Babydeken haken, welke garen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Gwouch, 11 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwouch

Gwouch Nieuw lid

11 mei 2016
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve creabea's (hopelijk), ik ben al de hele dag bezig met YouTube filmpje kijken en handwerksites af te struinen, op zoek naar leuke patronen en bijbehorende garen voor babydekens. Maar ondertussen duizelt het allemaal en kom ik er niet meer uit!

Wie o wie heeft aanraders qua garen voor een babydeken?? Ik zat zelf te denken voor een haaknaald 4 - 4,5 of 5 maar alle tips zijn welkom.

2. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Dat is een lekkere dikte, ja :)

Ik vind zelf heel zachte wol fijn of zacht katoen. Ik had volgens mij deze: Rico Baby Merino dk - Online bestellen bij Wolplein.nl
    de laatste keer. Merinowol iig!

Idealiter check je even of de schapen waarvan het komt, niet op pijnlijke wijze hun billen eraf gesneden krijgen... (ik kan dat op wolplein niet vinden, maar in een garenwinkel weten ze dat soort dingen wel. Als je wolplein vraagt in die app die ze hebben of op de mail, geven ze daar trouwens volgens mij ook wel antwoord op, ze zijn heel attent.)
    Merinoschapen worden namelijk op sommige plaatsen in Australië echt vreselijk behandeld, terwijl er genoeg merken zijn die van die wol geen gebruik maken :) Maar 't is wel echt de zachtste kwaliteit wol, prikt niet.

3. MB2

MB2 Actief lid

13 sep 2012
    435
    27
    28
    NULL
    NULL
    Ik haak graag dekens met colour crafter van scheepjes. Blanket stitch is leuk om te haken. Niet zo moeilijk en schiet lekker op.

4. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Kan het niet vaak genoeg zeggen: kies qua materiaal voor 100% katoen of 100% wol. Acryl en ander polyestergaren is niet geschikt om in een babybedje/wiegje te gebruiken. Kindjes kunennde warmte niet goed afvoeren. Daarnaast is het bij brand heel gevaarlijk.

5. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
  6. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.364
    2.822
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Eens met krulpeterselie, voor baby's altijd natuurlijke, ademende materialen gebruiken. Babywol vind ik zelf lekkerder dan katoen. Ik geef de voorkeur aan de soorten speciaal voor baby's, want het gevaar bij wol is weer het pluizen en je wil niet dat er pluizen loskomen bij een baby'tje. Ik vind zelf veel garens van Drops heel geschikt voor baby's. En ze hebben ook leuke patronen (op garnstudio). Ben benieuwd welk patroon je gaat kiezen!

7. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Katoen van phildar of katia.

8. BusyQueenBee

BusyQueenBee Actief lid

25 sep 2015
    270
    0
    0
    Operator
    Twee hoog in Zuid
    Katoen is de beste keuze, de boekenvoordeel heeft heel fijn katoen en is ook niet duur. Op Pinterest kun je heel veel patronen vinden, mijn favoriet is de Call the Midwife Blanket.

Deel Deze Pagina