Merah , bedankt voor de geruststelling . Fijn om wat beter uitleg te krijgen . Raden jullie vervolg onderzoeken aan ? Of gewoon realistische denken dat er met deze uitslag dus 710 gezonde kindjes geboren worden ? Ik las ook dat een nekplooi belangrijk is als de bloedwaardes . Dus dat het beter is als de bloedwaardes het maar beneden halen dan de nekplooi . Is dat zo ?
Volgens mij is het idd zo dat de nekplooi normaal gesproken belangrijker wordt geacht dan de rest. Juist omdat die bloedwaarden ook om andere redenen kunnen zijn verhoogd/verlaagd. Ik zou bij jouw kansberekening zeker geen vervolgonderzoek laten doen.
Merah , bedankt . Ik vind 1:711 toch wel een goede uitslag tot dat ik de uitslag van andere lees !! Dan schrik ik . Zijn er hier nog meer meiden die op jonge leeftijd zo een uitslag hadden ? Ik heb dat namelijk nog nooit gehoord . Wel bij wat oudere vrouwen maar daar was het de leeftijd die het omlaag bracht .
Het is een kansberekening... Je kunt er niet veel over zeggen... Ik had bij mijn eerste de beste uitslag die je kan hebben kans van 1:5000 (is hier de beste kans, zijn ook instellingen die uitgaan tot wel 10.000), bij mijn 2de had ik een kans van 1:2812, en bij mijn derde een kans van 1:5000. Ik was 21, 23, 27.. Maar laatst is er bij een kennis een kindje met het syndroom van down geboren. Zij had een kans van 1:2700... Dus ook niet verder getest... Mijn verloskundige zei altijd... Stel je voor je hebt een bak met knikkers met daarin 4999 blauwe knikkers, en 1 rode knikker.. Wat is de kans dat je die rode knikker pakt als je met je ogen dicht grabbelt in de bak? Dat is de kans op een kindje met het syndroom van down enz.. Als je totale zekerheid wilt moet je een andere test laten doen... Maar je hebt geen verhoogd risico.. Mij hadden ze ook gewaarschuwd vooraf... Je valt niet in een risicogroep... Bedenk je wel dat als je een uitslag krijgt met een kans van 1:210 dat je niet verder onderzocht wordt... pas bij een kans van 1: 200 of hoger wordt je onderzocht..
Lovemykids , bedankt voor je reactie . Je kan natuurlijk ook net de 1 van de 5.000 zijn . Het is wel weinig kans maar de andere 4.999 hebben even weinig/veel kans om die ene te zijn dan jij zelf . Daar heb je inderdaad wel gelijk in . Deze test geeft dus nooit zekerheid . Ben nog wel opzoek naar jonge vrouwen met een uitslag van onder de 1000 ? Niemand ?
Ik was al 35 en mijn uitslag was 1/48. En alles is goed gekomen. Wel vlokkentest gehad en zo doende ben ik toen op zwangerschapspagina beland hwha. Toeval bestaat niet. Was super spannend het wachten van de uitslag.
Het is ook maar net hoe je het berekend he. Ik heb 1:72 op down gekregen dat klinkt heen slecht. Maar ik kan ook zeggen dat ik voor 98,6% weet dat het kindje gezond is. En op die manier klinkt het ineens veel positiever. Ik zou me niet zo'n zorgen maken met zo'n uitslag.
Je uitslag is helemaal niet slecht, de nekplooi meting was ook keurig! Maar ik snap je zorgen wel als je veel gegoogled hebt op andere uitslagen. Staar je daar niet blind op. Je maakt je nu wel heel veel zorgen, geef dat aan bij het gesprek met je gyn en bespreek de mogelijkheden om die zorgen weg te nemen. Een nipt test zal mogelijk zijn, alleen zul je die zelf moeten betalen. Bedenk wel dat die test dan alleen gedaan word om jouw zorgen weg te nemen, niet omdat een vervolgonderzoek nodig wordt geacht. Ik hoop dat een aantal berichten hier je zorgen al een beetje hebben kunnen wegnemen.