Welnessweekend

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Happyhope, 26 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

15 sep 2018
    1.531
    677
    113
    Vrouw
    Hoi dames,

Binnenkort wil ik met mijn man een weekend weg. We hebben nog een Spa welnessweekend bon, en het lijkt ons erg leuk om een weekendje sauna te doen.
    In november mogen we beginnen met IUI-D.
    Nu heb ik alleen gelezen dat in de 3 maanden voor een eisprong, een eicel zich ontwikkelt en je de eicel met je levensstijl positief of negatief kunt beïnvloeden.

Aangezien het soms wordt afgeraden niet in de eerste termijn van een zwangerschap naar de sauna te gaan, vroeg ik mij af of het kwaad kan om voor een bevruchting wel te gaan... gezien die ontwikkelingsfase van 3 maanden.

heeft iemand hier ervaring mee of tips?
    We willen de eerste IUI zo goed mogelijk benutten en er natuurlijk alles aan doen wat we kunnen om de ontwikkeling van de eicellen goed te beïnvloeden.

2. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Ik ben 2x zwanger geworden 2 maanden na bezoek aan een spa met sauna. Met icsi.
    Dus ik denk niet dat het kwaad kan.
    MAAR, mocht je er geen goed gevoel bij hebben, zou ik het niet doen. Zodat je nooit kunt denken, had ik maar...

Happyhope vindt dit leuk.
  3. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.276
    5.872
    113
    Vrouw
    In ons ziekenhuis raadde ze het ons af, zowel voor mijzelf als voor mijn man.

4. SD90

SD90 Fanatiek lid

3 nov 2017
    2.292
    2.489
    113
    Vrouw
    Ik ben een frequent saunaganger, en ik ben enkel niet gegaan tijdens stimulatie of na eisprong/iui/terugplaatsing. Enkele maanden voordien zou ik zéker niet mee inzitten.

5. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

15 sep 2018
    1.531
    677
    113
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties!

We gaan niet regelmatig naar de sauna. Ik denk dat ik me er toch beter bij voel als we het nu ook niet doen en ik gok dat als we wel gaan, ik dan ook niet onwijs zal ontspannen (toch wel het doel van zo’n weekend haha).
    Zeker als ik lees dat sommige artsen het ook afraden.
    Het zal denk ik niet een oorzaak zijn dat een IUI poging mislukt, maar misschien net wel die doorslaggevende factor. En ik denk dat ik dan toch met die ‘wat als’ vraag zou blijven zitten.

Gelukkig is de bon nog 2 jaar geldig. Dus we hebben nog tijd zat om het te gebruiken :)

6. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.276
    5.872
    113
    Vrouw
    Groot gelijk heb je ik zou het ook niet doen, zeker omdat ze het bij ons ziekenhuis afraden. Maar jullie gaan in november aan IUI-D beginnen. Wellicht kan je deze maand of net begin augustus nog een weekendje gaan genieten, dan zit je netjes voor de 3 maanden.

Happyhope vindt dit leuk.
  7. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.362
    1.838
    113
    Vrouw
    Het is vooral voor het zaad erg slecht! Helaas :( die hoge temperaturen doen ze geen goed..

8. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.664
    27.309
    113
    Vrouw
    Maar gezien het onderschrift kiezen ze voor een donor.

Wij zijn wel gewoon gegaan, alleen niet in periode na eisprong tot einde cyclus. Ontspanning vond ik ook heerlijk. In de Scandinavische landen worden ook nog zat kinderen geboren
    Bij slechte zaadkwaliteit ligt het anders. Maar ons lichaam kan prima de warmte reguleren :) eicel zit in ons lichaam itt de balzak. Die 10 minuten in sauna en daarna goed afkoelen, zal onze temperatuur niet meer dan stijgen dan na een workout. Sauna kan ook stress verlagend werken wat wel gunstig is :)

Het werd ons niet afgeraden in ziekenhuis, man heeft een vcm van bijna 200 milj. Dus al zou de helft sneuvelen, maakte niets uit. En voor mij ook niet, kon prima voelen wanneer ik moest afkoelen :)

9. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.362
    1.838
    113
    Vrouw
    Oh oeps :oops: sorry dat had ik even niet gelezen!

10. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

15 sep 2018
    1.531
    677
    113
    Vrouw
    Haha, Geeft niet hoor! Kan gebeuren ;)
    We hoeven ‘gelukkig’ geen rekening meer te houden met hem :)

11. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

15 sep 2018
    1.531
    677
    113
    Vrouw
    Dankje voor je reactie!
    Ja dat is waar. Ik ga het denk ik ook gewoon nog even vragen aan de arts. Even kijken wat zij zegt...

12. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Even ter aanvulling op mijn eerdere bericht... Ik ben 2x in mijn leven naar de sauna geweest, en dat was precies die 2 keren dat ik daarna zwanger was.
    Dus wij maken wel eens grapjes in de trant van 'we gaan hierna nog maximaal 1x naar de sauna....

13. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

15 sep 2018
    1.531
    677
    113
    Vrouw
    Dat is wel super toevallig! Grappig zeg!
    Misschien moeten we dan toch maar wel gaan:D:D

Deel Deze Pagina