Hier veel voortuinpret. De picknicktafel van nr 5 gaat van tuin naar tuin en is vaak druk bemand en ook als degene niet thuis is waar de picknicktafel staat gaan we er ook gewoon zitten als de gelegenheid zich voordoet. Dus soms komt buurman thuis in z'n volle voortuin! Hé buurman biertje?/satétje?/pastasalade? Super gezellig sociaal en iedereen is welkom. Zo fijn dat er zo'n goede sfeer is en zo fijn dat mijn kinderen zich vertrouwd voelen in deze buurt. Allemaal ontstaan door die ene picknicktafel in die voortuin! Ik stem voor en kijk uit naar al die warme zomerdagen met z'n allen in een van de voortuinen!
Ik ben in zo een wijk opgegroeid heerlijk!!slaap daarom ook vaak bij me ma in de zomer .waar ik nu woon is 3 x niks
Ja heerlijk toch?! Kinderen houden met mooi weer de voortuin al in de gaten: mama ... Is in de voortuin, mag ik ook heen etc. Zelfs kindjes van ouders die zich afzijdig houden komen bij ons zitten om in de gezelligheid mee te delen. Kinderen raken vertrouwd met de buren en bij probleem situaties weten ze altijd iemand te vinden (papa is niet thuis, mag ik even bij jullie wachten etc) Leuk dat jij je nog verbonden voelt met de straat van vroeger.
Wij hebben een mooie tete a tete voor huis waar we graag even zitten. Vooral als de kinderen voor aan het spelen zijn. En dan hebben we vaak even een praatje met de buren, gezellig 😊
Ja, dit hadden wij vroeger ook. Leuke herinneringen aan! Toen we een tuin op het noorden hadden, ging ik ook weleens voor liggen in mijn bikini. Wel een rustig dorp, haha. En mensen zullen mij eerder beetje kak vinden dan aso of ordinair. Je hebt het recht om te doen en laten wat je wil in en om je huis toch? Zolang je niemand tot last bent natuurlijk. Wij hebben zelfs nu de tuin op het zuidwesten ligt niet helemaal schutting rondom. We wonen op de hoek en dan voel ik me snel opgesloten. Nog steeds in hetzelfde dorp. Ik ga gewoon in mijn bikini liggen hoor. Praatje met iedereen. Als ze dat niet willen zien, kijken ze een andere kant op.
Ik denk omdat iedereen dan over 1 kam gescheerd wordt. Dat er zo'n wijk is in jouw buurt, wil toch niet zeggen dat dat overal zo is, of dat iedereen dan ordi is die lekker buiten in nota bene je eigen voortuin gaat zitten?
precies, dat achterlijke gedoe hier altijd door sommige met rangen en standen. velen van die rangen en standen figuren zullen mij zeker als een kakker beschouwen, maar laat ik ze uit de droom helpen, ik heb heel veel asovrienden en ja ik zit zelf ook weleens voor het huis. waarom?"omdat onze tuin zo groot is dat ik overal tuin heb huis staat precies in het midden van de tuin
Dat staat er toch ook: "wat niet betekend dat het overal zo is" Oftewel iemand kan dat toch ordi vinden, en een ander vindt dat niet, nou prima toch.
Hier heeft zowat iedereen een zitje in de voortuin, gemiddelde woningprijs ligt rond de 4 ton ofzo (haha, al hebben wij het goedkoopste en kleinste huis van de straat), dus het tokkiegehalte valt wel mee . Ik vind het wel gezellig hoor. De buurkinderen spelen samen, je spreekt je buren nog eens etc.
Hier ook. Wij wonen in een straatje waar geen auto's rijden. De kinderen spelen eigenlijk allemaal liever 'aan de voorkant' dan in de achtertuin. Vaak is het een gezellige boel met de kinders aan het voetballen, fietsen ed en de ouders aan de koffie (of ja erg aso aan het bier of aan een wijntje als de 4 in de klok zit). Van het weekend hadden we allemaal onze opblaasbadjes en sproeidingen buiten gezet. Heel leuk...
Haha nee natuurlijk is er niks mis net in de voortuin zitten! Dus lekker doen! Mijn vorige huis had ook een voortuin op het oosten. Heerlijk in het ochtend zonnetje m'n bakkie koffie drinken. En in de voortuin zitten is niet aso. Maar mensen die als aso's worden gezien (rare term overigens, want zijn vaak sociale mensen) zitten graag in de voortuin . Wil niet zeggen dat iedereen in de voortuin een aso is.
Wat heeft de prijs van een woning te maken met het tokkiegehalte? In dit gedeelte van de provincie staat een dorp waar er volgens mij geen enkel huis beneden de 3 of 4 ton te vinden is, maar toch is het een erg "ordinair" (als je dat zo mag stellen) dorp. En is het gehalte wat men over het algemeen onder tokkie verstaat erg hoog.
Ons voortuintje zit op het zuidwesten. Middagzon dus. Het kijkt uit over een groot grasveld/park waar vaak veel kinderen (waaronder de onze) spelen. Ik wil nog steeds een tuinbank in de voortuin. Kan ik onze kinderen in de gaten houden en onderwijl van de zon genieten. Niks mis mee toch?
Dat zal dan wel per regio verschillen, want hier woon je voor dat geld niet in een asowijk of dorp. Brabant heeft natuurlijk toch al een aardige naam op dat gebied. Voor 175-200 kun je hier wel in volkswijk of asobuurtje wonen. Maar goed, het in de voortuin zitten zelf gebeurt hier in verschillende soorten wijken en dus niet alleen bij zulke types: https://www.youtube.com/watch?v=eRftK9qG4j4
Beviel goed! Lekker in de schaduw gezeten. Stoel zo neergezet dat niemand er last van had. Ga ik vaker doen en dan kunnen de kinderen lekker met een kleed in de voortuin in de schaduw spelen.
Niks raars aan! Hier staat juist de zon op de voorkant van het huis en zitten we vaak dus in de voortuin. Andere buren idem dito. Voor het huis een soort van grasveldachtig iets (lijkt een beetje kunstzinnig in ieder geval) dus lekker rustig voor het huis Overigens is het inderdaad wel wat vreemd. Dichtbij hier is een stad, wat niet echt heel goed bekend staat. Verschillende woonwijken waar ze met een pot bier in de voortuin zitten. Dat lijkt toch wel wat aso. Terwijl hier in het dorp je met een gerust hart in de voortuin kan zitten zonder dat dit raar is
Ik denk dat het dorp waar Tuc het over heeft wel een beetje een uitzondering is, is ook niet altijd zuivere koffie (vermoed dat je het over S W hebt Tuc? )
Ik vind het ook een aardig hoog Tokkie gehalte hebben om in de voortuin te zitten, maar hier zie je dat ook alleen maar in tokkie buurten. Maaaaar, deze tokkiebuurten zijn vaak een stuk gezelliger en socialer naar elkaar toe dan de buurt waar wij wonen (vrijstaand/twee onder 1 kappers waarbij iedereen elkaar alleen maar oppervlakkig groet).
Moehaha ja daar heb ik het idd over. Niet altijd zuivere koffie nee Maar goed zijn dus wel dure huizen