Wie heeft er ervaring met een bovengenoemd onderwerp? Ik zoek iemand die ervaring kan uitwisselen over een herstel operatie en de (kans) op zwangerschap daarna. heb liever persoonlijke verhalen dan wetenschappelijke feiten.
Hoi, Mijn man heeft begin oktober jl. een hersteloperatie gehad. Eind december kregen we de eerste zaadcontrole. Die was niet zo best: 1,2 miljoen zaadcellen per ml. Hij moest Proseed gaan gebruiken en als we in juni nog niet zwanger waren, moesten we ons weer melden. Hij heeft trouw Proseed gebruikt, maar helaas bleef een zwangerschap uit. Een goede maand geleden hebben we ons dus weer in het ziekehuis gemeld, met het verzoek voor een nieuwe zaadtest. Daar kregen we even een klap te verwerken: hij heeft nu nog maar 300.000 zaadcellen per ml. Erg weinig dus. De operatie op zich was geslaagd, er is zaad, maar de leiders groeien weer dicht vanwege het littekenweefsel. We kregen te horen dat we hoogst waarschijnlijk voor icsi naar Nijmegen moesten. Een behoorlijke klap, want dat is natuurlijk meteen de allerlaatste stap. De uroloog ging toch nog even met de gynaecoloog praten en we kregen toch goed nieuws: we mogen eerst voor IVF in ons eigen ziekenhuis. Een stap extra. Gisteren heb ik al mijn eerste echo gehad om mijn cyclus in kaart te brengen, er volgen er nog meer deze maand en 3 aug krijgen we al de uitslag. We hopen dat het nu zo snel blijft gaan natuurlijk... Het is niet echt een succes verhaal, die zijn er gelukkig ook wel hoor, helaas alleen niet bij ons. Maar wij hebben er alle vertrouwen in dat IVF gaat lukken!
kiekske: bedankt voor je mooie en eerlijke verhaal. Ivf is geen garantie maar zie mijn banner en zij is ontstaan door ICSI na 2,5 jaar. heb vertrouwen! het komt echt goed. is een lang, slopend traject maar het resultaat kan zo mooi zijn! Om de verwaring weg te nemen: mijn nieuwe vriend is gesteriliseerd niet mijn ex waar mijn dochter van is. mijn ex was daarin het "probleem". mijn huidige vriend heeft al 2 kinderen, ik 1 dus via ICSI. we zitten heel serieus te denken aan (minstens) 1 kind samen. Ik weet dat de kans groot is dat ook wij dan binnen het process komen en ik doe het met alle liefde nog een keer. misschien geeft je dat ook een beetje meer hoop. maar, wij hebben al 3 kinderen, dus hier is het wel, 1 poging en dat is. nogmaals bedankt en heel veel succes!
Hallo Back, Op viva.nl zijn wij heel actief met 3 meiden waarvan de man hersteld is. misschien is dat wat voor jou? Mijn vriend heeft vorig jaar augustus na 15 jaar een vaso vasos laten doen. Vorige week de eerste keer zaad laten testen omdat ik nog steeds niet zwanger ben. 1,2 miljoen cellen waarvan 44% actief. Het zijn er niet veel, maar er is in ieder geval wel goed spul aanwezig en je hebt er maar eentje nodig natuurlijk! Succes met zwanger worden!
@back: als je verder vragen heb dan roep je maar hoor! Toen wij aan dit avontuur begonnen kon ik er ook maar weinig van vinden op internet!