Hallo, Ik heb een vraagje... Bijna altijd drink ik een wijntje als we met vrienden uitgaan. Wij spreken wekelijks af. Omdat ik in een klein dorpje woon, gaan we altijd op de fiets of te voet en drink dus ook altijd. Zodra ik niet meer ga drinken, zal ik meteen de reactie krijgen 'ohw, zwanger???' Graag willen wij het pas met 12 weken vertellen, maar daar vallen dus nu de feestdagen in.. Hoe doen jullie dit?? Ik wil graag een smoesje wat niet teveel opvalt.. Maar dat zal niet meevallen en om nu 3 maanden niet meer naar de kroeg te gaan, zie ik ook weer niet zitten.... (nu komt het net over dat ik zo'n alcoholist ben, maar dat is niet. Ik heb er helemaal geen moeite mee om alcohol te laten staan!!)
Heey, Je bent al zwanger? Gefeliciteerd! Misschien zeggen dat je en antibioticakuur neemt voor een blaasontsteking ofzo. Daar wordt alcohol bij afgeraden. Ik weet alleen niet of dat smoesje zolang op kan gaan! Succes! en geniet ervan!
Sorry maar je schept even wat verwarring. Ik zit net een topic van je te lezen dat je je eisprong verwacht, en vraagt daarover advies mbt alcohol? Ben je zwanger, of verwacht je je eisprong? Zit een verschil in.....
Je kunt ook zeggen dat je zelf vind dat je iets teveel alcohol drinkt afgelopen tijd en dat je daarom een poosje even niks wilt drinken. Idee hoorde ik laatst van iemand. Al zou ik dat zelf niet zo snel doen omdat je het drinken dan heel negatief maakt en je bied nog de mogelijkheid om toch te kunnen drinken. Dus mensen kunnen je wel gaan pushen met oud en nieuw bijvoorbeeld. Vind het idee van blaasonsteking en antibiotica wel een goed idee. Al kun je die niet te lang gebruiken denk ik, dus daar moet je wel bij stilstaan. Denk niet dat mensen geloven dat je 2 maanden aan de antibiotica zit. (heb er niet zo veel verstand van)
Allereerst, hartelijk gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik weet helemaal niets van je verleden etc mbt zwanger zijn en ik hoop echt dat ik je met dit berichtje niet beledig want dat is zeker niet mijn bedoeling... Maar vind je de feestdagen juist niet een mooi moment om je zwangerschap te delen met je naaste vrienden en familie ook al is het pril? Ik heb dat ook gedaan toen ik kort zwanger was en hen gevraagd wel hun mond te houden (ivm mijn werk). Vond dat wel zo praktisch. Had toen al wel de 6/7 weken echo gehad.
Mijn schoonzusje gebruikte dat ze zo slecht sliep al een tijdje.... En moe en alcohol ging bij haar niet samen. Wij hebben al die tijd niks door gehad Maar medicijnen en alcohol dat niet samen gaat vind ik ook wel een goede. (die moet ik onthouden )
Ik heb een tijd antibiotica moeten slikken ivm de streptokokken bacterie in m"n blaas/ Dus totaal 3 maanden aan de pillen... Zou dus goed door kunnen voor smoesje hoor.... En anders, gewoon zeggen dat het je ff niet smaakt, kan ook toch?
hhm... zo hebben sommigen van mijn collega's het ontdekt hé... doordat ik plots geen alcohol meer dronk... euhm, hoofdpijn? maar dat kan je niet elke keer gebruiken... dieet vind ik ook goed idee... of gewoon idd je wil eens zonder alcohol... misschien smoesje dat je thuis, na de laatste drink, beetje draaierig was... en gevallen bent... en je er nu even genoeg van hebt... Hm, ik weet het, niet gemakkelijk...
Is wel iets waar je over na gaat denken ja. Hoe moet ik dat gaan oplossen. Ik ben zelf, nu ik nog niet zwanger ben alvast maar een stuk minder gaan drinken in gezelschap. Zodat het straks niet zo heel erg veel opvalt.
Heb ik het toch makkelijk ik drink heeeeeeeeeel zelden eens een drankje dus voor mij is dat geen probleem Er zijn idd genoeg medicijnen die niet met alcohol kunnen, antibiotica kuur, sommige pijnstillers. Dus zeggen dat je antibioticakuurtje hebt voor 2weken dan 2 weken niet mee gaan en dan weer een kuurtje omdat de eerste niet aansloeg? Suc6 ermee
TS zegt helemaal niet dat ze zwanger is, ze vraagt alleen naar advies voor áls ze zwanger is! Ik had het met een bijbaantje, na het werk dronken we altijd wat in de hotelbar en toen ik zwanger was ben ik gewoon vantevoren naar de barkeeper gegaan om te vertellen dat ik zwanger was en als ik om een mixdrankje vroeg, het dan alleen de fris moest zijn Heb ook weleens ergens vantevoren een fles alcoholvrije wijn afgegeven
Dat is opzich ook wel een goeie. Lijkt me alleen wel veel moeite of valt dat wel mee? Weet ook niet hoe moeilijk zo'n barkeeper daarover doet?
Ik zou ook beginnen over een kuur of medicijnen. Ze zoeken er dan het minst achter denk ik. Zelf heb ik er geen last van want ik drink zelden tot nooit. Succes
Dank voor alle tips! Die kuur ga ik zeker een keer gebruiken, heb in het verleden ook al eens blaasontsteking gehad.. Dus kan daar mooi op terug vallen.. Even opheldering, ik ben nog niet zwanger. Maar wilde alvast wat tips. En mocht ik deze maand niet zwanger zijn, dan zit ik volgende maand rondom de feestdagen tussen mijn ei en NOD.
Bestel het eerste rondje gewoon het drankje dat je altijd neemt. Neem dan zo nu en dan een nepsipje en laat je man onopvallend een deel van je glas leegdrinken, of laat het glas ergens staan. Natuurlijk wel op zo'n manier dat het niet opvalt. Daarna bestel je fris. Mocht het dan iemand opvallen dan zeg je: tsja, die wijn viel niet zo lekker, ik hou het even bij fris. Meestal letten mensen alleen bij het eerste rondje op wat iedereen bestelt, grote kans dus dat het amper opvalt.
Je kunt ook zeggen dat je de laatste tijd zo'n last hebt van maagklachten. Daar werkt alcohol negatief op. Je hebt medicatie van de arts gekregen (bijvoorbeeld omeprazol) en daar moet je geen alcohol bij drinken. Zoiets? Moet je wel oppassen dat je niet vervolgens een paar vlammetjes gaat zitten eten
Medicijnen smoes helpt altijd, niemand controleert of je daadwerkelijk een blaasontsteking hebt. Ik slik al een jaar medicatie dus drink ook al een jaar niet meer. Niemand die het opviel