Weetje waar ik ook een hekel aan heb aan mensen die al achter jou dingen op de band gaan leggen terwijl jij nog bezig ben. Of je moet bijv de laatste 3 a 4 dingen of zo hebben. Maar als je echt nog een volle kar heb, dan doe ik express uitgebreid neer leggen
Ik heb trouwens wel altijd angst wanneer ik ga pinnen dat er niet genoeg op de rekening staat. Heb een periode van financiële problemen gehad, en het is een paar keer voorgevallen dat ik bij de kassa stond met te weinig saldo en ook geen cash. Met een hele rij achter je uit moet zoeken welke boodschappen er af moeten vallen is dat heel beschamend. Dus ik merk dat die angst er nog steeds in zit, voel elke keer opluchting wanneer het pin-schermpje zegt 'geslaagd'!
Nee, geen last van. Ik probeer wel zo snel mogelijk mijn spullen van de band te halen en zo ruimte te maken voor de volgende, maar ik ga me niet bijzonder haasten en ik voel me al helemaal niet opgejaagd.
Ik heb dat ook! Probeer altijd als een trein alles in de tas te doen zodat degene achter mij snel weer verder kan. Zelf erger ik me dood als mensen eerst hun boodschappen gaan bekijken, dan hun bon en dan nog vragen waar de zegeltjes eigenlijk voor zijn... Of mensen die zo dicht op je gaan staan, ik krijg er echt de kriebels van brr. En inderdaad het pinnen blijft spannend
Ik haast me altijd krom. En zoek als ik in de rij sta ook gelijk mijn portefeuille al, dat ik die bij de hand heb. Bij Aldi smijt ik overigens ook gewoon alles terug in de kar - dat tempo gaat me toch echt te snel van de kassiersters en bovendien wordt je bij te traag en direct inpakken nog es vies bekeken door hen - en ik laad alles pas na de kassa in mijn rugzak (ben altijd te voet). Ik krijg er overigens zelf ook de wubbes van als mensen voor mij het eindeloos trekken aan de kassa.
Ik erger me echt rot, aan mensen die extreem langzaam hun boodschappen inladen, of zelfs soms gewoon pas beginnen met inladen als ze betaald hebben. Dan heb ik gewoon geen ruimte om mijn boodschappen in te ruimen, want ze staan dan gruwelijk in de weg, pfff en die caissière gaat dan maar gewoon door met scannen...
Ik ben altijd blij als de kassa na mij dicht gaat. Ik doe meestal 1 keer per week boodschappen en dan is heel die kar vol. Waar ik nu woon vinden mensen dat maar raar, want het lijkt wel alsof ik voor een heel 'weeshuis' boodschappen doe. Ik krijg echt de kriebels van sommige lui..
Ik doe wel altijd alles snelsnel maar me echt haasten hoef ik niet, misschien omdat ik nooit echt veel in 1 keer meeneem. Ik zet eerst de pakken drinken erop. Daarna de pizza's of grote platte dingen, dan de enkele losse flessen drinken. Dan de zware dingen en dan de lichte dingen. En zo zet ik het ook in de kar en in mijn zakken (als ik veel zware dingen heb 2 zakken ) Maar ik sorteer dus alles al als ik het op de band zet. Laden na het betalen vond ik een no go. Dan doe je het met opzet langzaam en vind je het leuk om mensen op te houden.
Ik kan alles in een redelijk tempo op de band zetten en inladen. Als ik veel boodschappen heb dan gebruik ik dat uitschuifding aan de achterkant zodat mensen na mij de ruimte hebben. Ik zet ook altijd zo'n plankje na mijn boodschappen op de band. Maar ik ga echt niet sneller als er iemand achter me staat te zuchten of drammen. Ik vind het ook niet fijn als iemand pal achter me gaat staan, dat gebeurt ook nog wel eens.
Oeh ik krijg altijd de kriebels van mensen die alles heeeeel rustig aan doen. Ik heb nooit geen haast als ik boodschappen doe, maar ik vind lang in de rij staan gewoon zonde van mijn tijd. Net als die mensen die hun pinpas moeten gaan zoeken terwijl ze net in de rij hebben gestaan.... dat doe je toch als je in de rij staat?!
Ik voel me ook vaak opgejaagd in de rij bij de kassa. Het inladen gaat lastiger met een kinderwagen, je neemt echt superveel ruimte in beslag. Als ik sta in te laden en ze is klaar dan krijg je geïrriteerde blikken dat je niet direct klaarstaat met je pinas en als je niet inlaad terwijl ze scant krijg je geïrriteerde blikken van de mensen achter je in de rij dat je te lang in de weg staat. Kortom: je kan het nooit goed doen Ik ben dus ook een groot fan van het zelfscannen.
Als ik bij de AH ben dan doe ik gewoon op m'n gemak. Ik zal niet expres treuzelen maar ik laat me ook niet opjagen, er zitten 2 helfden (zeg ik dat goed?) achteraan de kassa. Bij de lidl dan laden we alles eerst terug in de kar en pakken daarna in. Maar dat komt omdat meeste mensen daar volle karren hebben en het is altijd zo druk. Nu werk ik bij de AH als cassiere, en waar ik wel een gruwlijke hekel aan heb is dat als ik klaar ben met scannen dat mensen eerst op hun dooie gemakje alles inpakken en dan pas betalen ipv even betalen en dan verder inpakken.
Ja maar dan vooral bij de Lidl of de Aldi die hebben nadat de producten gescand zijn zo'n klein stukje dat je wel moet haasten bloed irritant. Verder bij de Dekamarkt e.d. wachten ze netjes tot ik alles op de band heb en beginnen dan en kom ik precies tegelijk uit met alles in de tas doen