In de wachtweken van cryo TP

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door RooDje, 13 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Nou dames, de titel zegt het al!
    Wie zit er op dit moment in de wachtweken van een cryo TP?
    Hoe ga je er mee om? Ga je eerder testen? Heb je symptomen of juist niet?

Ik heb afgelopen zondagmiddag 9 Sept. de TP gehad van onze enige cryo uit de eerste ICSI behandeling (juni j.l.)
    De eerste paar dagen gingen best snel voorbij, maar nu begin ik het toch al wat moeilijker te krijgen. Ik vrees enorm voor volgende week, want na de verse TP had ik het de 2de week erg moeilijk. Gelukkig heeft mijn vriend vakantie en hebben we leuke dingen gepland, dus hopelijk geeft dat genoeg afleiding. Ik voel van alles, maar ja ik voel al 2 jaar elke maand van alles, dus ik probeer het wel op te merken, maar er geen oordeel aan te hangen, zeg maar!
    Vrijdag de 21ste Sept. mag ik voor een bloedtest naar het ziekenhuis. Hopelijk hou ik het vol tot die tijd. Er liggen wel 2 Clearblue digitals in de kast voor het geval ik het niet meer trek, maar vind dat altijd zo tricky...

Ben benieuwd naar verhalen van andere meiden!

Liefs,
    RooDje

2. Juudje1501

Juudje1501 Bekend lid

15 aug 2012
    652
    154
    43
    Vrouw
    Leiderdorp
    Ha RooDje!

Ben zelf niet meer aan het wachten, maar kan me voorstellen hoe je je voelt! Ik vond zelf met name de 2e week het moeilijkst!
    Ik help je hopen! Afleiding zoeken is goed maar (vond ik) heel moeilijk, want het zit toch wel in je hoofd, in je gedachten!
    Ik kreeg via dit forum de tip om er proberen van te genieten, omdat je heel dicht bij een zwangerschap bent!

Heel veel succes met wachten, helaas is dat het enige wat je kan doen... Zelf wilde ik altijd menstruatie afwachten omdat ik (weer) een negatieve test zo naar vond (vind).

3. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Hey Juudje,

Bedankt voor je reactie.
    Ik begin het steeds moeilijker te vinden.
    Je voelt van alles aan je lijf, maar ja dat zegt niks.
    Bij de verse TP had ik veel meer symptomen, maar werd uiteindelijk op de testdag ongesteld. Achteraf denk ik dat die symptomen ook te wijten waren aan de Pregnyl en de Utrogestan.

Nu heb ik anderhalve week geleden de Ovitrelle gespoten, dus dat moet er nou wel uit zijn lijkt me. Gebruik wel weer Utrogestan, maar ipv 3x per dag 2 moet ik nu 3x per dag 1 inbrengen.

Nog precies een week voordat we officieel duidelijkheid hebben. Ik was steeds heel positief, maar begin 'm wel een beetje te knijpen!

4. Romy1980

Romy1980 Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.005
    128
    63
    Hallo Roodje!!

Ik heb de 6e een cryo tp gehad en mag morgen officieel testen.
    Ik kon het niet laten natuurlijk en heb net getest en er was een heel klein streepje te zien!!!!

Morgen nog een keer testen maar ben wel een beetje bang en durf niet echt blij te zijn.
    @ maanden geleden heb ik met 6 weken een miskraam gehad dus ben pas blij als ik de 1e echo heb gehad!!

Ik ga voor jou ook heel hard duimen!!!

Liefs

5. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Hey Romy,

Wat goed dat je test positief is!
    Moet je ook nog een bloedtest doen in het ZH of alleen een thuistest?
    Hopelijk is je streepje morgen donkerder! :)

Ik snap dat je nog een beetje angstig bent. Ik had ook bij mijn vorige zwangerschap met de 12 wkn echo een MA gehad, dus ik weet hoe je je voelt. Hopelijk hebben we dit keer meer geluk!

6. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ook in de wachtweken hier.

Heb een dvd gekocht met een serie van 10 detectives met elke keer een clifhanger. En die allemaal gekeken met mijn man. "The Bridge" was het. Maar dat kun je ook niet elke keer gaan doen.
    Ik mag officieel maandag testen (14 dagen na TP), maar ik doe het morgen, want ik moet maandag werken en dan heb ik geen zin om te gaan testen.
    Heel vroeg testen doe ik liever niet meer. Je weet het dan toch niet zeker als het negatief is. Maar ik test wel met Matcare Ultra, een zeer gevoelige test.

7. Romy1980

Romy1980 Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.005
    128
    63
    Vervelend is dat he Roodje...mijn man was gister helemaal blij maar ik kan dat echt nog niet zijn. Ik denk steeds...stelje voor dat!!
    Het is weer zo spannend allemaal!!
    De test was wel donkerder vandaag..dus het zal best wel goed zijn alleen nu hopen dat het goed gaat verder.

@aquilegia voor jou ook spannend vandaag!! ik mocht 10 dagen na de tp testen van het ziekenhuis dus dat is precies vandaag.
    Dus ook ik heb net als jij 1 dag eerder getest.
    Met een kruidvat 2 voor 5 euro test trouwens. Die schijnen het het snelst aan te geven.

Nou meid succes en Roodje voor jou duimen we nog even...je zal het al best gezegd hebben maar wanneer mag jij testen?

Dikke knuffel

8. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Ik ga je toch al voorzichtig feliciteren Romy! Heel goed nieuws dat het streepje donkerder is!

Aquilegia en? Heb je al getest? Spannend hoor!

Ik moet vrijdag naarhet ziekenhuis voor een bloedtest, maar zit te twijfele. Of ik voor die tijd thuis nog moet testen.
    Op dit moment zegt mijn gevoel wachtwn, maar misschien is dat morgen weer anders!

9. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Vanochten negatief getest :(
    Ik hoop voor jullie op beter resultaat!

@Romy: fijn dat de test wel donkerder was, kop op, het blijft vast goed gaan! Voorzichtig gefeliciteerd alvast! Op naar de echo.

10. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    bah wat vervelend aquilegia :(
    Kan je niet tevroeg hebben getest? Ga je het morgen nog eens proberen?
    Bij mijn spontane zwangerschap was mijn test op nOD negatief, maar 4 dagen laterpositief...

11. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Ik zit ook op het wachtbankje na een cryo tp!!!
    Nu 5 dagen na de tp dus nog 9 dagen te gaan!
    Heb eerlijk gezegt er niet echt een gevoel over... misschien ook zelfbescherming aangezien ik vorige cryo tp wel zwanger was maar het een vmk werd!
    Maar goed dat maakt het er niet minder spannend om :p

12. Flippo123

Oja het is mijn 2e cryo tp dus.
    De eerste ICSI had ik geen cryo's en werd 6 dagen na de verse tp al ongi dus die poging was biza snel voorbij :S
    De 2e ICSI hadden we de ongelovelijke mazzel 4 cryos te hebben!
    We hebben dus na deze cryo nog 2 in de vriezer liggen wat toch een prettig gevoel is en je niet direct aan de laatste poging hoeft te beginnen.

13. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Misschien morgen nog eens proberen, maar ik heb alleen nog een Matcare Ultra liggen, geen goedkope test. En ik moet werken, dus ik kan er ook niet even snel eentje kopen. Mijn man is wel thuis, maar om die nou om een zwangerschapstest te sturen...

14. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Hey Flippo,

wanneer mag/ga jij testen?
    Kan je een beetje je gedachten verzetten tijdens de wachtweken?
    Wel een fijne gedachte idd dat je nog cryo's hebt.
    Als deze bij ons niet blijft plakken dat begint het hele circus weer op nieuw...

@ Aquilegia
    Moet je alleen een thuistest doen of ook naar het ZH voor een bloedtest?
    Zolang je ongi niet doorbreekt is er nog kans!

15. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Alleen een thuistest :(
    Mijn vorige gynaecoloog deed altijd een bloedtest, zo'n 10 dagen na TP. Maar die is met pensioen. Mijn huidige laat een thuistest doen, 14 dagen na TP.

Heb nu al wel wat spotting...

16. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Wat een domper Aquilegia
    Ontzettend jammer.
    Kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent en het even moet verwerken. Heb je nog cryo's of moet je weer op nieuw beginnen?

17. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Lief dat je meeleeft. Gelukkig hebben we nog 11 cryo's (Duitse, dus bevruchte eicellen). We mogen wat dat betreft niet echt klagen.

18. Romy1980

Romy1980 Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.005
    128
    63
    Hallo dames,

@aquilegia dat is zeker een domper en ondanks dat je er nog genoeg over hebt wil niet zeggen dat het niet onwijs balen is!!!

@flippo...heel veel succes

@ roodje hoe gaat het met jou?? Hou je het nog even vol? Ik ben nog volop aan het duimen.

Hier gaat het nog steeds goed maar de spanning stijgt wel voor mijn gevoel.

Liefs

19. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    @ Romy Hier ook nog alles ok.
    Mega spannend die laatste dagen, maar ja het hoort erbij he?
    :D

11 cryo's is geweldig @ Aquilegia! Dat moet een geruststelling voor je zijn. Daar zit vast en zeker een topper bij! ;)

Flippo, hoe gaat het met je?

20. Flippo123

@aquilegie: 11 cryos is een super mooi aantal :) hopelijk ga je ze niet nodig hebben en hou je er 10 over voor een brusje!
    Ik moet vanuit mijn ziekenhuis ook 14 dagen na tp een thuistest doen... zou veel liever een bloedtest doen, dan heb je gewoon veel meer duidelijkheid voor mijn gevoel. Ik ga voor je duimen in ieder geval!

@Romy: snap idd dat de spanning wel stijgt! Mag jij een bloedtest doen of moet je ook een urine test thuis doen? Ik duim voor je in ider geval :)

@Roodje: Duim duim duim :) wanneer is je NOD meis?

@All: hier gaat t prima, zit nu in de nachtdienst, gaan de dagen heerlijk snel van gelukkig! Vandaag precies 7 dagen na tp... nog 7 dagen te gaan dus. Spannend!

Deel Deze Pagina