Hier is het elke dag vaste prik. 's Morgens krijgt DL een monkey platter met verschillende soorten fruit. En vaak ook iets van yoghurt dip/smoothie erbij. 's Middags is het wat hartigs. Bijvoorbeeld komkommer, olijven, gekookt ei, paprika, avocado en ga zo maar door. Hier vaak een hartige yoghurt dip bij. Ideaal, zo eet ze veel groente en fruit en maak ik me ook een stuk minder druk over bah zeggen tegen het avond eten. Ik eet er zelf van mee en daardoor gaat mijn lekkere trek weg en krijg ik een hoop gezonde dingen binnen. Twee vliegen in 1 klap dus . Ik ben benieuwd of meer mama's dit doen en hoe jullie bordjes eruit zien! Hier van vrijdag:
Wat n leuk idee! Zou zeker wat voor onze jongste zijn....kieskeurige eter, zeker in de avond Heb ns verder op internet gekeken maar wat ik niet helemaal snap is dat sommigen zo'n bord blijkbaar ook een hele middag of ochtend laten staan en t kind kan eten wanneer hij wil. Buiten dat ik me afvraag of t goed is om de hele dag door te eten, vraag ik me af hoe dat zit met de tanden en t ' zoveel eet-momenten per dag' principe... Hoe bied jij t aan?
Wij noemden het een snacktray of nibble tray, deden het 13 jaar geleden al, dankzij Dr. Sears. Het was een groot deel van de dag toegankelijk, omdat mijn kinderen beter aten als ze dachten dat niemand zag dat ze aten. What to Feed a Picky Eater - Tips for Picky Eater Kids - Parenting.com
Ik kende het nog niet, maar wat een fantastisch idee! Ga dat zeker doen zodra mijn jongste niet meer alles standaard van de tafel af trekt Hoe houd je zoiets vers gedurende de dag? Appels bijvoorbeeld gaan roesten, andere dingen drogen uit of worden zacht. Misschien een deksel eroverheen?
Hahaha, zoiets redt het bij ons ook echt niet een ochtend of middag. Mijn dochter eet graag dus zeker het fruit is heel snel op. Het fruit eten wij wel ook altijd aan tafel, dat vind ik zelf het fijnst. Op zich, als je borrelt of een verjaardag hebt, dan staan hapjes ook best een tijd op tafel toch? Hier komt 's middags het bordje rond een uur of 3/half 4 op de salon tafel en dan staat de komkommer ofzo vaak wel iets langer, maar dat vind ik ook niet zo erg. Bederfelijke waar vindt ze vaak zo lekker dat ze het toch wel snel op eet
Kan natuurlijk ook prima onder een deksel. Zo'n bejaarden eten ding haha. Maar zoals ik hier boven ook zeg gaat het eigenlijk wel prima. Mijn oppas kindje is 11,5 maand en trekt ook alles van tafel, maar ook als hij er is gaat het prima eigenlijk. Ja, er ligt wat vaker wat op de grond en de dipsaus zet ik op de grote tafel. Maar ik pas het bordje er een beetje op aan en dan gaat het wel best. En ook hij snoept er heerlijk van mee.
Doe het ook weleens, niet elke dag want dan eten ze tegen etenstijd niet meer. Maar ik maak weleens 's middags een bordje met komkommer, paprika, een paar crackertjes, wat blokjes kaas, nootjes...
Ik ken het van familie uit new zeeland en daar noemt het een "afternoontea" en wij doen het dus ook..zal snel een foto plaatsen.
Wat leggen jullie er zoal op? Ik ga vanmiddag ff een bordje met vakjes halen bij action. En dan morgen eens hier mee beginnen.
Heel leuk idee! Ga het hier ook eens proberen 's middags met rauwkost-achtige dingen. Denk dat we dan wel aan tafel gaan zitten, anders wordt 't hier echt een troep
Wij doen dit ook meestal wel elke dag, rond een uur of drie zodat ze tegen etenstijd weer trek heeft. We eten of samen om vijf uur en dan doen we t niet of met papa end ie is pas om 1830 thuis. Kan alleen geen foto plaatsen, staan niet op m'n ipad. Ik doe meestal komkommer, paprika, winterpeen, rijstwafel, soepstengel, blokje kaas, een nootje (amandel, cashewnoten, walnoot) appel, ander fruit. Niet allemaal tegelijk hoor
Ik geef ook een soortgelijk iets, gewoon een bakje gevuld met stukjes tomaat, komkommer, feta. Paprika is ze op de rauwe manier niet zo dol op, maar ik kan het natuurlijk wel blijven aanbieden. Misschien dat dit iets beter weer gaat als het van de eigen tuin komt. Doen jullie altijd rood? Of ook de groene en gele?
Ziet er leuk uit! Ik heb mazzel, mijn kids zijn sowieso gek op groente en fruit Hier staat ook regelmatig een schaaltje/bord met fruit of groentesnacks op tafel. Zijn ze dol op. Vooral komkommer al dan niet met dipsaus of aromat.
Mijn dochter is dol op rauw spul dus die gaat het leuk vinden (al leg ik het regelmatig op de etagère). Mijn zoon is een moeilijke fruit eter (eet eigenlijk liever niets wat rauw is behalve druiven en banaan), misschien dat ik hem met een dipje kan verleiden.
Dit ga ik zeker ook eens bij mijn zoontje proberen. Ook heel goed voor mezelf eigenlijk. Wat voor een dip doen jullie erbij? En hoe maken jullie deze. Zou het leuk vinden om er ook een gezonde dip bij te maken. Alle tips zijn welkom