voor het eerst naar het zwembad, tips?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by NoukjeTygo, May 22, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

Apr 3, 2012
    1,379
    0
    0
    Misschien is het al een keer gevraagd maar kon het niet zo goed vinden met die zoekfunctie.

Donderdag ga ik voor het eerst naar het zwembad met mijn zoontje en ik vroeg me af of er trucjes zijn die fijn zijn om te weten.
    Wat nemen jullie bijvoorbeeld allemaal mee?
    Ik ga in mijn eentje, vriend moet gewoon werken.
    Hoe doen jullie dat met aankleden/uitkleden? Kan me zo voorstellen dat met dat klim-en-klouter ventje van mij nog een behoorlijke opgave wordt in zo'n hokje..

Tips en truukjes zijn zeer welkom :D

2. jessi

jessi Fanatiek lid

Mar 15, 2011
    2,304
    13
    38
    Female
    thuis mama
    Tiel
    Ik zou hem lekker in het zwembad omkleden daar zijn vaak verschoon tafels.

wat ik standaart meeneem is:

handoeken voor mij
    handoek voor Lisa
    zwempakje/broekje
    evt zwemluiers
    creme voor haar
    en shampoo voor mezelf
    schoon ondergoed voor mezelf
    Luiers

Ik doe thuis meestal al mijn tankini aan dat scheelt een hoop gedoe. Verder kun je hem in de buggy zetten zodat jij jezelf even rustig kunt omkleden of uitkleden.

3. jessi

jessi Fanatiek lid

Mar 15, 2011
    2,304
    13
    38
    Female
    thuis mama
    Tiel
    owja ik ga altijd in de gemeenschappelijke kleedkamer dan heb je de ruimte.

4. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Zo doe ik het: idd thuis je eigen badkleding aan, plastic tasje met badcape, hydrofielluiers, schone kleertjes, wasgel en creme. Dan je eigen spullen in de kleedkamer of kluisje ik douche me af was geen haar van mezelf. Dan na het zwemmen plastic tas aan de haak bij de douche. Lekker grondig douchen, badcape om, afdrogen hoeft dan haast niet meer. Dan lekker installeren in maxi cosi of buggy en dan jezelf. Dan hoef je niet eerst vanalles bij elkaar te zoeken. Veel plezier!

5. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Oh ja en dan staat thuis alles klaar voor de fles want het is altijd honger! En ik ga meestal aan het einde van de ochtend dan flesje, boterhammen en dan slaapt ze heerlijk.

6. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

May 21, 2011
    2,278
    1
    0
    Ik ga ook altijd alleen. Hier zijn er aankleedkussen naast het zwembad. Bij het afdrogen en aankleden sla ik zelf eerst een handdoek om en in de gemeenschappelijke kleedkamer staat een box, maar ik heb ook altijd een handdoek bij me voor mijn dochter, als we even moeten wachten op een aankleedkussen kan ik die omslaan en daar kan ze op zitten ipv op de natte grond.
    En ik neem altijd olie of creme mee voor na het zwemmen.

Verder, lekker zingen in het water en als het even niet zo leuk is, lekker knuffelen. Veel plezier!

7. Pandora

Pandora VIP lid

Oct 18, 2010
    6,530
    363
    83
    Noord-Brabant
    en waar.laten jullie een kruipende baby als je jezelf aankleed?
    vond het van de.week best een gedoe
    vloer van gezamelijke kleedkamer was zeiknat....laten jullie de baby daar dan rondkruipen?

8. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

May 21, 2011
    2,278
    1
    0
    Hier dus een box, netjes he. Wel een extra handdoek bij me maar dat helpt natuurlijk maar even ;)

9. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

Aug 11, 2011
    1,291
    57
    48
    Voor als jezelf aan het aankleden bent is er een bij ons zwembad een box, bij ons nemen ook veel mensen de maxicosi mee waar het kindje dan even in kan zitten terwijl de moeder/vader aankleedt.

Ergens stond evtueel een zwemluiers, maar in veel zwembaden is dat verplicht.

10. This is me

This is me Fanatiek lid

Oct 15, 2010
    3,149
    0
    0
    Wij gaan elke week baby zwemmen.
    Ons zoontje kan ik bij het zwembad op aankleedkussens omkleden.
    Ikzelf kleed me altijd in de gemeenschappelijke kleedhok om.
    Ben altijd met de kinderwagen/buggy daar kan hij dan rustig inzitten als ik me ga omkleden.

11. jessi

jessi Fanatiek lid

Mar 15, 2011
    2,304
    13
    38
    Female
    thuis mama
    Tiel
    Das bij ons niet dus daaropm zei ik eventueel :)
    Ze hebben ontdekt dat baby's tot 9 maanden niet in het water poepen en dat die zwwemluiers geen urine vast houden dus vinden ze het niet nodig.

Wat betreft het kruipen zoals ik zei in de buggy of maxi cosi

12. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Hier past ze nog in de maxi cosi dus die heb ik maar meegesjouwd maar als dat niet meer kan dan maar een buggy mee denk ik.

Bij ons zwembad staan wel boxen in de kleedkamer als er babyzwemmen is maar als je recreatief gaat moet je naar een andere kleedruimte en daar zijn ze niet.

13. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

Apr 27, 2012
    1,920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Ik heb een zwembroekje met een luier er al in.
    Kan na het zwemmen gewoon in de wasmachine. Lekker makkelijk.

14. Kruimelmuis

Kruimelmuis Bekend lid

Jun 4, 2011
    672
    28
    28
    Female
    Moeder. Student social work (AD)
    Emmen

Nou, hier noodgedwongen een keer een zwemluier aangehad en zat vol met urine hoor..

15. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

Apr 3, 2012
    1,379
    0
    0
    dank voor de tips! Een vriendin van mij belde stom toevallig of ik wat te doen had en heb haar dus mee uitgenodigd naar het zwembad. Vond ze super leuk, dus nu heb ik strakjes ook nog foto's van de eerste keer zwemmen :D de tips hou ik zeker in gedachten, de planning is namelijk standaard op donderdag te gaan zwemmen!

16. Pandora

Pandora VIP lid

Oct 18, 2010
    6,530
    363
    83
    Noord-Brabant
    vandaag weer geweest en idd maxi cosi meegenomen...ging veel beter dan een kruipende beeb door het kleedhok...kon me tenminste.rustig aankleden
    hier geen boxen in de kleedkamer

hij past alleen bijna niet meer in de maxi cosi....maar zal al meer mama's een buggy mee naar binnen nemen...dus dat doe ik de.volgende keer ook

Share This Page