jongensnaam voor halfbloedje

Discussion in 'Zwangerschap' started by diem, May 12, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. diem

diem Actief lid

Oct 26, 2008
    203
    2
    18
    Female
    Wie kan ons helpen? Wij kunnen maar geen leuke jongensnaam bedenken. We krijgen een halfbloedje, we weten niet of het een jongen of een meisje wordt. We houden niet van Ihele) Engelse namen of hele aparte namen, maar we kunnen ons kindje ook niet Jan oid noemen vanwege het kleurtje ;) Ik vind Sem erg leuk, maar mijn man vindt dat een naam voor een blonde Hollandse knul. Het liefst een korte stoere naam....
    Hebben jullie ideeën? Ik hoor het graag....

2. ecl

ecl Niet meer actief

Jow (djouw)
    Gio
    Don
    Jael

Snap je probleem is best lastig vooral een korte naam. De bovenste zou mijn naam worden als ik een jongen zou zijn. (ben ook een half bloedje)
    Zal nog eens kijken, deze zijn uit mijn hoofd!

3. diem

diem Actief lid

Oct 26, 2008
    203
    2
    18
    Female
    Bedankt voor je reactie! Jaël vind ik wel leuk, we hadden ons meisje Joël genoemd als ze een jongen was geweest, maar daar zijn we een beetje op uit gekeken. De andere namen vind ik wel leuk, maar passen niet echt bij ons. We willen niet te apart, maar ook niet de zoveelste Jayden (wat ik overigens wel echt een leuke naam vind). Nou weet ik dat Sem ook niet echt origineel is, maar een bruine Sem misschien wel ;)
    Sterkte met de medische molen waar je volgens mij in zit... Ik hoop voor je dat je ook gauw in verwachting mag zijn...

4. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Jaël is een bijbelse meidennaam ;)

5. Elisje

Elisje Fanatiek lid

Jun 18, 2006
    3,930
    933
    113
    Ik dacht bij Jaël ook gelijk aan een meisje. Bij mij zat er eentje in de klas tijdens mijn laatste jaar fotografie maar dat werd Yaël geschreven.

6. Makamba

Makamba Actief lid

Apr 26, 2010
    233
    0
    0
    Gelderland
    Vind een oerhollandse naam ook niet echt passend bij een halfbloedje.
    Hier loopt een halfbloedje Willem rond, dan kijk je ook wel even twee keer van, heb ik dat goed gehoord?

Hier ook een halfbloedje. Hebben een naam gemaakt met de letters van onze beiden namen, kort, niet voorkomend dusver, makkelijk uit te spreken en te schrijven.

Misschien voor jullie ook een idee?

7. riv

riv Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    1,339
    0
    0
    Drenthe
    ik ken iemand dat kindje is ook een halfbloedje en die heet djemo. Ik vind het erg leuk.

8. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

Aug 8, 2010
    1,299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    Ik ben halfbloedje, mijn zoontje is dus een kwartje ;). Wij liepen tegen hetzelfde probleem aan. Het is uiteindelijk Daimen (spreek je uit als deemen) geworden..

9. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

wij hebben 2 halfbloedjes ned/surinaams

ik vond de nam lewis (loewis) altijd heelleuk
    sinclair
    zyen (zajen)
    mase(mees) alleen lastig want als iemand de naam leest zal het dan niet uitspreken zoals het moet die zal dan echt m a s e zeggen.
    die voor een jongen

voor een meisje:
    noëlle
    siënna (dat is nu de 2e naam van onze dochter)
    isabella

10. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Noah
    Joshua
    Luc
    Kay
    Levi
    Vince
    Alain
    Rico

11. twingo1979

Mar 14, 2011
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik ken een aantal halfbloedjes (Indonesisch - NL) en die hebben gewoon 'NL' namen en dat vind ik helemaal niet raar. Ik ken een Martijn, Tim, Levi en Ruben en die namen vind ik goed bij ze passen. Waarom zou je een aparte naam verzinnen, ze wonen toch in NL?!

12. diem

diem Actief lid

Oct 26, 2008
    203
    2
    18
    Female
    Nee dat is het ook juist, wij willen niet een te aparte naam, juist niet. Noah vinden we leuk, maar dat kan echt niet ivm omgeving.
    Levi is ook al in gebruik en mijn man vindt er niks aan... Het moet juist niet te apart zijn, maar inderdaad ook niet dat het gek lijkt dat een donker manneje zo en zo heet.... Bijv Koen is een leuke naam, maar vind ik een beetje gek voor een bruin ventje :)
    Bedankt allemaal voor de reacties! Grappig dat er ook veel namen worden genoemd die bij ons ook op het lijstje staan... Bijv Joshua, maar die naam vinden wij al te engels.
    Ik ben wel heel benieuwd naar de combi van letters die iemand noemde, maar snap dat je dat nog even voor je wilt houden...

13. Fien1983

Fien1983 Lid

Nov 21, 2010
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Quinn is misschien een idee.

14. neletje

neletje Actief lid

Jan 25, 2009
    377
    0
    0
    Mijn vriend is ook een half bloedje, en die heeft wegens een traditie bij zijn ouders ook een echte hollandse naam. Ons kindje wordt dus een kwartje en wij hadden ook eerst Sem, maar vonden dat inderdaad allebei een naam voor een blond kindje, geen idee waarom, maar de gedachte was er. Het is nu Finn geworden. Vonden we erg stoer, moet er ook wel aan een blond kindje bij denken, maar we vonden de naam te leuk om dat de bovenhand te laten hebben. we houden namelijk ook van korte namen die niet te engels of te buitenlands klinken...

15. Thalia30

Thalia30 Fanatiek lid

Jun 14, 2010
    1,025
    0
    0
    Groningen
    Ik vind Sem helemaal niet raar voor een kindje met een kleurtje hoor! Het is geen oer Hollandse naam zoals Jan of Kees of zoiets en hij woont tenslotte in Nederland :D

16. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Idd wat de rest ook schrijft: je woont in NL dus een NL'se naam kan prima voor een donker kindje.

Alhoewel, ik ken een pikzwarte jongen die Jelle heet.
    Vind dat we heel komisch ;) Vooral zn achternaam is ook zo vreselijk Nederlands maar die ga ik hier uiteraard niet schrijven wegens zijn privacy ;)

Share This Page