In de tuin zitten met je baby

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Baileyy, Mar 6, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik zette mn box voor de openslaande deuren en deed de deuren open. Zo was onze zoon toch een soort van buiten maar wel in de bescherming van het huis en niet direct in de zon. Had ook altijd het zonnescherm nog uitgedraaid.

2. Agter

Agter Fanatiek lid

May 3, 2012
    2,266
    0
    0
    In een huis
    Een wipstoeltje zou ik echt niet zomaar buiten zetten. Dan verplicht je je kindje de hele tijd om omhoog te kijken in het felle licht.

Wij legden altijd een oud matras (met hoeslaken) buiten, en daarop wat speelgoed. Lekker zacht en lekker warm. En altijd in de schaduw.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,173
    35,837
    113
    @agter: maar dat kan toch alleen bij heel kleine kindjes? Ik bedoel, ik zie mijn kleine man nog geen 5 minuten op een matras blijven liggen.

4. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Hihi, die van mij ook niet hoor, vanaf een maand of 5 al niet meer. En dan is van een matras af rollen nog even een stukkie hoger dan vanaf een kleedje ;).

5. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,173
    35,837
    113
    Precies. Ik ga dit jaar voor zo'n hema kleed denk ik, lijkt me ook makkelijk voor op vakantie en onderweg.

6. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ja, zo een met een plastic onderkant. Ik moet zeggen ik had ook een kleed, maar daar bleef ze mooi niet op liggen. Ik zat dus vaak buiten als zij sliep of als ze op mijn buik sliep zat ik met haar samen buiten. En ik ben blij dat ze nu lekker loopt en speelt buiten. Ik heb overigens ook wel eens de box buiten gezet inderdaad. En de kinderwagen om haar, lekker in de schaduw, buiten te laten slapen. Niets lekkerders :)

7. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

Jan 20, 2011
    3,890
    0
    36
    Wij hebben het grote picknickkleed van de Hema waar onze zoon met veel plezier op gelegen heeft toen hij nog iniminiebaby was.

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

Wat een bekend knuffeltje op de tweede foto :D (blauwe met knisperpapier), hier dezelfde in het roze!

Afgelopen zomer was het heerlijk warm en dochter was toen 3 a 4 maanden. We zijn toen heel veel naar het park geweest en hebben haar daar in de schaduw op een dik kleed laten liggen en spelen. Ging hartstikke goed.

In de kinderwagenbak liggen vond ze ook wel fijn, als dan de kap maar naar beneden was, want ze is ook heel nieuwsgierig;)

9. Baileyy

Baileyy VIP lid

Feb 12, 2012
    5,629
    1,443
    113
    Wauw goede tip zo'n vakantiekleed!!
    Een matras gaat hier niet werken, rolt ie zo vanaf. Een campingbedje ga ik ook proberen, dan is ie tenminste wat van de grond. Want met dat vakantiekleed lijkt me het toch nog wel wat koud?

Over je baby insmeren tegen de zon, vanaf wanneer moet dat?

10. Nescio

Nescio Niet meer actief

Insmeren: direct! Met de allerhoogste factor en dan nog je kindje niet direct blootstellen aan zonnestralen (een dreumes en peuter houd je natuurlijk niet zo makkelijk uit de zon, dus heel goed insmeren)

Ik zou ook altijd een zonnehoedje en een t-shirtje aandoen als ze bijv. op het strand aan het spelen zijn.

11. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Sluit me hierbij aan. Op het strand zou ik een uv pakje aandoen. Overigens is de zon het verradelijkst in de lente, en om er een goede gewoonte van te maken zou ik dus inderdaad beginnen met smeren zodra je kleine de zon in gaat.

12. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Zodra de zon schijnt smeren met 50+ zonnecrème voor kinderen en inderdaad een hoedje op en zoveel mogelijk de schaduw opzoeken...en blijven smeren!

Voor het strand en toen we vorig jaar naar m'n schoonouders op de camping gingen hebben we dit tentje: Beach shelter "Winnie de Poeh" - online bestellen!- babywalz

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mn dochter lag toen op een dikke deken op de grond. Of inderdaad gewoon in de draagdoek. Alleen op den duur blijven ze niet meer op die deken liggen. Mn zoontje zit nu buiten dus idd ook alleen op schoot-wagen-draagdoek en dan wat gaan doen en niet alleen stilzitten. Kruipen is nu nog te koud en bovendien kan ik dan wel een speciaal jeans pak met handschoenen maken denk ik :)

Share This Page