Hoihoi, Voor de eerste keer met mijn meisje naar babyzwemmen geweest. Van te voren dacht ik als ze maar niet overstuur raakt omdat ze het niet leuk vind ofzo.. Nou, zodra ze in het water zat kwam ze helemaal los Ze vond het super leuk en heeft lekker genoten Zelfs toen ze even onder water ging vond ze het nog leuk. Tja het aankleden na de tijd is wel even vervelend, maar verder vind ik het echt een aanrader Dat wilde ik even delen met jullie!
Lekker hè , leuk om ze zo te zien genieten Wij hebben hier trouwens aankleedkussens in het zwembad zelf. Dan hoef je je kleine niet in de vaak wat koudere kleedkamer aan te kleden. Mijn mannetje vond het dan een stuk fijner
Ja die hebben ze hier ook Het is er sowieso lekker warm overal dus echt koud zal ze het niet gauw krijgen.
Haii Ik wil ook graag babyzwemmen? Vanaf wanneer mag het? Vind ht een btj eng denk k de eerste keer maar kzou zo graag met haar willen zwemmen.. Ze is nie bang voor water dus khoop in ht zwembad ook niet.. Ging jy gewoon vrij zwemmen??
Wij gaan aankomende zaterdag ook naar de eerste babyzwemles. Op de site van het zwembad bij ons in de buurt stond dat je al met een 6 weken oude baby mag komen zwemmen. Maar wij hebben gewacht tot minimaal 3 maanden. Als wij gaan is ons zoontje 3,5 maand oud. Ik heb er heel veel zin in! Ben heel benieuwd hoe hij het gaat vinden.
Bij ons kan t ook vanaf 3 maanden. Wij zijn begonnen met 5.5 maand, toen hij het spetteren in bad had ontdekt.
Ik weet niet precies vanaf welke leeftijd het mag.. maar een vriendin van mij ging met haar 8 weken oude baby heen en die werd een beetje raar aangekeken en voor gek verklaard Ik denk zelf dat een baby van een paar weken oud snel onderkoeld kan raken... dus als mensen dat toch willen dan zou ik echt maar heel even gaan. (5-10 minuutjes) In de groep van vanochtend zaten kinderen van ongeveer 4 maanden oud tot een jaar. Het was geen vrij zwemmen maar echt een soort 'zwemles voor baby's' met een zwemjuf. In het begin liedjes zingen en een beetje aan het water laten wennen, daarna wat oefeningen zoals in de lucht tillen en weer in het water laten zakken. Op de buik op je arm laten drijven en op de rug laten drijven. Vanaf een maand of 5 gaan ze oefenen met onderwater 'zwemmen'. Gewoon heel kort onderwater en dan weer gauw omhoog. (maar alleen als jij daar toestemming voor geeft anders hoeft dat natuurlijk niet.)
Wij hebben 21 maart onze eerste babyzwemles Noah vind het heerlijk als ik hem in bad doe en wil er dan al niet uit
Wij zijn met 6 maanden gaan zwemmen en het is nog elke week feest, vind persoonlijk 3 maanden erg jong...het mag dan wel verwarmd zijn maar toch.
Hier mag het vanaf 3 maanden en het water is hier verwarmt voor de babys (reumafonds en zo zwemt ook daar, ze hebben een speciaal bad waar de bodem verstelbaar is). Ik heb zelf stage gelopen bij het zwembad en geholpen met babyzwemmen en zelfs de babys van 3 maanden vinden het geweldig en het is goed voor hun ontwikkeling
Wij zijn ook gaan babyzwemmen. Ons zoontje was toen 3 maanden. Hij was enorm onder de indruk van alles in het zwembad. Tijdens de oefeningen kon er af en toe wel een lachje vanaf. Het verwarmde bad vond ik eigenlijk niet zo heel erg warm. Ik baalde wel dat de starttijd niet goed stond in het rooster. Wij stonden dus een kwartier te vroeg klaar met ons ukkie in zijn zwembroekje. Volgende keer kom ik op het laatste moment wel binnen dan kunnen we gelijk starten, want de les duurt ook al een halfuur. Achteraf was het wel even brullen, maar ja hij was toen ook al zo lang wakker en hij had honger en hij had enorm veel meegemaakt. Tja dan mag dat wel even. Daarna heeft hij trouwens de hele ochtend geslapen als een roosje
Wij zijn ook gestart met babyzwemmen toen ons zoontje zo'n 3,5 maand oud was. Samen met een vriendin die een 6 dagen ouder meisje heeft. Erg gezellig elke zaterdag. En ik merk nu echt vooruitgang.. Hij vind het nu ook echt leuk worden!
wanneer te starten hangt af van de watertemperatuur van het zwembad. Niet van de intentingen, want sommigen mensen enten niet. Vanaf een week of 6 kunnen in principe alle kinderen hun thermostaatje als het ware zelf regelen, en vanaf dat mogen ze zwemmen mits het water warm genoeg is. Met 6 tot 8 weken zou ik minimaal in 36 graden gaan zwemmen (dat is maar op weinig plekken) . Met 12 tot 14 weken houden ze het vaak al 20-30 minuutjes vol in water van 32/33 graden. Onder water gaan kan van af het begin. Juist hoe jonger ze zijn, hoe gemakkelijker het gaat, omdat ze dan nog het afsluitreflex hebben van het klepje bij de luchtpijp, wat ze ook hadden in de baarmoeder. het voordeel van les is daarbij soms, dat ze dit in een warmer bad doen, wat voor vrij zwemmen niet altijd beschikbaar is. Verder krijg je wat handvaten als het ware wat je kunt doen met je kindje, hoe het vast te houden en waar je op moet letten (onderkoeling o.a) . @ts: Leuk om te lezen dat jullie het zo naar je zin gehad hebben ik blijf het ook prachtig vinden, die genietende baby's! (en dan is het cliche weer waar: Kinderen blij, ouders blij )
jaa leuk he babyzwemmen! ik heb met onze oudste gezwommen vanaf dat hij 3mnd oud was en met de jongste vanaf 6mnd. de oudste is nu net 4jr ondertussen en is al bijna klaar voor zijn A-diploma! dus met dat het ontzettend leuk is, is het ook nog eens ontzettend leerzaam. al spelende wijs leren ze ook duiken, de arm en beenslag en zijn ze natuurlijk watervrij. hier is het zo, zodra ze van baby/peuterzwemmen afkomen ze gelijk al de 1e 2lintjes hebben.zo'n voorsprong. ik vond dat halfuurtje voor de allerkleinste altijd wel, lang genoeg, daarna vielen ze als een blok in slaap. echt leuk voor de kleintjes en voor de mama's natuurlijk ook
Ben vorige week voor het eerst geweest met m'n zoontje!! Hij was toen 10 weken oud en ging prima! Hier is het water speciaal verwarmd en je mag dus komen zwemmen vanaf 6 weken na de eerste prikjes! Hij vin het erg leuk en kon het makkelijk een half uur vol houden..
Ligt net aan het kind denk ik of ze het al leuk vinden of niet en of de mama het ziet zitten.. Toen mijn meisje 6 weken oud was krijste ze al als ik haar uit en aan moest kleden voor het in badje gaan. Ik was zelf toen ook nog erg onzeker omdat ze zo klein was. 'k moest er toen echt niet aan denken om al met haar te gaan babyzwemmen Nu ze bijna 6 maanden is is ze een veel makkelijkere baby en vind ik het super leuk om te zien hoe ze in het water aan het genieten is