iemand ervaring met injecties fostimon??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door riniti, 13 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    Roze wolk :-)
    hoi meiden,

ik ben even benieuwd of er hier meer meiden zijn die bij zichzelf hormonen moeten spuiten enzo... ik heb pcos en bij mij werkt clomid niet, ik heb nu dus een hele tas vol met naalden, spuiten, fostimon etc mee naar huis gekregen en ben daar eigenlijk heel blij mee ( gelukkig niet meer aan die rotte clomid waar ik heel chagrijnig en moe van werd) en eindelijk een middel wat als het goed is wél gaat werken!!! ik ben vanmorgen met primolut begonnen om een menstruatie op te wekken en dan mag ik vanaf de 3e dag met dit middel gaan beginnen... maar ik vind het bij mezelf spuiten best wel een beetje eng, ben absoluut niet bang voor prikken enzo, maar bij mezelf vind ik het erg spannend!! ben benieuwd hoe jullie dit ervaren?? en of het allemaal een beetje wil lukken?? nou ben benieuwd of iemand mij een beetje gerust kan stellen ;)

groetjes riniti

2. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Ik heb ook Clomid gebruikt, en jou verhaal is heel herkenbaar!
    Fostimon heb ik geen ervaring mee, maar misschien als je bij vruchtbaarheidsbehandelingen kijk, dat je daar al iets meer te weten kom.

Wens je veel succes, en ik hoop dat je binnenkort een mooie banner kan plaatsen!
    Knuffel!

3. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    hoi brabbel,

dank je wel voor je lieve berichtje! goeie tip, ik ga daar zo is ff kijken! gebruik jij nog clomid?? wat een drama he?? mijn man is ontzettend blij dat ik het niet meer hoef te gebruiken want ik was echt niet te pruimen, en ik was zooooo moe! kon gewoon niet wakker blijven, gelukkig ben ik er nu vanaf, hoop dat voor jou ook je wensen uit mogen komen!
    knuffel riniti

4. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Hoi, hoi!!!
    Ik heb meer dan een half jaar Clomid gebruikt.
    Superveel eten, chaggie, en moe, waren vooral mij verschijnselen.
    Daarna ben ik overgegaan op Puregon, dit heb ik 3 maanden lang gespoten.
    Echt stukken beter dan Clomid, alleen dan moet je wel spuiten ipv slikken.
    Ik vond t niet erg, maar sommigen zien er tegenop.
    Helaas heeft dit alles bij mij in combi met IUI geen succes gehad, en gaan we begin Mei voor IVF.

Ook jij bedankt voor je lieve berichtje, en succes meid!

5. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    hoi hoi,

ben ik weer ;) heb toch nog even een vraagje aan jou, kreeg jij met het spuiten nog geen groeiend ei?? of heeft het een andere oorzaak dat je ermee bent gestopt?? ze zei nl tegen mij dat er met dat spuiten ( in ieder geval bij dat spul wat ik heb meegekregen) altijd wat gebeurd.... wat vervelend dat het niet gelukt is joh! als ik vragen mag, hoe lang zijn jullie al bezig? ik ben trouwens van de clomid ook aangekomen, idd honger die niet ophoud en door mijn negatieve gedachten over alles boeide het me ook niet, dus heb er lekker op los zitten snoepen, ben nu aan het lijnen en gelukkig zijn de kilo's er weer af! nou meid, nogmaals succes,

liefs

6. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Ik begin bij t begin:

Juli 2008 gestopt met de pil, ik was 20 en mijn man 24.
    Zeer onregelmatige cyclus, en daardoor ben ik ook na precies 1 jaar zelf aanklungelen naar een gyn doorverwezen.
    Mijn cyclus was minimaal 38 dagen, en maximaal 7 weken ofzo.
    Eerste 3 maanden geregeld op bezoek voor allerlei onderzoeken, oa bloedonderzoek en cyclus verloop.
    Op uur en tijd sexen, want nu wisten we precies wanneer ik vruchtbaar was.
    Bij de samenlevingstest nemen ze een monstertje van je slijm die in de baarmoedermond zit, en deze gaan ze testen op zwemmers.
    Er was geen slijm te verkrijgen, en zodoende zijn we voor IUI gegaan.
    Om mijn baarmoedermond voorbij te komen, en het sperma voorbij t obstakel te brengen.
    Sperma van mij man is ook minder helaas, ze zwemmen goed, zien er prachtig uit, alleen t zijn er weinig, ipv 20 miljoen maar 6 miljoen.
    Toen 6 keer IUI gehad met Clomid en Pregnyl, hierdoor groeide mijn ei goed op schema, en zelfs de menstruatie klopte weer precies.
    Clomid regelde het dus goed inmijn lichaam.
    Toen een HSG gehad, om te kijken of er ergens verstoppingen, verklevingen of vleesbomen zaten of zo, gelukkig zag alles er goed uit, en mankeerde ik niks.
    Tussendoor rust gehad ivm trouwen, en zomervakantie van het ziekenhuis.
    Toen zijn we IUI 7,8, en 9 begonnen met Puregon en Pregnyl, spuiten is echt een eitje, en ik voel er niks van.
    In het begin een beetje moeilijk uit te vogelen welke dosering ik nodig had,maar naar verloop van tijd ging t goed.
    Ei groeide en sprong goed, alleen steeds geen zwangerschap.....

Toen was het eind 2010, en zouden we Nov en December rust houden ivm feestdagen, en in Januari zouden we mee gaan doen aan IVM.
    Een soort onderzoeksvorm van IVF,kort: halen ze onrijpe eitjes eruit, broeden ze door in het ziekenhuis, en minimale hormonen om te spuiten.....
    Maar tot 2 rondes achter elkaar ongi opgewekt met Primolut, en toch zaten er cystes, waardoor de IVM steeds afgelast is.
    We hadden besloten om 2 pilstrippen te slikken om mijn lichaam rust te gunnen, en dan 29 April gaan we weer kijken hoe t er voor staat.
    Waarschijnlijk kunnen we dan niet meer meedoen aan IVM, maar gaan we voor IVF.
    Dus vanaf November 2010 heb ik geen behandelingen of hormonen meer gehad, alleen maar verspilde kansen, en mislukte starten.

Verschil tussen Clomid en Puregon is dat Clomid een seintje afgeeft die tegen jou eierstokken zegt dat er een eitje moet gaan groeien, hypofyse of zoiets.
    En Puregon, en waarschijnlijk ook Fostimon, werkt direct op je eierstokken.
    Dat zal t verschil zijn dat de arts bedoelde.

Over je gewicht:
    Ik ben vanaf t moment dat ik stopte met de pil 20 kilo aangekomen.
    Eerst door de Clomid, en later door t stoppen met roken nog eens......
    Jammer genoeg heel herkenbaar....

Ik hoop dat ik antwoord heb gegeven, en dat je t een beetje snapt.
    Heel verhaal, maar als je nog iets wilt weten mag je altijd vragen, of pben.

7. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    hey brabbel,

thanks voor je verhaal, jeetje het zit jullie in ieder geval ook niet erg mee! maar gelukkig is april aangebroken, en zijn er toch weer nieuwe kansen!
    ik zal jou ook mijn verhaal vertellen....
    ik ben in januari 2008 gestopt met de pil ( nuva ring)( na 14 jaar pilgebruik) omdat ik op internet had gelezen dat het beter was om 3 maanden na de pil pas echt te beginnen ( zodat alle 'pilhormonen uit je lijf zijn) hebben wij dat ook netjes gedaan... dus in maart 2008 ging onze eerste probeerronde in, ik was uiteindelijk in mei zwanger, en ben in februari van onze zoon bevallen, nadat ik bevallen was eerste menstruatie afgewacht en weer met de nuva ring begonnen. Ik wist tot die tijd dus niet dat ik PCOS had! In juni 2010 heb ik de nuva ring weer in de prullenbak gegooit ;) en heb netjes mijn onttrekkingsbloeding gekregen en toen.... helemaal niks meer. Op een gegeven moment brak september aan en vond ik het wel eens tijd om langs de huisarts te gaan, die zei doodleuk tegen mij: tsja, je bent of zwanger en er zit nog niet voldoende hcg in je urine voor een positieve test ( had uiteraard al tig testen gedaan ;)) of je bent niet zwanger... ja dat snapte ik ook wel.... maar het leek mij toch niet helemaal normaal om ineens niet meer ongesteld te worden, het ging mij er niet om om te weten of ik nou echt zwanger was of niet, het ging mij erom wat er met me aan de hand is ( lijkt mij toch niet normaal als je ineens niet meer ongesteld word! :$ )nou ben ik al niet zo'n doktersloper en kom er dus ook bijna nooit, maar dit gaf aanleiding om te denken dat ik er echt nooit meer heen wilde!!! toen ik uiteindelijk om een bloedtest vroeg ( had ik op internet over gelezen) zei hij dat dat niet de normale gang van zaken was, hij begreep dat het voor mij leuk was om te weten of ik zwanger was of niet maar daar wilde hij niet aan meewerken :x toen ik vroeg of het echt niet kon zei hij uiteindelijk, nou, ik maak wel een uitzondering :( ( mazzelaar dat ik ben ;)) dus ik bloed laten prikken... en toen ik uiteindelijk de assistente kon bellen voor de uitslag zei ze doodleuk, nee hoor je bent niet zwanger, dus nu je met mij hebt gepraat zal je wel snel ongesteld worden :( ( die dachten dat het tussen mijn oren zat ofzo :x) maar ik dacht, nou oke dan niet... uiteindelijk werd ik in oktober weer eens een keer ongesteld... en dat was het weer, toen ik uiteindelijk in december nog niet ongesteld was vond mijn man het wel leuk geweest, hij zei je gaat gewoon nog maar een keer naar de huisarts en als je weer zo behandeld word bellen we de zorgverzekering wel even of dit normaal is! dus ik in december met lood in mijn schoenen weer naar de huisarts ( dit keer naar de andere in onze praktijk) en die nam me wel serieus, ze zei gelijk: nee dat is niet goed! ga maar bloed laten prikken om te kijken of het je schildklier is, en als dat het niet is geef ik je een doorverwijzing naar de gyn, het was niet mijn schildklier dus ik kon gelijk de eerste week van januari naar de gyn. hier werd PCOS geconstateerd en ik kreeg primolut en clomid mee naar huis, en ik moest op de 12e dag een afspraak bij de fertiliteitsarts maken! met de primolut werd ik eindelijk na 108 dagen ongesteld, steeds terug naar het ziekenhuis voor inwendige echo's ( maar daar weet jij ook wel alles van ;)) en er gebeurde maar niks, steeds weer die dosis clomid ophogen en ik werd er alleen maar chagrijnig van, ik was helemaal mezelf niet meer op het laatst en het werkte nog niet ook... en nu dan afgelopen maandag eindelijk te horen gekregen dat ik die troep niet meer hoef te gebruiken :) wat was ik blij zeg :), ben nu sinds gister weer met primolut begonnen en heb goede hoop dat de fostimon wel wat gaat doen voor mij! zo, het is een heel verhaal geworden ;)
    meid heel erg bedankt en ik hou je op de hoogte, en als ik iets wil weten klop ik ff bij je aan! :D
    liefs riniti

8. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Zo, wat een k*t huisarts zeg! :$
    Ohhh, ik zou echt even een goed gesprekje met m aangaan nu je weet dat je PCOS he.
    Je schiet er dan wel niks mee op, maar gewoon ff je hart luchen, en desnoods overstappen.
    Stel dat er ooit eens iets met je kleine hummeltje aan de hand is, dan heb jij ook geen vertrouwen in je huisarts lijkt me.

En PCOS,dat heb ik dus ook, en dat is in principe goed te begeleiden met hormonen.
    Ik heb goede hoop voor je.
    Dikke knuffel en succes....

9. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Ik heb 8 maanden lang clomid gebruikt...
    50 geen reactie, 100 cyclus van 40 dagen, 150 cyste die onverwachts operatief verwijderd moest worden.
    Na 10 maanden een rust periode te hebben gehad start ik morgen met puregon spuiten icm pregnyl ivm dat wij IUI doen.
    Ik heb overigens geen PCOS.

10. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Puregon is echt stukken beter dan Clomid.
    Ik had gisteren jou topicje ff snel doorgelezen, en wat fijn dat je weer kan starten zeg!
    Succes,ik wens je een mooie zwangerschap binnenkort!

11. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

@Brabbel: Thnx :) Ben zelf ook erg blij te kunnen starten!

12. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    hey flippo!

gaat het spuiten goed?? of valt het erg tegen?? ben erg benieuwd, succes,

groetjes riniti

Deel Deze Pagina