Hallo, Stel, je bent aan de pil maar je bent in 1 strip wel 1 of 2 pillen vergeten en je bent in je stopweek nauwelijks ongesteld terwijl je anders ernstig vloeit. Zou dat kunnen komen omdat je zwanger bent??? Ik heb namelijk dit keer alleen wat oud bloed verloren. Ik vind dit zo raar. Hoe zou het kunnen dat je een keer nauwelijks vloeit? Iemand een idee? Groetjes
Als je de pil niet consequent slikt zou je in principe zwanger kunnen zijn ja.. maar dat wist je zelf waarschijnlijk ook Even een testje wagen? Dan heb je meer duidelijkheid
Ik zou ook voor de zekerheid een testje wagen. Het zou kunnen natuurlijk. Al vergeet ik de pil ook nog wel eens maar ik ben nooit door de pil heen zwanger geworden.
Dank jullie wel voor jullie reacties. Ik snap dat ik een test kan doen en daarmee meer duidelijkheid kan krijgen. Ik ben echter gewoon benieuwd of dit een andere reden kan hebben dan een zwangerschap. Kan je zomaar ineens nauwelijks vloeien terwijl je anders altijd extreem veel vloeit?
Ja dat kan. Zelfs met de pil kan je menstruatie anders uitvallen. Heb ik ook meerdere keren gehad. Het kwam altijd zoveek dagen na het stoppen maar dan begon het bruin dan weer rood, dan weer weinig en soms een dag extreem. Waarom? Geen idee maar ik herken je verhaal dus wel degelijk. Ik ben in de afgelopen pilmaand 3x in de laatste week me pil vergeten... Gemeenschap gehad maar niks gebeurd
Dat dus. Bij correct pilgebruik hoor je geen eisprong te krijgen, waardoor je tijdens de pilbloeding dus alleen in meer of mindere mate wat baarmoederslijmvlies verliest. Een pilbloeding kun je dan ook totaal niet vergelijken met een natuurlijke menstruatie. Er zijn zelfs vrouwen die tijdens de stopweek af en toe helemaal niks verliezen en die toch niet zwanger zijn. Ook per pilcyclus kan de intensiteit van de pilbloedingen dus verschillen. Dus doe een testje. Dan weet je of je zwanger bent of dat het toch gewoon een lichte pilbloeding was wat dus normaal is.
Het kan, maar de kans is niet groot. Alleen met een test krijg je zekerheid. Het is mij wel overkomen in 2009. Ik was twee pillen vergeten in de eerste week. Deze zwangerschap liep niet goed af. Maar dat kwam niet door de pil hoor (mijn baarmoeder heeft een afwijkende vorm waardoor de kans op een miskraam iets groter is). Dus, als je twijfelt, loop even het kruidvat/trekpeister (2 voor 5 zijn de beste) of de action binnen en haal een testje voor morgen ochtend.
Dank jullie wel voor jullie reacties. Ik heb vanmorgen mijn temperatuur opgemeten en daar kan ik uit opmaken dat ik niet zwanger ben. Dat is dan in ieder geval uitgesloten en ik zal afwachten hoe het volgende maand zal gaan. Ben benieuwd...
Wat bedoel je precies? Probeer je nu door de pil zwanger te worden? Of ben je gewoon benieuwd hoe je maandelijkse pilbloeding eruit ziet? En zo in het wilde weg je temperatuur opmeten, zegt totaal niks. Dat moet je echt consequent dagelijks elke ochtend op hetzelfde tijdstip direct na het ontwaken doen. Vanaf dag 1 van je natuurlijke cyclus. Want tijdens pilgebruik gaat je temp niet stijgen, omdat je simpelweg geen eisprong hebt.
Ik probeer niet zwanger te worden door de pil heen. Dan zou ik gewoon stoppen met de pil natuurlijk. Ik ken mijn temperatuur mijn gehele cyclus door jaren lang. Dus ik weet aan de hand van mijn temperatuur ook of ik zwanger ben of niet. Is indd een veel goedkopere methode.