in de vredesnaam wat doe ik verkeerd??

Discussion in 'De lounge' started by jesje08, Nov 4, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Wat lijkt me dat vreselijk, dat je van jezelf steeds zo moet poetsen.
    Zo zonde van je tijd en energie.

2. jesje08

jesje08 Niet meer actief

uhm..ik moet elke dag gemiddelt 4 a 5 stofzuigen ivm allergievan mijn dochter (huisstofmijt) en met veel stof in huis moet ik dat wel weghalen anders krijgt ze er erg veel last van..
    ik ben wel perfectionistisch idd en stel ook hoge eisen aan het huishouden,maar mede dus door de allergie van mijn dochter.

reacties over het kinderen krijgen,ed ga ik dan ook niet op in.

mensen die kinderen hebben met een soortgelijke allergie en veel stoffen in huis zullen het begrijpen.feit dat ze in een stoffig huis binnen een half uur blauw kan worden van de benauwdheid zegt genoeg lijkt me;)

mijn vraag was alleen wat voor tips er waren wb mindering in idd kruimels.
    de meiden ruimen na het spelen netjes op,en daar gaat het me ook niet om.

maar goed ik heb weer wat tips.

3. sjorsje

sjorsje VIP lid

Aug 17, 2007
    11,363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Dat had je dan beter in je beginpost kunnen zetten, want zo kwam het over alsof je een dwangmatige poetsobsessie hebt.

4. sprits

sprits Fanatiek lid

Feb 21, 2011
    3,917
    376
    83
    Dat had ik er ook niet uit begrepen. Vandaar dus dat je deze reacties kreeg;)

5. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Het was handiger geweest als je deze extra informatie even in je beginpost had gezet.
    Ik snap dat je idd gek wordt van het stof als je dochter er zo benauwd van wordt!
    Je had het zelf over bende, dus ik ging er van uit dat je het over rommel van speelgoed had.
    Hopelijk kan je toch wat met de tips die we gegeven hebben.
    Sterke ermee!

6. Bri

Bri Niet meer actief

Is dweilen dan niet beter voor de allergie van je dochter dan stofzuigen? De gemiddelde stofzuiger laat stof namelijk ook opwarrelen. Met die moderne HEPA filters is dat wel een stuk beter dan vroeger, maar met nat(vochtig) dweilen heb je er nog minder last van.

Verder wat ik al eerder heb gelezen:
    - alleen eten aan tafel en nergens anders
    - schoenen uit in de hal
    - stampen en afkloppen in de hal (geen zand mee naar binnen)

Krijgt je dochter ook iets van een histamineremmer (cetirizine o.i.d.) om haar reactie te verminderen? Want 5x per dag stofzuigen of dweilen komt op mij als niet erg realistisch over. Op school zullen ze dat ook niet doen (mag je blij zijn als er dagelijks wordt schoongemaakt), dus als zij die mate van reinheid nodig heeft zal ze toch ook medicatie nodig hebben, lijkt me.

Sterkte in elk geval.

7. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

Feb 22, 2011
    4,230
    28
    48
    Female
    Noord-Brabant
    Idd dat had je dan misschien wat duidelijker moeten vermelden.. Beetje ondankbaar komt het zo over.. Open dan geen topic maar goed..

8. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,272
    6,801
    113
    Dit is je begin post

En dan kom je ineens aan met allergie.

;)

Aandacht trekker.

9. wendelaa

wendelaa VIP lid

Nov 30, 2008
    8,641
    0
    36
    Noord Brabant
    hahahaha...sorry ts, maar dit kwam er zo droog uit.

Vervelend als je dochter zo'n extreme mate van allergie heeft.
    5x stofzuigen is dan niet echt handig lijkt me, met al dat stof wat opwaait. Dan zou ik ook investeren in een goeie die speciaal voor allergieen is. Maar kruimels trikkert toch geen aanval?
    Dat is toch geen stof.

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Mijn man heeft ook huisstofmijt allergie, maar ik hoef echt niet 5x per dag te stofzuigen! Er is een verschil tussen stof, kruimels en smerigheid op de grond! ;)

Denk eerlijk gezegd dat gewoon bepaalde reacties je niet aanstonden.

11. jesje08

jesje08 Niet meer actief

ze heet medicatie,namelijk 2 soorten puffers,een atroven en nog een sterkere.
    ik had het idd misschien in de begin post moeten zetten maar ik vroeg het vluchtig aangezien ik ook met haar bezig was.

reacties als aandachtrekker vind ik dan ook nergens op slaan.als je niet wilt reageren of het niet begrijpt reageer dan ook gewoon niet. vind je ook een aadachttrekker als je met dit soort reacties aan komt zetten!!als je je kind blauw ziet aanlopen door zijn of haar allergie piep je wel anders!

we hebben dyson stofzuiger speciaal voor haar allergie maar met een stoffen bank blijft er stof komen en daar krijgt ze dan last van.

wendelaa idd van kruimels heeft ze geenlast maar ik wou daar dus tips over dat ik hetkan beperken naar bv 2x daags.

maar goed laat maar zitten want hier kom ik helaas niet verder.aan een aantal mensen heb ik wat gehad,bedankt daarvoor.

dweilen moet ik idd ook elke dag.da doe ik vaak savonds,als ze op bed liggen.

12. jesje08

jesje08 Niet meer actief

gelukkig weet jij wel hoe en wat met christina!

13. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,272
    6,801
    113
    Niet begrijpt?

Ik ben super allergisch

Ik heb huisstofmijt allergie, parfum allergie, konijnen allergie ( deze laatste heel heftig)

En als jou kind blauw aanloopt is er vast meer aan de hand. Want ls dat alleen komt door huisstofmijt zou ik daarmee snel nog naar de dokter.

14. pardoes

pardoes VIP lid

Apr 15, 2009
    7,680
    1,442
    113
    Tuurlijk weet ik dat, stofzuig ook altijd speciaal als ik weet dat ze komt voor haar, dus snap het.
    Tja ik zeg bank eruit en ga voor een leren of nepleren bank dat scheelt al veel maarja dat is niet altijd zo 1,2,3 te realiseren ;). En de krummels tja je hebt de tips gelzen en dan niet te druk maken, komt heus goed!!

15. Anita1983

Anita1983 Bekend lid

Aug 18, 2010
    524
    27
    28
    NULL
    NULL
    Misschien is het handig om dat zo weinig stof afgevende dingen in huis te hebben dus bijvoorbeeld je stoffen bank te verruilen voor een leren. Geen stoffen kussentjes op de bank. Leren/houten/kunsstof stoelen, dat soort dingen. Behalve dat het veel stofzuigwerk scheelt lijkt me dat dan ook gezonder voor je dochter.

Succes in elk geval!

16. jesje08

jesje08 Niet meer actief

ben er eergister nog weer geweest.daarom heeft ze nu ook 2 puffers!
    zij heeft er nu eenmaal erg veel last van,daar kan zij niets aan doen! wij kunnen haar alleen helpen het zoveel mogelijk weg te nemen!
    iets wat jij zou moeten begrijpen met al je allergieen,of is dat ok aandachtrekken?zei jij immers ook over mijn dochters allergie!

17. jesje08

jesje08 Niet meer actief

jep,die gekke dingen zijn zo duur..
    maak me verder ook niet druk maar vind die reacties hier behoorlijk lullig!alsof ik sta te liegen,kom op zeg!!
    kreeg net al een pb van iemand die ook al niet meer reageert hier op het forum omdat de meesten heel snel oordelen en het beter willen weten.
    nou snap het helemaal!
    alles goed en wel maar hoef niet als leugenaar neergezet te worden!

18. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,272
    6,801
    113
    nee

Ik zei dat niet over haar allergie ;)

Ik zei dat over jou post.

En nu stel je je aan.

Ik heb nooit leugenaar gezegd.

Vond het een rare openingspost en daarna ga je het pas uitleggen,

Prima hoor maar het komt bij mij nogal raar over.

19. jesje08

jesje08 Niet meer actief

is dat zo??
    goh wat grappig dat je dat dan zegt als ik over haar allergie begin!
    het is gewoon erg frustrerend om te zien dat je dochter zo een last heeft terwijl je er alles aan doet!
    en wat doe je dan voor je kind uit reactie??idd,nog meer poetsen en het schoonhouden voor haar!

20. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Als het zo heftig is, dat je kind blauw aan kan lopen, had ik die stoffen bank als eerste ingeruild voor een leren. Want dat is één groot stofnest. Hetzelfde geldt voor evt tapijt of gordijnen.
    Miischien dat je je huis eens bij langs moet gaan om te kijken of er niet teveel 'stofvangers' zijn, zoals gordijnen of wat dan ook.
    Misschien dat je dan al minder hoeft te poetsen.

Share This Page