Wij trouwen eind april. En wij zijn nog zoekende waar wij heen willen. Omdat wij met de kinderen in de grote vakantie een reis maken is het budget voor ons samen wat minder. Om in mei goed weer te hebben moet je ver weg gaan en daar is het budget niet naar. Dus dacht ik misschien een stedentrip. Dit hoeft niet perse naar een warm land. Sowieso valt spanje al af. Wat zijn mooie bestemmingen? En waarom?
Waarom valt Spanje af? Want ik wilde Valencia aan bevelen. Verdere opties Boedapest Wenen Split/Dubrovnik Florence
Rome! Wij zijn een aantal jaar terug rond 20 april geweest en toen echt lekker weer gehad. Zo rond de 22 graden. Veel warmer wil je het eigenlijk voor eens stedentrip niet hebben met het vele lopen etc, en juist heerlijk als je ergens een terrasje pakt!
Porto of Lissabon Berlijn Krakau Er zijn eigelijk zoveel mooie steden... Rome zouden wij zelf niet meer naar toe gaan.
Ik vond het gewoon niet zo mooi en indrukwekkend als ik me had voorgesteld. Veel steigers/bouwwerkzaamgeden bij de monumenten, ontzettend veel zakkenrollers en bedelaars waardoor je constant op je hoede moest zijn (echt extreem), vieze straten, veel te lange wachtrijen (juni) etc etc Sfeertje dat er hing was niet prettig en relaxed.
Ik ben gek op Barcelona. Lekker winkelen, heel veel terrasjes doen, beetje sightseeing. Maar goed dat is Spanje. Op mijn lijstje staat verder: Parijs, en dan juist niet naar de bekende toeristische plekken. Maar lekker rondstruinen door Parijs. Praag, nog niet geweest. Maar ik hoor enthousiaste verhalen hier over.
Venetië. Vond de stilte daar zo bijzonder. In het voorjaar is het er nog niet heel erg warm, dus zal de stad nog niet ruiken en volgepakt zijn met toeristen.
Dank jullie wel allemaal. Onze reis met de kinderen is qua prijs gunstig uitgevallen dus we gaan toch een weekje echt naar de zon. Maar ik onthou ze wel voor de volgende keer.