Ik ben net bij de verloskundige geweest en ik ben behoorlijk in de war... Allereerst mijn placenta: Het UMC heeft de uitslag van de 20 weken echo naar ze toegestuurd. Op zich was alles ok, alleen daar hebben ze geconstateerd dat mijn placenta aan de voorkant lag. Terwijl bij de NT meting bij 13 weken de echoscopiste van Echocentrum Baarn tegen mij had gezegd dat mijn placenta op mijn rug lag, dat heeft ze zelfs in de brief gezet.. . Ik weet niet wat ik nu moet denken en geloven. Ik vertelde wel dat ik de baby weinig voel, dat was wel een aanwijzing dat de placenta idd aan mijn voorkant ligt. Maar ik ga dan gelijk zitten twijfelen aan de uitslag van de NT meting, logischerwijs. Als ze niet eens kunnen zien waar de placenta precies ligt, ik bedoel, wie garandeert me dan dat ze de meting wel goed hebben gedaan, toch? Nou ja, mijn vk heeft me wel gerustgesteld, ik hoefde nit bang te zijndat dat niet goed zat, dat was allemaal wel goed gedaan. Dan de groei van ons kindje: Ons kindje was tijdens de echo 19w5d. De metingen lieten echter toen zien dat het de groei van een kindje van 18w5d had. Volgens mijn vk hoefde ik me daar geen zorgen over te maken, maar ik ben er niet geruster op. Zijn er mensen die ook een kleiner kinsje hebben dan gemiddeld?
Ik heb vanmorgen mijn 20 wkn echo gehad, en ook bij ons zat de groei op 19 wkn en 1 dag ipv 20 wkn en 1 dag, ik moet zeggen dat ik niet ongerust ben. Volgens mij heb je ook een week speling zeg maar. Gr
Daarom zijn groeimetingen ook maar tot maximaal 14 weken betrouwbaar, omdat daarna een kindje op eigen snelheid groeit. Ten eerste is het ene kind bij de geboorte gewoon groter dan de ander. Ten tweede heeft een kind vaak groeispurts, zou best kunnen dat als je over 2 weken weer zou gaan dat ie ineens 1 week voorloopt.. Inderdaad niets om je zorgen over te maken dus (hoe moeilijk dat ook is)