Positieve testen, laag hcg en niets te zien op echo

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door KanjerB, 27 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Hallo allemaal,

Lange tijd dat ik niets meer heb geplaatst op het forum.

Weet niet of er nog mensen zijn die mij herkenen maar even een korte update van mijn situatie.

Ik heb een zoontje van 6 jaar. We hebben 2 jaar op hem gewacht en uiteindelijk met clomid ben ik zwanger geraakt.
    Mijn zoontje heeft tijdens de bevalling een hersenbloeding gehad en is meervouwdig gehandicapt. De hersenbloeding is hier niet de oorzaak van. Ongeveer een jaar geleden zijn wij er na duizenden onderzoeken achtergekomen dat hij een erg zeldzaam gen afwijking heeft wat Pura heet. Over de hele wereld zijn hier maar 7 mensen bekend die dit hebben.

Ik heb 20 april een maagverkleining (gastric bypass) gehad. Het afvallen gaat veel trager als bij de meeste anderen maar gelukkig is er toch wat van af. Ben nu 20 kilo afgevallen.

Ik ben altijd al heel onregelmatig ongesteld. Maar na de operatie wel 2 maanden een cyclus van 28 gehad. Nu ben ik als laatst 10 juli ongesteld geweest.

Mijn menstruatie bleef uit dus ik dacht het zal vast niet maar ik ga even een test doen om te kijken hoe of wat.
    De kruidvat test 2voor 5 was licht positief met een vrij licht maar toch duidelijk streepje, die heb ik dezelfde dag herhaald en die was ook positief. Toen heb ik een clearblue gekocht die gaf aan zwanger 1-2 weken.
    Ik heb meteen de huisarts gebeld omdat ik hier best van schrok. Hoe kon het nou dat ik zonder behandelingen zwanger was. En er zijn nogeen aantal factoren waardoor ik dacht dit wil ik helemaal niet. We wonen bijv 3 hoog met 6 flinke trappen. Ik moet dus elke dag mijn zoontje van 6 die best lang en groot is naar boven en beneden tillen. De "angst" voor een tweede kindtje die misschien ook beperkingen heeft. Niet dat dit niet welkom zou zijn. Absoluut niet! Maar ik ben bang dat ik Batuhan dan te kort zal doen en niet voldoende goed meer voor hem kan zorgen of dat hij dan minder aandacht zal krijgen ik wil hem niet tekort doen.
    Ik ben pas geopereerd en je mag een jaar het liefst 1,5 jaar niet zwanger raken etc.

Uit de bloedtest kwam een hcg waarde van 12 uit. Dus de huisarts zei of je bent heeeel pril zwanger of het wordt een miskraam. Ik dacht heel pril zwanger kan niet want ik was 10 juli voor het laatst ongesteld. Ik kon toen maandag voor een termijn echo. Hier was niets op te zien ook geen vruchtzakje. Ze zeiden kom maar over 2 weken terug kijken of we dan wel wat kunnen zien. Idd of heel pril of wachten op een miskraam.
    Nu heb ik gisteren weer een test gedaan van kruidvat 2 voor 5 ik hoefde niet eens te wachten en hij sloeg meteen donker positief uit. Heb toen een clearblue gekocht en deze gaf zwanger 2-3 weken aan.

Maar ik snap er dus niks meer van. 2 weken geleden dus begonnen met lichte postieve testen. En bloeduitslag van 12 hcg. Niets te zien op echo en nu 2 weken later donkere positieve testen 2-3 weken op cb test. Dus dan zou ik nu 4/5 weken zwanger moeten zijn. Maar dan zou ik 2 weken geleden toch niet al positief kunnen testen?

Sorry het is een erg lang en warrig verhaal geworden maar ik zit helemaal vol met allemaal verschillende emoties en weet eigenlijk niet meer waar ik aan moet denken. Dinsdag krijg ik weer een termijnecho. Dit is de kruidvat test van gisteren.

2. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Test van gisteren

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      26,2 KB
      Weergaven:
      19
  3. Coccie

Coccie Actief lid

29 jun 2012
    455
    64
    28
    limburg
    Hoi mamma van

Wat een heftig verhaal!
    Je test ziet er knallende uit. En gezien de stijgende CB test, vermoed ik dat je op de volgende echo wel wat gaat zien...

Woon je gehuurd? Kan je geen urgentie krijgen voor een andere woning?

Succes meid! Ik kan me je gevoelens best voorstellen!

4. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Bedankt meid!

We wonen idd in eenhuur huis. Hebben ook urgentie maar er zijn geen woningenbeschikbaar die ruimgenoeg zijn. Of dehuurprijzen zijn ontzettend hoog

5. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.161
    3.040
    113
    Nederland
    Kan het niet zijn dat de 1e test op een eisprong reageerde en deze op een zwangerschap? Of een bbz? Weet ookniet hoor probeer beetje mee te denken. Wel een heel heftig verhaal. Dacht idd ook urgentie maar dan moet er wel wat betaalbaar vrijkomen natuurlijk.

6. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Jeetje wat een heftig verhaal! Heb je al een nieuwe afspraak met je huisarts of VK? Het is wel een wonder dat je zo zwanger bent geworden.

7. Noux

Noux Fanatiek lid

15 sep 2012
    1.281
    1
    38
    Jeetje meis..

Ik denk echt wel dat je zwanger bent hoor...
    Ik zou de ha of de vk ff weer bellen..

Heftig!

8. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Bedankt meiden. Moet morgen naar de gyn. En heb vandaag opnieuw bloedgeprikt bij de huisarts ben benieuwd wat ze morgen gaan zeggen.

9. stevie84

stevie84 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.565
    0
    0
    Succes morgen!!

10. twinty

twinty Bekend lid

20 jan 2012
    640
    1
    18
    Heel veel succes morgen.
    Wat een heftig verhaal, mocht je wel zwanger zijn komt het vast allemaal goed.

11. Jozefien85

Jozefien85 Niet meer actief

Heftig verhaal! Succes morgen!

12. Romper

Romper Bekend lid

3 feb 2012
    506
    0
    16
    NULL
    NULL
    Kan me voorstellen dat je helemaal niet meer weet wat je moet denken nu. Heel veel succes morgen!

13. Homeland

Homeland Niet meer actief

Heel veel succes morgen!

14. truus81

truus81 Bekend lid

22 sep 2014
    778
    0
    0
    Naar verhaal en moeilijk. Maar misschien snap ik het niet helemaal. Het zou toch prima kunnen dat de laatste keer bloedprikken pas 12 dpo was BV en je nu 2-3 wkn verder bent. Zo kort na de eisprong zie je vaak nog niks op een echo en hcg laag en dat je nu net als bij een gewone zwangerschap een mooie stijging hebt en nu een week of 6 zwanger bent? Succes iig

15. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Mijn hcg waarde is 1350
    Maar op de echo konden ze alleen een klein vurchtzakje zien zonder vruchtje. Moet nu weer over 2 weken terug

16. Bodien

Bodien Fanatiek lid

15 mrt 2013
    1.617
    171
    63
    Het hcg is dus mooi gestegen. Hier tond 5 weken zwanger ook alleen zwangerschapsring op de echo. 2 weken later vruchtje met kloppend hartje.

17. Zwap

Zwap Lid

19 mei 2013
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry misschien snap ik het niet helemaal maar zwanger word je niet 'zomaar' en zeker tegenwoordig is daar bijna geen sprake meer van met alle VB middelen die er zijn.

Als je eigenlijk niet zwanger wil en mag worden ivm huis/zoontje en gezondheid, hoe is dit dan gebeurd? Tenzij je door de pil heen zwanger geraakt bent is mijn oordeel niet op zijn plaats (zo ja mijn excuses daarvoor)

Zo te zien is dit een positieve test!

18. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Ik gebruik idd voorbehoedsmiddelen mijn operatie is geen groot probleem hoor ik vandaag omdat ik sowieso niet veel afval.

Bij mijn zoontje heeft het 2 jaar geduurd met behandelingen. Ik heb geen goede eisprongen plus gebruikte netjes de pil en omdat die minder betrouwbaar zijn ook een ander voorbehoedsmiddel. Zo zie je maar dat alles kan

19. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    #19 Mississippi, 29 sep 2015
    Laatst bewerkt: 29 sep 2015
    WoW! Gefeliciteerd!! Wat een wonder! Ik hoop dat alles over 2 weken er goed uit ziet. Ik kan me je angst goed voorstellen, onze oudste is ook gehandicapt en ik was ook erg bezorgd of ik haar nog wel genoeg aandacht kon geven. In de praktijk gaat het best goed! Als je erover wilt kletsen mag je me pben hoor!

Even off topic: wat fijn dat na al die jaren nu duidelijk is wat jullie mannetje precies heeft! Wij wachten nog steeds op een diagnose.

20. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Het is helaas niet goed.. Heel gek had niet verwacht dat het me zoveel pijn zou doen.. Moet nu wachten op de gyn om te bespreken wat er gedaan gaat worden

Deel Deze Pagina