Hey hoi, We zijn helemaal weg van een IKEA keuken maar vinden de apparaten niet allemaal goed uit de reviews komen. Is er hier iemand die andere merk apparatuur er naast heeft gekocht. Hoe heb je dat gedaan ... iemand laten installeren of zelf gedaan ... geen idee of wij met onze linker handen dit zouden kunnen! Hoor graag jullie reacties!
Ik heb het zelf nooit gedaan, maar ik weet dat dat kan. Je zou rond moeten vragen naar een klusser die dat zou kunnen en willen doen.
Ik denk dat als je niet afwijkt van de standaard maten het wel moet kunnen. Als mijn inbouw Siemens koelkast kapot gaat, hoef ik niet persee weer een Siemens te nemen, mag ook Mile of Etna bijvoorbeeld. Als de maat en aansluitingen maar kloppen.
Wij hebben een ikea keuken maar met andere apparatuur (AEG). Wij hebben de apparaten toen gewoon laten aansluiten door de leverancier van de apparatuur en het past perfect
De vaatwasser is hadden we al (niet ingebouwd) dus daar kan ik je helaas niet mee helpen. Als onze vaatwasser nu kapot zou gaan zouden we wel gewoon voor een inbouw gaan, want volgens mij zijn het allemaal redelijk standaard maten....
Volgens mij is dat idd vooral de hoogte van de vaatwasser waar t mis kan gaan, die kunnen wel eens wisselen. Dus dat is bij vervangen vooral een kwestie van heel goed opmeten en dan 1 zoeken die dus past
Ik weet dat onze combi oven vast zit met 4 kleine schroefjes en een stekker in t stop contact. Dat is dus een kwestie van in sterkeren, schroefjes vast en klaar... moet wel lukken toch?
Wij gaan het zelf doen. Maar Dat is alleen als je een Ikea vaatwasser hebt en die in een andere keuken in wilt bouwen. Er is er eentje in hun assortiment die afwijkende maten heeft. Andersom zou het geen probleem moeten zijn.
Ik heb nu een Bosch vaatwasser in mijn IKEA keuken nadat de IKEA whirlpool het begaf na 9 jaar. Het was wel even knutselen om deze er goed passend in te krijgen. Maar ik kom uit een héle handige familie, dus dat is mooi voor me geregeld Ik zou dit van te voren even goed opmeten.
Ja, wij hebben Ikeakastjes en een afzuigkap en gasstel, de rest van Siemens. Gewoon langs gegaan bij een lokale winkel en gevraagd of hij een mooi prijsje kon maken als we alle apparatuur bij hem kochten. Uiteindelijk waren we net zoveel kwijt als dat je voor die Ikea-apparatuur zou betalen en we hebben best uitgebreide uitvoeringen. Kon die zaak gewoon installeren. Het aanrecht en de gootsteen net zo. Wij wilden graniet en Ikea heeft alleen composiet waar ik slechte verhalen over hoorde. Ook via een andere leverancier genomen, voor nog minder dan composiet bij Ikea had gekost. Ik ben tevreden hoe het allemaal bij elkaar is geworden (al 5,5 jaar).
Hier een ikea keuken, maar enkel de vaatwasser besteld bij de ikea ivm de maten en daar soms wat gedoe mee kan zijn. Alle andere apparaten elders besteld.
Hier ook ikea keuken en andere apparaten. De ikea medewerker kon ons tijdens de afspraak om in te tekenen etc precies vertellen welke merken wel en niet pasten en wat we dan evt aan extra tools nodig hadden. Ideaal.
Ik weet wel dat de vaatwasser van een vriendin van mij te heet wordt, hierdoor vervormt het front, waardoor ze al meerdere keren een nieuw front heeft moeten bestellen. Misschien wel iets om rekening mee te houden.
Wij hebben ook een IKEA keuken met andere apparatuur, alles van Bosch, en een ander werkblad. Alles zelf uitgezocht enzo, het zijn gangbare maten dus niet heel ingewikkeld
Mag ik vragen waar je voor een blad bent geweest? Gewoon een andere keukenzaak? Wij gaan ergens dit jaar een keuken plaatsen, maar dat composiet blad van Ikea komt er idd niet meer in. Slechte ervaring mee in ons vorige huis.
Www.steenproject.nl Ze kwamen langs met verschillende stukken graniet om uit te kiezen (van tevoren aangeven welke kleur ongeveer) en om het in te meten. Binnen 2 weken klaar, ze kwamen het zelf leggen en alles pastte perfect. Het ziet er nog steeds mooi uit, geen krassen of vlekken. We hadden ook bij andere (keuken)zaken offertes opgevraagd, maar die waren allemaal duurder en/of hadden heel lange levertijden.
Onze keuken is inmiddels 12 jaar oud (ikea) Vorig jaar ging de vaatwasser kapot. En konden geen vaatwasser vinden voor die maat. Toen maar op goed geluk een normale maat vaatwasser gekocht. En hij paste! Man moest volgens mij wel het frontdeurtje iets aanpassen. Dus als je een nieuwe keuken laat plaatsen, denk ik niet dat dat een probleem zal zijn.