Dag dames! Ik heb al meerdere vragen gesteld maar heb echt behoefte aan advies en steun. Mijn cyclus is erg onregelmatig en mijn menstruatie is de afgelopen maanden ook vreemd. Van gewoon een normale menstruatie tot aan een paar dagen wat bruin in alle kleuren tot nu weer het volgende: gisterochtend 1 flots helderrood bloed. Als van een prik in je vinger zo helder. Ik zit rondom mn nod dus dacht verdorie word ongesteld. Tampon erin en door. Later zat er gewoon alleen vlekje bruin op mijn tampon en vanmorgen weer niets! Testjes blijven negatief. Ik begrijp hier niets meer van! Eind deze maand heb ik een afspraak bij de gyn maar word nu al gek van deze onzekerheid. Ben ik inneens niet vruchtbaar meer ofzo? Ik ben 28 en heb al een ukkie van 1,5. We hebben een onwijs sterke wens voor een tweede maar het lijkt gewoon niet te gebeuren! Ik hoop dat jullie me wat meer wijsheid kunnen brengen. Liefs
Hey Lala, was ik weer Ik wil niet je hoop verpesten, maar ik heb dat ook een keer gehad en werd toen alsnog twee dagen later ongesteld... Maar het kan natuurlijk ook een innestelingsbloeding zijn, wat zou betekenen dat je ovulatie laat is geweest en dat je eigenlijk pas over een (ruime) week kan testen. Ik snap je frustratie echt helemaal! Je wil gewoon weten waar je aan toe bent... Het is natuurlijk absoluut niet wat je wilt horen, maar ik ben bang dat je echt alleen kan afwachten, hoe moeilijk dat ook is. Ik hoop dat de gyn je kan helpen aan het eind van de maand. Ik leef met je mee vanaf deze kant van de pc!
Hoi Lala2, ben je al lang gestopt met het gebruik van anticonceptie? Ik had na het stoppen met de pil 2x een mooie cyclus van rond de 31 dagen, daarna ineens een cyclus van 6 weken Ik begrijp hoe frustrerend het is, je wil gewoon weten waar je aan toe bent De cyclus na die van 6 weken ben ik echter zwanger geraakt Het duurt soms gewoon dus even voor je lichaam weer alles op een rijtje heeft Ik vrees dat je er nu wel vanuit kan gaan dat je niet zwanger bent gezien de negatieve testen
Hey! Tof dat je weer reageert, vind dat heel fijn! Ik wil niet teveel vragen hier stellen maar alle dames hier zitten in min of meer dezelfde situatie dus ben altijd benieuwd naar de ervaringen van anderen. Opzich heb ik geen valse hoop meer want een negatieve test is negatief einde verhaal. Wat mij gek maakt is de iedere maand andere menstruatie. Dan tel je weer verkeerd enzo. Ik ben gewend voor mijn echte menstruatie bruine afscheiding te krijgen. Dat word vanzelf bloederig (lekker ranzig weer haha). Maar nu was het bloed en weer weg alsof er een wondje ineens dicht is gegaan. Dat was dus gister. Zit ik dan nu op dag 2 van mijn nieuwe cyclus of wat? Ik ben vanmorgen ook maar begonnen met temperaturen en ga ook wel ovulatie testjes bestellen. Welke zijn het fijnst? Ben ook benieuwd naar hoe je er mee omgaat gewoon emotioneel? Ik vlieg van janken naar goede moed voor de volgende ronde en van hopeloosheid naar nieuwe hoop etc.. irritant! Nogmaals lief dat je me steunt Liefs!!
Hi Birdie, Ik ben mei dit jaar gestopt en zo is mijn cyclus: 42, 36, 39 (vroege miskraam), 31 bruinverlies Of 34 beetje bloed, 36 of 40. Nu zit ik weer op dag 2 denk ik maar geen bloed of bruin meer. Gek toch? Toen ik zwanger werd van mijn 1e was mijn cyclus 46, 32 zwanger! Dusja... aaaaah! Ben heel blij dat jullie helpen X
Hoi Lala2, Grappig, ik ben ook in mei gestopt met de pil ik ben in juni voor het eerst begonnen met ovulatietesten, deze kunnen je een hoop inzicht geven in wanneer je je eisprong hebt. met zulke onregelmatige cyclussen is je eisprong namelijk niet te berekenen. Ik gebruik zelf de ovulatietesten van de action omdat ze lekker goedkoop zijn en je dus zoveel kan testen als je wil. De duurdere ovulatietesten met smileys lijken mij wel fijner omdat een streepje soms verkeerd afgelezen kan worden en een smiley niet Zolang je nog geen aanhoudend helderrood bloedverlies hebt gehad ben je denk ik nog niet officieel ongesteld geworden Wie weet heb je toch een hele late eisprong gehad en was dat bloed van een innesteling Hoe is je temperatuur op dit moment?
Oke! Dan ga ik ook wel even speuren naar goedkope ovulatie testen! Mijn temperatuur vanmorgen was 36.7. Ik lag toen nog in bed en was net wakker. Ben van plan dit iedere dag op dezelfde tijd te doen. Ik ben benieuwd of ik vandaag of morgen nog meer menstruatie kan verwachten.. grrr :x Ik heb een cb plus test vanmorgen gedaan die je al vanaf 4 dgn voor je nod kan doen en die is omo wit gebleven. Dus ben echt niet zwanger dat is duidelijk.
Houd je bloed een beetje in de gaten en trek aan de bel als het weinig blijft. Ik had 2/3 dagen en op den duur kon ik het met alleen een inlegkruisje af, paar flinke druppels per dag. Bleek mijn slijmvlies niet dik genoeg te worden... Kun je niet zwanger worden of blijven... Dus blijf er niet mee lopen. Succes
Oke! Zal ik zeker doen! Gister dus het dunne heldere bloed verloren. Met 1 mini tampon was het klaar! Vandaag getest met een tampon of er meer kwam maar nee helemaal niks. Hoe zijn ze er bij jou achter gekomen dat je baarmoederslijm niet genoeg was? Moest je daarvoor een onderzoek doen?? X
Wel heel vervelend dat het steeds zo onregelmatig is zeg. Wat schijnt te helpen om je baarmoederslijm wat dikker te krijgen is tarwekiemolie. Ik ben in de 2e ronde begonnen met het slikken van die capsules. Het is pure vitamine e en ze zeggen dus dat het kan helpen met de innesteling/slijmvliesopbouw. Of het voor mij heeft geholpen durf ik niet te zeggen, maar ik ben nu zwanger
Oh dat is ook een goede tip! Daar ga ik ook maar aan dan! Ik slik al wel vanaf de 1e ronde de zwangerschaps vitamine. Ik leef gezond ben weer gaan sporten etc etc Ik heb min of meer mijn leven erop aangepast zeg maar. Ben er echt zo van slag door.. zucht! Kan niet wachten tot mijn afspraak bij de gyn. Ben zo benieuwd wat die te zeggen heeft!!
Ben ik weer. Net weer even mijn best zitten doen op het toilet als jullie begrijpen wat ik bedoel en plots weer helder bloed! Tampons er maar weer bij gepakt. Hoe kan dat nou dat ik alleen bloed als ik druk zet????
Wel last van gehad ja! Maar dit komt echt uit mn foefoe zeg maar Ik heb in mijn 1e zwangerschap ook eens bloed gehad door te had drukken. Ik was toen 11 weken geloof ik. Maar denk toch echt dat dit mijn menstruatie moet zijn anders was de cb vanmorgen wel positief toch? Hoe kan het toch dat mijn menstruatie zo anders is iedere naand, vaaaaag!
:x Dus! Net wilde ik nieuwe tampon pakken. Is de oude niet vies! Beetje bruin maar echt niet veel. Ik vind het wel heel vreemd dat ik alleen menstrueer als ik de nr. 2 doe
Herkenbaar! Ik had vorige cyclus ook na druk zetten rood bloed, alleen tijdens afvegen en daarna niet meer?! Is bij deze een keer gebleven en bleek ook niet zwanger, want later die maand ongesteld geworden Verder is ook iedere maand bij mij weer anders *zucht* Doordat het steeds anders verloopt denk ik zal het dan nu raak zijn, maar ik kom steeds weer bedrogen uit! Laatste cyclus pas op dag 26 (vd 30) bruin verlies, daarvoor altijd eerder dag 18 of 21!!! Wederom valse hoop.... maar om een lang verhaal kort te maken: zeer herkenbaar en frustrerend dus! Maar we blijven moed houden, ooit zijn wij ook aan de beurt
Aww dankje voor je bericht! Ik heb een lange onregelmatige cyclus :x Gister begon het bloed tijdens nr. 2 en toen zat ik op dag 36 +/-. Tel jij vanaf de dag van bloed of vanaf dag van bijv. Bruin verlies? En in welke ronde zitten jullie? Wij in ronde 6.. met zn lange cyclus duurt het maar en duurt het maar. Ben vanmorgen begonnen met temperaturen en ga na mn lullige menstruatie ook de ovulatie testen proberen.. Eind deze maand afspraak bij de gyn. Ben benieuwd wat die te vertellen heeft! X
Mijn cyclus is gelukkig redelijk hetzelfde, al lijkt het langzaam wel op te schuiven: tussen de 26 en 30 dagen. Ik tel trouwens vanaf het bloedverlies en de daarmee gepaarde buikkrampen Ik dacht en lees ook geregeld op het forum dat je het bruinverlies niet mag meerekenen, anders ben ik fout aan het rekenen en zou ik bijna begrijpen waarom ik nog niet zwanger ben Wij gaan nu ronde zeven in... en ja het lijkt eeuwen te duren! Had in mijn planning staan nu wel zwanger te zijn... een ding echt geleerd zwanger worden is niet te plannen, al lijkt dat in mijn omgeving wel zo te zijn! Denk er maar steeds hoe meer ik het straks waardeer als het echt zover is!
Hi dame, Ik lig er zo over te malen dat ik gewoon niet kan slapen. Waarom is mijn menstruatie zo? Moet ik iets gaan nemen om eens een goede menstruatie te krijgen? Krijg ik wel een eisprong etc etc Heb een kalendertje bijgehouden en heb de afgelopen maand wel van dat vruchtbare slijm gehad dus denk dat die ovulatie wel degelijk plaatsvind. Waarom had ik vorige week kramp en verdween dat weer? En waarom heb ik twee keer de afgelopen twee dagen even helder bloed gehad en is dat ook weer weg? Het kan toch niet goed zijn dat je oude baarmoederslijm blijft zitten? Google is mijn grootste oracel maar word maar niks wijzer. Vroeger kende ik mijn lichaam zo goed tegenwoordig ben ik het spoor volledig bijster Zucht... ga weer poging doen om te slapen. X