Ik zou uberhaupt niet gediend zijn van het 'spelen in de regen' met gewone schoenen en zonder regenjas. Misschien ben ik pietleutellig, maar dat zou ik al helemaal niet waarderen. Dat ze je dochter alleen heeft gelaten om even een kindje te verschonen vind ik eigen niet zo'n punt. Het is geen kleine baby, en thuis sta je er toch ook niet de hele tijd naast. Ik laat mijn 3 kinderen ook gewoon in de woonkamer als ik naar de wc moet, even iets boven moet halen enz. Als de ruimte kindvriendelijk is ingericht, zal in die paar minuten niet veel kunnen gebeuren..
nee, maar thuis kan niet iedereen binnenlopen om vervolgens een kind mee te nemen? sorry, mijn kids gaan niet naar een kdv en weet dus niet hoe het "hoort", maar gewoon binnen lopen en je kind mee kunnen nemen zonder iemand te zien??? En is het na dat afschuwelijke drama niet de bedoeling dat er voort altijd 2 leiders op een groep zijn en dat er altijd in het zicht verschoond wordt??
Ze is toch niet zomaar naar binnen gelopen? Ze moest zich bij de voordeur melden en aangeven voor wie ze kwam. Je weet idd niet hoe het werkt op een kdv, want er zijn niet de hele tijd 2 leidsters + betekent in het zicht niet altijd 'in dezelfde ruimte', meestal zitten er glazen deuren of een grote raam ertussen, het zou wat zijn als de wc's en potjes voor peuters gewoon op de groep zouden staan.
Nou, eindelijk iemand die het zegt! Waarom word er verschoond met gesloten deur??? Kinderen mogen niet meer alleen zijn met een leidster in een gesloten ruimte. En kindjes die zonder toezicht rondlopen op dat moment vind ik ook echt niet kunnen. Natte kleding vind ik dan iets minder erg als ze warm binnen zitten. Maar ik zal wel weer gek zijn...
De terugkoppeling was als volgt: De leidster die ik naar buiten had zien lopen had niet op mijn dochters groep gestaan. De leidster die aan het verschonen was heeft de groep alleen gedaan. Toen ik aankwam waren ze net terug van buitenspelen en de kindjes hadden in de plassen staan stampen. Mijn dochter was nog niet aan de beurt geweest om te verschonen.
Volgens mij is er nog steeds geen wet waarin dat staat hoor. KDV's hebben naar aanleiding van gebeurtenissen zelf bepaalde regels aangescherpt, maar er is amper te voorkomen dat een leidster alleen is met een kind. Hoe moeten ze kindjes naar bed brengen dan? Met zn 2en? En de regels voor groepsomvang zijn nog steeds hetzefde, onder bepaalde aantal kinderen kan gewoon 1 leidster op de groep staan. ook 's ochtends en aan het einde van de dag.
Het kan altijd gebeuren dat een leidster even alleen is met een kind: verschonen, helpen met naar de wc gaan, naar bed brengen, uit bed halen. Het kan ook altijd gebeuren dat dit iets langer duurt dan zij had gedacht (bijvoorbeeld als een kind in de broek heeft gepoept, of een spuitluier tot in 't nekkie heeft). Als je dan binnenkomt op de groep, wacht je toch gewoon even tot ze daar klaar mee is? Je wilt toch ook niet dat ze jouw kind in z'n blootje laat liggen of in de poep laat zitten omdat iemand anders nú de overdracht van haar kind wil? Ik bedoel dit niet naar TS specifiek, ik lees nergens dat zij nú de overdracht van haar kind wilde, misschien is ze wel een beetje in verwarring omdat ze daar niemand zag maar gewoon weggelopen met haar kind. (edit: ik heb nog even goed nagelezen en er is dus wel even gewacht maar omdat dochter zo nat was, gekozen om toch weg te gaan. zelf zou ik even m'n hoofd door de deuropening naar de verschoonruimte hebben gestoken als ik wist dat ze daar was, om te zeggen dat ik m'n natte dochter gauw mee naar huis nam om haar iets droogs aan te trekken. maar goed, bij het naar buiten gaan is het aan een ander gemeld, dan mag je er toch van uit gaan dat dit netjes is doorgegeven.) Maar sommige hier reageren nogal vreemd, en dat zijn dan ook nog meestal moeders die geen ervaring met een kdv hebben. Over de situatie op de groep is al veel gezegd, misschien ook wel genoeg. Toch mijn mening: ik vind het op het randje om nog buiten te spelen als het regent, zeker als de kinderen geen regenkleding hebben. Maar zorg er dan voor dat je ze meteen bij het binnenkomen iets droogs aan kunt trekken. Buiten in de regen terwijl je weet dat je daarna alleen op de groep staat vind ik gewoon dom of onnadenkend. Regel dan even een collega van een andere groep om je te helpen.
ik vraag mij echt af hoe je aan die wijsheid komt, er zijn helemaal geen regels over wie er in welke ruimte mag zijn. Er zijn voorschriften over hoeveel kinderen op hoeveel leidsters in een bepaalde leeftijdscategorie. En als zij minder kids had, kan ze gewoon alleen staan. Niks aan de hand. Als je alleen staat zul je wel moeten verschonen en ik doe de deur (met een groot raam erin) ook dicht, want de kruipende dreumesen komen anders achter mij aan en die gaan met hun armen in de wc pot hangen, ook niet lekker fris. taliaa, er is dus helemaal geen regel dat er altijd 2 leidsters moeten zijn, als dat wel is, kan 85% van de kdv's zn deuren sluiten, want dat is gewoon niet te betalen. Dan wordt de uurprijs van het kdv geen 6,45 meer, maar 12 euro ofzo. ts, ik vind dat ze met een plausibele verklaring komen. Om nu alleen met de kindjes buiten in de regen te gaan spelen vind ik wat anders, dat had ik alleen gedaan als ik met een collega was.
owkee, ik dacht dus dat ts niemand had gezien, alleen op weg naar buiten een leidster van een andere groep. dat was niet het geval, dus valt weer mee dan.. En natuurlijk snap ik dat potjes/verschoningsdingen niet tussen de fruithapjes in gebeuren, maar hoe het op mij overkwam was dat leidster ts helemaal niet heeft kunnen zien? En dat ts dus ongezien binnen was gekomen, en dat zou me echt niet de bedoeling lijken.. maar anway, ik ben idd niet op de hoogte van het wel en wee van een kdv. Ik zou de verklaring als logisch beschouwen en genieten (achteraf) dat dochterlief lekker in de plassen heeft gestampt.