Wat grappig om de verschillen te lezen. Ik heb toen ik studeerde in een supermarkt gewerkt als caissière en herken allebeide type klanten De ene die inderdaad snel alles opgeruimd wil hebben, de klant die zich duidelijk opgejaagd voelt, en de klant die eerst wacht totdat alles gescand is, dan betaald, en dan pas alles gaat opruimen, alsof hij/zij de enige in de winkel is die boodschappen doet
ik voel me alleen opgejaagd bij de aldi en lidl. waarom hebben die van die korte stukjes om de boodschappen neer te zetten? Maar hier bij de emte bv kan ik op mn dooie gemakje inpakken, de cassiere kan best even wachten als het nog vol ligt. tis nou ook weer niet dat ik sta te treuzelen.
Ik voel me niet opgejaagd maar ben zelf ook heel snel. Boodschappen in de juiste volgorde op de band, van zwaar naar licht. Boodschappenkrat of twee tassen open in de kar. Bonuskaart neerleggen, pas in apparaat steken en zodra de cassière gaat scannen begin ik met inpakken en meestal kan ik haar bijhouden. Pincode intoetsen, betalen en klaar. Vaak sneller klaar dan iemand met een flinke kar vol die voor mij was.
Die hebben van die korte stukjes achter de kassa zodat de cassiere goed in de kar kan kijken of er niks in is blijven liggen . Oja en ook om de klant ana te sporen vooral op te schieten want als cassiere zijnde moet je een bepaald aantal aanslagen per minuut halen met je kassa, red je dit niet mag je op het matje komen hoe dit komt, en verbeterd het dan nog niet dan worden er waarschuwingen uitgedeeld, mag je opnieuw op kassacursus en na 3 waarschuwingen is het bye bye zwaai zwaai. Maar ik baal ook van die mensen die gewoon midden voor de kassa blijven staan om rustig in te pakken zodat ik er niet langs kan om mijn 2 dingen te pakken en lekker naar huis te gaan. Ik ben ook meer het direct inpakken type en ben ik nog niet klaar vast door lopen zodat de volgende er bij kan, heb trouwens wel een hekel aan die mensen die al zo ver door lopen achter je dat je niet eens meer bij de pinautomaat kunt en dan je oincode mee staan te hijgen in je nek :x
Ik doe alles eerst netjes in de kar leggen, en daarna betaal ik. Want vind het zo irritant om alles netjes in de tassen te krijgen..
De lidl heeft van die korte bandjes om de doorstroom te bevorderen. Je wordt min of meer gedwongen om je spullen meteen in je kar te pleuren omdat de kassiere anders niet verder kan. Snel snel snel zodat je na t betalen meteen wegkan en de andere klant kan worden geholpen.
Dat voel ik niet. Ik erger me wel snel aan andere dingen. Schijnbaar kies ik altijd de verkeerde kassa uit. Zul je net zien dat een oud omaatje er 5 minuten over doet om haar kleingeld uit te tellen, of zit er geen streepjescode op een product waardoor de cassiere moet bellen.
Oh nee hoor helemaal geen last van. Ik doe zoveel mogelijk zelfscannen, en bij de Lidl (waar ik toch wel de meeste boodschappen haal) zijn idd de banden veel korter en zijn de cassieres supersnel. Maar ze doen maar hoor, ik laai gewoon op mijn eigen tempo die tassen vol.
Daar heb ik ook altijd een hekel aan als er ergens geen streepjescode op zit.. En dan vooral als het bij jezelf is.. ZUCHT!
Heb er nooit last van gehad. Pakte alles gelijk in en was meestal gelijk met de cassiere klaar. Nu doe ik alles alleen nog maar met de zelfscan. Heel soms kom ik nog bij de aldi maar dan heb ik zo weinig dingen dat is zo ingepakt.
Ik doe de wekelijkse boodschappen niet, manlief en die is heel snel en beter met tas inpakken, haha! Als ik boodschappen haal is het nooit veel, dus zo klaar.
Ja, daar heb ik ook ontzettend last van.. krijg er paniekaanvallen van, hyperventileren etc Zelfscan is voor mij ecnt een verademing, letterlijk In andere winkels gaat het wel altijd goed, heel apart.
Daarom ben ik helemaal happy met de zelfscan van de Jumbo. Geen kar uit- en weer inladen en nooit meer lang wachten. Voor een snelle boodschap ga ik naar de Appie, daar mik ik alles in een tas voordat ik betaal of anders schuif ik de hele boel snel naar achteren zodat de volgende klant geen last van mij heeft.
ik heb het er toevallig vandaag tijdens therapie over gehad. Ben dan bang om alles uit mn handen te laten vallen, pasje kwijt te zijn en nog veel meer gedachten waardoor ik dus niet relaxed bij de kassa sta.