijt ben. Dit heeft t kdv mij zo uitgelegt. Ik wilde namelijk graag de flexibele opvang ivm werk maar zij zei dat dit goedkoper is en fijner voor t kdv. Ik ben dus nu net zo flexibel maar ben goedkoper uit. Hoop dat ik t nu wat duidelijker heb uitgelegt haha ben er geen ster in :-D