Zo teleurgesteld

Discussion in 'De lounge' started by tricie83, Mar 17, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tricie83

tricie83 Bekend lid

Jan 20, 2012
    872
    0
    16
    vlakbij schiphol
    Pff, wil alleen even van me afschrijven. Misschien dat iemand nog eeen gouden tip heeft.
    Als volgt.
    Ik zit op dit moment in de WW en heb een ontzettend leuk concept bedacht voor een eigen bedrijf.
    Ik heb toestemming gekregen van uwv om ermee aan de slag te gaan.
    Heb tot 30 maart de tijd om alles in orde te maken. Daarna moet ik of laten weten dat het niet doorgaat of mijn startersperiode gaat in ik wordt met 30 % gekort.
    Het enige wat er nog gedaan moet worden is een financiering regelen omdat wij niet voldoende hebben omdat zelf te doen ben ik afhankelijk van
    een verstrekker. Nu heb ik vandaag te horen gekregen dat het zo druk is dat het nog minimal 3 weken duurt voordat ze er überhaupt naar gaan kijken . Had alles perfect in orde en nu dit bah.
    Bij een gewone bank hoef ik niet aan te komen want we hebben nog wat van een prive krediet staan.
    Suikeroompjes of tantes zijn er hier helaas ook niet.
    helaas kunnen we het financieel niet dragen om straks maandenlang met nog eens 3 gekort te worden. Dus waarschijnlijk kan ik gedag zeggen tegen mijn droom.
    Heb echt zin om nu even flink te schelden maar ik moet me maar inhouden ivm de kinderen om me heen. maar kan echt wel janken.

2. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    4,545
    732
    113
    Maar dat is toch op tijd? Of zie ik het fout (wat vast het geval is!).

3. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,259
    113
    Female
    Wenen
    Over drie weken is het al lang 30 maart voorbij.. :p

4. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

Oct 29, 2013
    1,046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is 1 week 30% niet te overbruggen om je droom waar te maken...?

5. tricie83

tricie83 Bekend lid

Jan 20, 2012
    872
    0
    16
    vlakbij schiphol
    mamaatje, over 3 weken gaat het pas in behandeling. als er al toestemming komt dan duurt dat bij elkaar 13 weken nu. dan moet er nog een maand verbouwd worden waarin ik dus ook gekort wordt en nog geen inkomsten uit bedrijf heb. en dan kan ik dat privé niet opbrengen helaas.

6. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    4,545
    732
    113
    Och K sorry ik denk nog steeds dat het 3 januari is ... Tijd vliegt voorbij. Ik heb niets gezegd .... Wens je alleen veel succes.

7. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,259
    113
    Female
    Wenen
    Hihi :p

8. Noushka

Noushka Fanatiek lid

Feb 2, 2008
    1,601
    12
    38
    overijssel
    Hoezo word je direct gekort dan? En kun je die 'toestemming' niet de maand erop nog een keer vragen?

Wat voor 'bedrijf' wil je starten dan? Is het iets vanuit huis? (webshop, diensten etc.) Of heb je echt een pand etc. nodig?

Ik verleen diensten en heb hiervoor ook een site enz. Ik dacht ook dat ik meteen alles goed geregeld moest hebben. Maar aangekomen bij de KvK kreeg ik te horen dat zolang je niet meer dan 10.000 per jaar denkt te gaan verdienen je niet eens ingeschreven hoeft te staan en niet belasting plichtig bent. (Uiteraard wel inkomstenbelasting betalen)

Was ik allang blij mee. Scheelt mij en mijn klanten een hoop geld en gedoe. Zo kan ik rustig 'groeien' zonder de druk dat ik meteen winst moet maken enz.
    Maar ik heb geen ww of uitkering. Dus heb daar niet mee te maken.

9. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Kan je niet later beginnen met je bedrijf starten? Ik ben ook 2 maanden voordat mijn WW eindigde mn webshop begonnen, maar mijn WW werd toen wel helemaal stop gezet. Achteraf had ik dus beter 2 maanden kunnen wachten, maar ja...

10. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

Mar 5, 2013
    4,612
    2,406
    113
    Misschien kan je vragen aan het UWV of je evt later mag starten, ivm financiering. In de tussentijd solliciteer je erop los. Ook omdat het de vraag is of je de financiering rond krijgt. En ondertussen proberen te sparen.

11. tricie83

tricie83 Bekend lid

Jan 20, 2012
    872
    0
    16
    vlakbij schiphol
    Mijn ww loopt in september af, dus heb je weinig tot niets meer aan hun regeling als je later start.
    Nouska ,ik heb echt het pand nodig aangezien ik flexibele werkplekken wil maken voor zelfstandig ondernemende vrouwen/moeders die behoefte hebben aan een professionele werkomgeving. Daarbij ga ik ook diensten aanbieden. Maar ik kan een prachtig pand huren voor relatief weinig. en ik wil niet alleen zitten ik wil graag sparringspartners om me heen. Ik heb al een aantal dames die ook graag willen huren bij mij. ( het is ook meer office sharing )
    Ik denk niet dat ik er teveel over mag uitweiden wat er allemaal nog bijkomt aangezien ik dan al reclame maak voor mijn bedrijf.

12. tricie83

tricie83 Bekend lid

Jan 20, 2012
    872
    0
    16
    vlakbij schiphol
    Ok, een lichtpuntje .Op aanraden van de dame van de bank heb ik contact gezocht vanmorgen met mijn coach. Ik heb hem verteld dat het toch niet zo mag zijn dat ik overal weer mee moet stoppen omdat ik van hem geen KVK inschrijving mag doen.
    Het is puur en alleen om offertes te kunnen krijgen voor een financiering en en wordt verder nog niets ondernomen. dat kan niet eens want een offerte aanvragen betekent nog niet dat ik het in de pocket heb.
    Heb hem ook de naam en te nummer van de dame gegeven die ik heb gesproken zodat hij het kon nagaan dat ik echt anders met mn handen op mn rug sta.
    Hij heeft haar gebeld en is bij me terug gekomen, ik mag een kvk inschrijving gaan doen maar mag absoluut verder nog geen dingen vastleggen anders gaat meteen mijn startersperiode in.
    Pff wt een moeilijke man zeg.
    Meteen mijn contact persoon bij de bank weer gebeld, zelfs zij zat na te stomen en begreep werkelijk waar niet waarom deze man nog in zijn functie zat. Ondernemerschap moet juist gestimuleerd worden juist met deze bedragen ik vraag tenslotte niet om miljoenen of tonnen.
    In ieder geval kan ik donderdag terecht bij het kvk voor de inschrijving en kan ik bij mijn contact terug komen voor een offerte.
    waarschijnlijk wordt het dan een soort rekening courant waarbij je een groot bedrag mag rood staan. maar dat kan iig binnen een week geregeld worden. dat in dan 1 tiende meer betaal aan rente neem ik dan maar voor lief. ik g nu niet meer opgeven.
    Ik wil dat dit bedrijf er komt ook voor de meiden die al bij me een plek gaan huren, zou zo sneu zijn als ik hun ook nog eens teleur moet stellen.

Share This Page