In de trant van de bento, show your monkeyplatter!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door rijtjes, 16 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Oh maar ik heb er vaker geen dip bij dan wel. Af en toe is het wel lekker erbij, en als ik toevallig yoghurt ofzo heb dan maak ik wel wat maar meestal niet. :)

2. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Van vandaag😁;

3. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Lekker! :D

4. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    leuk om te zien. zou hier niet heel erg nuttig zijn denk ik. mijn 2 monkeys schransen dat bord zo snel leeg dat ik langer bezig ben het bord leuk te maken, dan dat zij ermee bezig zijn het op te smikkelen. hier nooit problemen met fruit oid gehad gelukkig. maar zie wel dat het bij anderen een goeie uitkomst is! leuk idee!

5. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik vind dit ook een erg leuk topic. Heb vorige week ook gezocht naar zo'n bord met allerlei vakjes maar kon het niet vinden.

Mijn zoon eet eigenlijk ook al het fruit wat er is, maar qua rauwkost minder. paprikaatjes en worteltjes gaan er met gemak in, maar komkommer en tomaatjes niet. Hij lust het gewoon niet.
    Radijsjes ook gekocht en op zich ging het wel, maar niet heel erg van harte. Toen t radijsje op de grond viel hoefde hij geen nieuwe haha..

Welke groentes geven jullie nog meer rauw?

6. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ziet er gezellig uit Lilaa!

7. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    Bij de zeeman verkopen ze die bordjes. Naast de groenten die jij zelf al noemt geef ik ook vaak bloemkoolroosjes, olijfjes, augurk, rettich en avocado.

8. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Nou had gelijk, ze hadden binnen 5min helemaal leeg :p

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.833
    19.168
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik ben laatst met onze zoon(s) naar de supermarkt geweest om ingrediënten voor een bordje met apen-hapjes te halen. Natuurlijk heb ik het heel enthousiast gebracht. Zoon was ook zeer fanatiek groente / fruit aan het uitkiezen. Ik moest hem zelfs wat afremmen. Thuis had ik nog appel en wat nootjes. Zoon had oranje snoep-tomaatjes en meloen uitgekozen en ik had nog een komkommer en van die kleine mozzarella bolletjes meegenomen. Alles leuk gesneden / met koekjes vormpjes uitgestoken en op een mooi bord gedrapeerd. Zoon heeft natuurlijk geholpen. Echt fantastisch, voelde me helemaal übermoeder.
    Jammer alleen dat hij er niks van gegeten heeft. ;)

:D

Nou ja, binnenkort nog maar eens proberen met dip. En ik denk dat ik dat niet eens ingewikkeld maak. Hij is dol op ketchup, dus ik denk dat ik er gewoon een schaaltje ketchup bij zet.

10. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    whaha tupp wat een grappig verhaal!

hier gister ook een smulbordje gemaakt, met in 1 vakje berenchippies erbij (weekend he..)
    leuk was dat ze afwisselend een appeltje, chippie en een druifje pikten, en zoontje ook nog ongezouten cashewnootje erbij.
    het is gewoon gezellig eten! (vakjesschaaltje heb ik gehaald bij de big bazar trouwens)

11. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    2014-03-26 14.32.43.jpg \

mijn dochter vond het zo leuk en lekker dat ze het nu vaak zelf voorstelt. jammer alleen dat ze alles zelf op wil eten en niks voor ons over laat.:D

12. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.053
    2.861
    113
    Bij mij werkt t ook nog steeds niet hoor.. Ze laat gewoon dingen liggen of voert die aan mij, helaas ;)

13. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik ben bij de big bazaar geweest en de zeeman, maar niet gevonden hahaha...

14. mamsie86

mamsie86 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.635
    0
    0
    Ik heb het vant weekend uitegprobeerd maar voor ons heeft het echt geen meerwaarde..wortel komkommer radijs ed eet ze gewoon niet. Ik denk dat ze het te hard vindt. Dr fruit gaat best goed dus we houden het gewoon daar bij. De groente met avondeten heeft ze ook nooit moeite mee dus ze krijgt genoeg vitamines binnen!!

15. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat ontzettend leuk dit! Ik wil nu wel naar de winkels vliegen hihi ik ga dit zeker doen voor m'n dochter. Ik wil het alleen al doen omdat het me zooo gezellig lijkt hihi lekker kopje thee erbij :D

Hopelijk komen er nog meer leuke foto's voor ideeën :)

16. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    vandaag had zoonlief een vriendje meegenomen om broodje tussen de middag te eten. het is een zeer slechte eter zei zn moeder al dus ik dacht, laat ik weer een Monkey Bord maken zoals wij hier dat noemen :D

heb alleen geen duidelijke foto van het bord zelf want mijn kids(vooral de jongste) doken er meteen bovenop en hadden m al half leeg voor ik überhaupt een foto kon maken. (uitvergroting van de originele foto maar gemaakt van het bord)

Er lag op:
    Druiven int midden, worst, kaas, appel, banaan. apart bakje met rozijntjes. Brood in 4en gesneden met wat sandwitchspread erop. en voor de ongezonde lekkere trek maar toch op een bruine boterham, chocopasta. en had nog komkommer maar die paste er niet meer op ;)

was overigens binnen 10min helemaal leeg. moest echt een deel apart houden voor het vriendje dat mee at want die zat nog aan zn 1e broodje toen de schaal al half leeg gevreten was door mijn aapjes

17. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanavond gingen we patatjes maken. Het was ook al laat dus ik dacht laat ik dit eens proberen. Op een bord, druiven, komkommer, stukjes kaas, worst en mandarijn. Ze begon voordat eten begon, toen even patatjes en daarna weer alles lekker opgesnoept. Ik had helaas geen rauwkost in huis maar goed ze vond het erg lekker! Ze heeft niet veel patatjes gehad en niet gevraagd naar een toetje....

Morgen maar even op zoek naar een leuk bord. Ik had het nu gedaan op een bord en een prinsessenbakje van d'r verjaardag. Dat vond ze ook erg interessant hihi

18. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.861
    9.373
    113
    Gelderland
    Ik heb er vandaag 1 gevonden bij de zeeman in de buurt ;) was de laatste.. Maar hij lag helemaal onderaan in het begin van de winkel. Misschien gewoon vragen bij het personeel of ze ze nog hebben?

19. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.818
    4.057
    113
    Hier vandaag ook een lekker bordje gemaakt. Op het bordje lag paprika, komkommer, leverworst, meloen en ei. Ik had een yoghurtdip gemaakt met mayo, yoghurt, mosterdzaadpoeder en paprikapoeder.

Het bordje viel heel goed in de smaak. Vooral bij de kleinste die heerlijk heeft gesmikkeld van de leverworst en de komkommer met dip.

20. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Deel Deze Pagina