Hallo Ik ben nu in verwachting 27 weken van ons 2e kindje. Ik heb nog een zoontje van 1 jaar oud. Mijn borsten stond al echt op springen en kon het niet laten om te kolven om van het volle gevoel af te zijn. kan ik nu blijven kolven dat het op gang komt? En kan ik mijn moeder melk aan mijn zoontje geven? Bedankt groetjes minke
Je productie zal pas echt op gang komen na de bevalling als de placenta is geboren. Het hormoon prolactine zorgt er n.m. voor dat er melk word gemaakt. Je prolactine nivo is nu ook al hoog maar dat word tegen gewerkt door je placenta. De melk die je nu gekolft hebt zou je aan je oudere kindje kunnen geven, er is niets mis met die melk.
bedankt Voel wel als een opluchting als ik het gekolft hebt. maar vind het nog wat vreemd. kan het geen kwaad voor het kindje. dat het kindje misschien eerder komt?
Zolang je gewoon af en toe een beetje de druk eraf kolft denk ik niet dat dit nadelige gevolgen zou hebben voor de zwangerschap. (maarja het is dus wat ik denk he , wil je het zeker weten zou ik even de vd/een lk gaan bellen als ik jou was)
Het maakt totaal niets uit, je kunt met een gerust hart zoveel kolven als je nodig vind. Het zal niet op gang komen voordat het kindje is geboren, maar het kan ook geen nadelige gevolgen hebben. Er zijn genoeg vrouwen die hun oudere kindje gewoon borstvoeding geven tijdens de gehele zwangerschap, en dat is ook geen probleem. Dus een keertje kolven kan zeker geen kwaad.