Vandaag was het andersom! Ik wilde mihoen maken dus ik dacht.. monkeyplatter met paprika, tomaat, komkommer, appel en ei. Maar het werd op de een of andere manier steeds later en ik had gewoon GEEN zin meer om helemaal te gaan koken. Dus ik heb een boterhammetje gesmeerd voor de dames. En dat maakt dan dus niets uit omdat ze hun vitamientjes voor de dag al hadden gehad. Yay monkeyplatter! Voor de luie ouder!
Bekijk bijlage 387270 Onze monkey platter van vanmorgen, niet heel bijzonder want moet nog boodschappen doen dus het zijn allemaal restjes
Klinkt leuk! Wij doen sowieso twee keer per dag fruit. De oudste eet alleen bijna geen enkele avond. Er frustrerend soms, al proberen we het echt te accepteren. Eet je niet, dan niet. En met fruit doe ik het ook wel eens zo: drie soorten op een bord op hoopjes oid. En dan eten we met zijn 3en of 4en ervan. Ik heb niet alles gelezen, maar hoe lukt het dan dat een slechte eter die dingen toch gaat eten? Want mijn zoon kennende eet hij de dingen die hij niets vind, toch niet.
Ik doe dit ook weleens, wist niet dat het een naam heeft, haha. Dit topic inspireert me wel om het vaker te doen. Hier 2 slechte avondeters, maar snackgroente gaat er af en toe wel in. En een dip erbij is ook een goed idee, ben benieuwd wat ze daarvan vinden.
Ik doe dat dus ook met brood. Gewoon brood smeren dubbel en dan in 4 en snijden. Alles op 1 bord en succes! met fruit e.d. ook wel maar dat word algauw een prop festijn want dan willen ze allebei veel banaan. dus dat gaat dan weer vaak in aparte bakjes.
Radijsjes, worteltjes, komkommer, tomaatjes en paprika met een "dipje" van een klein beetje zoete sojasaus. (bij gebrek aan iets anders )
Ik doe dit ook vaak! Kijk graag even mee voor variatie tips en zal foto's maken als ik leuke dingen heb.
wat een leuk idee! hoe ziet jullie menu er dan voor de dag uit? Nu krijgt ze 's ochtends brood, tussendoor 1 stuk fruit, lunch = brood, tussendoor een eierkoek, of ontbijtkoek of een toastje en avondeten. Wat geven jullie dan bijv. sochtends tussendoor?
Ik zou dan (als ik jou was haha) i.p.v. de eierkoek/ontbijtkoek gewoon een bordje maken. Voor "de lekker" kun je er natuurlijk wel een paar kleine stukjes ontbijtkoek bijleggen. 's ochtends tussendoor geef ik ze meestal iets van fruit of heel soms een liga of evergreen ofzo. In het weekend dan, op school eten ze altijd fruit tussendoor. dat zijn de regels daar. Edit: of je geeft het bordje juist in de ochtend tussendoor. Dat kan natuurlijk ook!
Ontbijt en lunch brood of crackers of muesli..in de ochtend tussendoor alleen fruit. Dochter mag uit school iets uit haar lekkers trommel en zointje krijgt dan weer fruit en daarna iets van rijstewafel ofzo. Aan het einde van de middag dan zo'n bordje en later avondeten.
Het ziet er wel grappig uit maar eten jullie kindjes die rauwe harde groente? Ik denk dat mn dochter daar nog een beetje te klein voor is, ze vindt rauwe wortel, paprika, komkommer, radijs enzo 'niet lekker'. Het enige waar ze dol op is zijn cherry tomaatjes! Als ik zo'n schaaltje neer zou zetten eet ze alleen de kaas worst en ei. Net datgene waar niet echt de vitamines in zitten. 's Middags krijgt ze altijd wat fruit en dat gaat op zich best goed, dus voor ons zou het geen meerwaarde hebben. Misschien als ze groter is!
Twee en een half als ik ff snel reken? Ja hoor, toen aten mijn dochters dit ook allemaal. Vooral mijn oudste dochter, die kon er geen genoeg van krijgen!
Mijn zoontje eet alleen geen radijs. Althans dat hebben we nooit in huis dus ook nooit geprobeerd. Maar de rest van de harde groentes eet hij hier al even hoor. Als ik eten klaar sta te maken dat word de helft van de paprika al rauw gegeten door hem. En ook een deel van de penen ben ik al kwijt bij het schoonmaken. Maar favoriet zijn toch de tomaten, dan komt steevast zijn bakje al uit de kast. Het idee van zo'n gezond bordje vind ik top. Ga het zeker ook doen. Maar vind het persoonlijk meer een weekend dingetje
Elise moet ook niets hebben van radijs olijven of tomaat. maar wel komkommer en worteltjes dus die krijgt ze vaak. maar hier gewoon die twee in een bakje zonder dip