Wel of niet vertellen, datum geplande keizersnede

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Elmo, 12 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Vertel je de datum van een geplande keizersnede

1. Ja, natuurlijk!

2. Nee, ze horen het wel als het achter de rug is

3. Twijfel, weet het niet

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Elmo

Elmo Niet meer actief

He meiden,

Zoals het nu lijkt wordt volgende week de knoop doorgehakt. Een geplande keizersnede of niet...
    Dit is opzich al spannend genoeg maar nu het volgende:
    Vertel je dit in je omgeving (vooral familie dan) of hou je het dan toch nog een beetje als "verrassing".
    De oppas hebben we met vrienden geregeld (het moet gek lopen wil dat niet lukken) dus we hoeven de fam. niks te zeggen.
    Nu weet ik ook wel dat moeder / zus etc. het wel graag zouden WILLEN weten...hmmmm

Wat zou jij doen?

Elmo

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou het wel vertellen denk ik. Ik zou het raar vinden als iedereen weet dat de datum bekend is, maar dan de datum niet vertellen. Hetzelfde met weten dat het een meisje is maar het niemand vertellen. Maar dat is dus heel persoonlijk.

Mijn nichtje is 5 keer ingeleid en iedereen wist het van tevoren. Ik vond het in ieder geval erg leuk om mee te leven, mijn tante hield me ook op de hoogte als ze iets hadden laten weten, erg leuk.

Maar het is zeker spannend allemaal, het komt zo wel snel dichtbij. Succes!

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nou....niet iedereen weet dat het een geplande keizersnede wordt ;)

4. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Wat spannend Elmo, kleine Elmobaby gaat zich nu echt snel aandienen:) Ik weet niet wat de reden van de keizersnede is maar ik hoop dat jij en junior allebei blakend van gezondheid zijn.
    Het is uiteraard jullie eigen keuze om het te vertellen of niet.. Denk dat ik het zelf wel zal doen maar ja ik kan werkelijk helemaal nergens mijn mond over houden hihi. Misschien dat familie dan vrij kan nemen om jullie kleintje te komen bekijken? Maar wie weet willen jullie eerst een tijdje rust met z'n 4tjes dus dan maakt het ook niet uit.
    Doe vooral waar jullie je goed bij voelen enneh laat je nog maar even lekker vertroetelen de laatste daagjes;)

Liefs Michelle

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dan zou ik het degenen die het wel weten, wel vertellen denk ik. En de rest dan misschien niet, daar zou ik dan minder moeite mee hebben.

6. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Ik zou het niet vertellen.
    Als je je zoontje hebt ondergebracht bij de oppas en dan zelf
    naar het ZH.
    Ik heb het alleen de oppas verteld en mijn beste vriendin. Maar ik had geen geplande keizersnede, maar een inleiding. Anderhalf uur later ben ik bevallen.
    Het is heel persoonlijk wat je wil, fijn vind... ik vond persoonlijk het verrassingseffect leuker.
    En mensen hadden het nog niet helemaal verwacht, ook alweer zo leuk.

Veel succes met beslissen.

7. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Bij ons wisten ze dat Thijme met een geplande keizersnede geboren zou worden en daar staan 2 vaste ochtenden in de week voor bij ons in het ziekenhuis , dus ik werd vanaf 3 weken voor uitgerekende datum , op maandagochtend gebeld en op donderdagochtend door mijn vriendinnen..........................was wel grappig , en toen ik niet opnam wisten ze dat ik in het ziekenhuis was .................

Ik vond zelf eengeplande geboorte al niet leuk , dus wij hadden ervoor gekozen om het voor de rest spannend te houden ..

8. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik zou het denk ik aan de echt nabije familie en hele goede vrienden wel vertellen, met gelijk de opmerking dat we bellen zodra ze welkom zijn. Ik zou namelijk geen 'welkomstcommitee' willen hebben zodra ik de eerste stap in het ziekenhuis zet, en ook na de bevalling zou ik het prettig vinden om eerst wat tijd met ons gezin door te brengen.

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Moeilijk...
    Ik zou het mijn ouders wel vertellen ( omdat Nathan naar mijn ouders gaat ) maar verder zou ik het stil houden.
    Vooral omdat ik weet dat mijn schoonmoeder meteen naast mijn bed zou staan in het ziekenhuis.
    En ik vind het ook wel erg leuk om iedereen een beetje verrassen ;)

10. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Wij hebben op mn moeder na niks gezegt... zei paste op de oudste. Maar ik begon 9 dagen eerder dus het was uiteindelijk voor iedereen een verrassing... incl onszelf

11. evamerel1

evamerel1 Bekend lid

4 aug 2009
    905
    0
    0
    Ik heb het wel gezegd, geen probleem mee. Zeker niet omdat de kinderen na school moeten worden opgevangen door fam.

Alleen mijn broer wilde er bijdehand doen om meteen langs te komen omdat ie toch in de buurt was. Nou, ik dacht het niet. De 1e dag alleen mijn ouders en schoonouders en dan daarna de rest. Dit omdat ik weet hoe ik mij de afgelopen 2 keren voelde.
    Nu was zijn vriendin beledigd omdat ze 2 dagen later met vakantie gaan. Dat is niet mijn probleem, als ik nee zeg dan is het nee.

12. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik denk dat ik het aan de ouders/schoonouders en zusjes wel zou vertellen en misschien nog aan een paar hele goed vrienden?
    Bij ons weet nl. iedereen al dat ons Ukkie aardig voorloopt op het groeischema (elke 2 weken een groeiecho) en dat een grote baby bij mij niet gaat passen (keizersnee bij mijn 1e kindje gehad), dus dan weten ze straks ook als dat gepland zou worden!

13. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Ik heb twijfel ingevuld.

Bij de eerste heb ik een geplande KS gehad en wel de datum verteld, met als gevolg dat echt iedereen paraat stond om direct in het ziekenhuis te verschijnen. Dit is echt uitputtend geweest!

Nu krijg ik weer een geplande KS en ik zit erg te twijfelen of ik de definitieve datum moet vertellen. Misschien zeg ik wel dat ik een dag later moet dan ik eigenlijk moet. Mijn moeder en schoonouders mogen wel even komen kijken natuurlijk, maar verder heb ik geen zin in allemaal belletjes en onverwachtse bezoekjes...

14. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik geloof nooit dat hier ook maar iemand al op de stoep zou staan, zonder dat wij ze gebeld hebben???

15. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Nou hier wel hoor! Mijn moeder was al in het ziekenhuis en die heeft in haar enthousiastme haar zus e.d. gebeld, en echt waar mijn tante, oom ,neefjes en nichtjes zijn allemaal de eerste dag langs geweest. Terwijl ik dit eigenlijk liever niet had gewild.

Bij de 2e was niks gepland dus daarna hebben we iedereen pas gebeld en ook duidelijk gemaakt dat wij diezelfde dag alleen ouders en schoonouders wilden ontvangen en de dagen daarna pas de rest. Gelukkig hielden ze zich hier ook wel aan hoor.

16. ipad

ipad Niet meer actief

wij kregen ook veel onbegrip van de familie...
    maar als je gewoon natuurlijk bevalt WEET je toch ook NIET wanneer????

Ze moesten maar geduld hebben!!!

Nu ook....ik ben nu ook al weken aan het rommelen....elke dag dat gebel of ik nog niet bevallen ben....snap dat ze het goed bedoelen hoor...maar hallooo! wij zitten er ook op te wachten...ik WEET niet wanneer het nu echt begint!

Succes met jullie beslissing...welke die ook mag zijn!

17. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.660
    1
    0
    Oudenbosch
    #17 Mizzy1982, 12 dec 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 dec 2009
    Als we zwanger worden dan wordt de bevalling zoiezo een keizersnede. Met mijn familie gaan we heel goed, helpen altijd etc etc dus die vertellen we het uiteraard, ook omdat het een operatie is. Ik vond het alle keren voor ik voor andere dingen onder het mes ging fijn dat mijn ouders op de hoogte waren.

Mijn schoonfamilie hoort het pas als ik bevallen ben, gewassen ben, en we gewoon lekker "opgetogen" zijn.
    (liefst zou ik ze na een half jaar ofzo pas berichte)

18. Trees

Trees Niet meer actief

Ik zou het niet vertellen. Bij een 'natuurlijke' bevalling weet toch ook niemand de datum? De verrassing lijkt me juist leuk, maar ik denk wel dat het iets heel persoonlijks is.

Wat was je eigen eerste reactie/ gevoel?

19. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Spannend zeg!

Mijn eerste ingeving is niet vertellen,
    Maar bij onze dochter werd het een inleiding en toen hebben we het mijn ouders wel verteld omdat ze de hond moesten opvangen. Achteraf hebben ze gewoon netjes gewacht tot we ze belden, al zullen ze wel heel zenuwachtig geweest zijn die dag.
    Ik zou dus echt niet weten wat de beste keus is. Misschien ook niet vertellen omdat de oppas toch al geregeld is...

20. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik persoonlijk zou het wel vertellen :) ik zou het zelf zo spannend vinden en ik kan moeilijk geheimpjes voor mezelf houden... ik zou het niet aan heeeel de familie laten weten maar wel aan de meter en peter, mijn broertjes en mijn ouders en schoonouders enzo. gewoon de familie waar we echt heel close mee zijn...

ik zou dan bijvoorbeeld wel de datum vertellen maar ik zou zeggen ze doen keizersnedes van 7u sochtends tot 7u savonds... en dan het uur geheim houden..

bij jamie was ik bevallen en stonden mijn ouders en schoonouders te wachten. ik had verwacht dit erg vervelend te vinden. maar uiteindelijk vond ik het wel fijn ((ik moet zeggen dat ik wel een super bevalling heb gehad!) na een half uurtje gingen ze ook weer weg en kwamen ze savonds terug...

ps. ik had mijn ouders en schoonouders wel zelf gebeld met de boodschap het gaat beginnen ed. dus had ze eigenlijk wel uitgenodigd!

Deel Deze Pagina