2 weken na menstruatie oud bloed

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Tessa93, 10 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tessa93

Tessa93 Nieuw lid

10 sep 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste iedereen,

Afgelopen maand, dinsdag 26 september , ben ik ongesteld geworden.
    enkele dagen, 4 misschien?
    en gisteren (dinsdag, 2 weken later ) kreeg ik spontaan bloedverlies, een beetje donker rood bloed.
    vanmorgen was dit ook nog even.

ik vraag me nu af of ik zwanger ben.

ik heb wat gesnuffelt op internet,
    en ik vraag me af of ik nu innestelingbloed heb, ovulatiebloed, of oud bloed ( oud bloed exact twee weken na mijn eerste menstruatiedag)
    ik heb verschillende dingen gelezen, maar is innestelingsbloed niet 5 dagen voor je menstruatie? of is dat 2 weken na je menstruatie?
    en ovulatiebloed, wat is dat eigenlijk precies?

ik heb ook gelezen dat exact twee weken na je 1e dag menstruatie je eiersprong is.
    kan daar het bloed van komen? zo ja, ben ik dan al zwanger? of is dit pas na het innestelen?

of kan het zo zijn dat de innestelingbloed 2 weken na de eeste dag van je menstruatie is?

Helphelphelp,

Tessa.

2. meisje29

meisje29 Niet meer actief

Hallo!

Volgens mij (wat ik op internet lees) is een innestelingsbloeding indd voor je menstruatie. Dus dit is wel raar dat je na de menstruatie nog een bloeding hebt gehad. Misschien een nabloeding, of oud bloed??
    Betreft de eisprong dit verschilt per persoon en ook dan is het volgens mij ook niet elke keer precies rond hetzelfde tijdstip na je 1ste dag menstruatie.
    Ik gebruik zelf ovulatietesten om te kijken wanneer mijn eisprong is.
    Ik heb al een paar knaltesten gehad dus werkt prima naar mijn weten.
    Alleen lukt het bij ons ook nog niet om zwanger te raken dus lees overal een beetje mee in de hoop wat wijzer te worden.
    Ik ben wel heel benieuwd wat het bij jou is.

3. Tessa93

Tessa93 Nieuw lid

10 sep 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thx voor de reactie,
    Oud bloed lijkt me niet, omdat oud bloed meestal voor komt na enkele dagen na je menstruatie, twee weken lijkt mij wel erg lang! Even als een nabloeding?!
    Iemand anders een idee?

4. Joanna84

Joanna84 Lid

12 jul 2014
    76
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik kan natuurlijk niet bij je naar binnen kijken maar zoals je dit beschrijft is mijn eerste gedachte een mogelijke ovulatie-bloeding. De ovulatie (bij een cyclus van 28 dagen) vindt rond die periode (14 dagen) in de je menstruatiecyclus plaats. En soms kan er (naar ik geloof door de hormoonschommeling die dan plaats vindt) een kleine bloeding optreden. Een ovulatie-bloeding is trouwens niets schadelijk. Wil je er zeker van zijn kun je wellicht je volgende cyclus bijhouden met ovulatie-testen of temperaturen om zo je eisprong op te sporen.
    Een innesteling vindt ongeveer tussen 6-12 dagen na de eisprong plaats. Dat lijkt me in jouw situatie minder waarschijnlijk.
    Volgens mij wordt van een zwangerschap gesproken vanaf het moment van een succesvolle innesteling. Dat is ook het moment dat je HCG (zwangerschapshormoon) gaat aanmaken en dit zorgt voor het tweede streepje op een zwangerschapstest.

Ik hoop dat je zo een beetje info hebt. Als je je echt erg zorgen maakt kun je altijd even contact opnemen met de huisarts.

Deel Deze Pagina